کد خبر: ۱۳۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸
رئیس شورای شهر شیراز:

تخلفات و بی دقتی برخی از مدیران قبلی و فعلی شهرداری در موضوع قراردادهای شهرداری مشهود است

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه در موضوع قراردادهای شهرداری با اشخاص حقوقی و حقیقی، خصوصی و عمومی اشکالات جدی وجود دارد، گفت: تخلفات و بی دقتی برخی از مدیران که عمدتا هم به گذشته برمی گردد مشهود است.
به گزارش شیرازه، رئیس شورای شهر شیراز دهم مهر ماه در ابتدای جلسه علنی شورای شهر شیراز به روز جهانی ناشنوایان و برخی از مشکلات این افراد در جامعه اشاره کرد و گفت: می ‌دانیم که چندین هزار نفر کم ‌شنوا و ناشنوا در سطح استان فارس داریم که عمدتاً با مشکلات متعددی دست ‌و پنجه نرم می ‌کنند که بایستی از سوی نهادهای مختلف مسئول موردتوجه جدی قرار گیرند.

سید عبدالرزاق موسوی ازدواج، اشتغال و معیشت و نیازهایی چون درمان را از جمله وظایف عمومی این افراد عنوان کرد و با تاکید بر اینکه یک فرد ناشنوا نیازی به ترحم ندارد و برای ارتباط با او تنها صبر، حوصله و حس انسان دوستی نیاز است، اظهار داشت: لازم است فرهنگ ارتباط با یک فرد ناشنوا در جامعه ارتقا داده شود.

وی تامین و تطبیق زیرساخت های لازم برای این قشر که در شیراز جمعیت قابل توجهی دارند را وظیفه نهادها و دستگاه های خدمات رسان از جمله شهرداری شیراز دانست.

رئیس شورای شهر شیراز در ادامه به بیان نکاتی کلی درخصوص شورا و شهرداری پرداخت و با بیان اینکه در بررسی طرح‌ ها و لوایح، ما مکلف هستیم مواردی که به دستگاه‌ ها و سازمان ‌های دیگر بر می ‌گردد را به آنها ابلاغ کنیم، گفت: باید تلاش کنیم در بررسی طرح ‌ها و لوایح خودمان را به‌ جای سایر دستگاه‌ ها قرار دهیم و تسریع و تسهیل را در بررسی آن ‌ها مورد توجه قرار دهیم؛ شهرداری نیز باید به این نکته توجه کند.

موسوی درخواست خود را خطاب به شهردار شیراز مبنی بر نظارت بیشتر و جدی تر بر مدیران و معاونین خود جهت هماهنگی بیشتر مدیران شهرداری، اجرای برنامه ها و مصوبات شورا و تسهیل امور مردم مطرح کرد.

وی در ادامه درخصوص ظرفیت منحصرِ موجود گردشگری در شیراز با اعلام اینکه کارگروه مشترک گردشگری بنا به پیشنهاد شورای شهر و با حمایت معاون گردشگری و زیارت استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و اتاق بازرگانی تشکیل ‌شده است، اظهار داشت: لازم است از ظرفیت ‌ها و حمایت ‌های استانی و ملی استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین گفت: ما در قانون وظایفی در حوزه عمومی بر عهده ‌داریم که انجام این وظایف مستلزم تلاش و توجه بیشتر شورا است؛ تنظیم تفاهم ‌نامه بین شهرداری و سایر سازمان‌ های خدمات ‌رسانی با نظارت شورای شهر و در مواردی خود شورا از بدیهیات این امر است و همکاری همه سازمان ‌های خدمات‌ رسان حوزه شهری با یکدیگر و شورای شهر نیز شرط لازم جهت توسعه شهر است.

موسوی با بیان اینکه در موضوع قراردادهای شهرداری با اشخاص حقوقی و حقیقی، خصوصی و عمومی چنانچه در گذشته به آن اشاره کرده ام اشکالات جدی وجود دارد، اعلام کرد: در مدت کوتاه حضور خود در کمیسیون ماده 38 اشکالات این قراردادها را بیشتر مشاهده کردم و تخلفات و بی دقتی برخی از مدیران که عمدتا هم به گذشته برمی گردد مشهود است.

وی با اظهار اینکه بخشی از اشکالات ناشی از عدم رعایت مقررات شکلی در نحوه تنظیم قرارداد، بخشی ناشی از نحوه اجرا و قسمتی هم متأسفانه بی ‌توجهی به حقوق طرفین و محتوای قرارداد است که موجبات ایجاد مشکلات برای مردم و تضییع حقوق شهرداری شده است، افزود: قاضی کمیسیون به ‌حکم وظیفه، مدیران متخلف را به سازمان بازرسی معرفی می ‌کند.

رئیس شورای شهر شیراز ضمن تقاضا از شهردار شیراز برای صدور دستورات لازم در این خصوص، گفت: از ریاست و اعضای کمیسیون برنامه ‌و بودجه حقوقی و املاک که به نمایندگی از شورا و به‌ موجب بند 14 ماده 80 قانون شورا مسئولیت دارند درخواست می ‌کنم با حساسیت بیشتر به کمک اداره‌ کل حقوقی و سایر بخش ‌های مرتبط شهرداری در این زمینه راهکاری را مشخص و در صورت نیاز به مصوبه، به تصویب شورا برسانند و گزارش این امر هم به شورا ارائه شود.

موسوی با بیان اینکه انتظار می رود شهرداری بطور منظم درخصوص پیشرفت پروژه هایی که در سال جاری در حال اجرا هستند گزارش ارائه بدهد، اظهار داشت: در تقدیم شاخص ‌های کمی در ارائه برنامه پنج ‌ساله سوم به شورا تأخیر شده و موضوع برنامه بیست‌ ساله نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: همان‌ طور که طی نامه رسمی هم درخواست شده است، لازم است گزارش عملکرد شش ‌ماهه مناطق شهرداری، سازمان‌ ها و معاونت ‌های شهرداری به تفکیک و با در نظر گرفتن بودجه 1398 در موعد مقرر به شورا ارائه شود.
نظرات بینندگان