کد خبر: ۱۳۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸
رحمانی فضلی در شیراز:

نشستن پشت میز خدمت با عدم اعتقاد به اقتصاد مقاومتی، خیانت است به خون شهدا

وزیر کشور معتقد است که اگر کسی اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد، نشستن او پشت میز خدمت خیانت است به خون شهدا، ناله و استغاثه و مجاهدات و مبارزات مردم ایران.

به گزارش شیرازه، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس با تأکید بر اینکه نباید ذره‌ای به ضرورت اقتصاد مقاومتی شک کنیم تصریح کرد: اگر کسی اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد، نشستن او پشت میز خدمت خیانت است به خون شهدا، ناله و استغاثه و مجاهدات و مبارزات مردم ایران و اگر کسی اعتقادی به این راه ندارد باید کنار برود.

وی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، هیچ مانع و مشکل اجرایی نداریم و هر مشکلی که وجود دارد از جانب خود دستگاه‌ها و قابل حل است و مدیران هم برای حل آنها اختیارات لازم را دارند.

وزیر کشور معتقد است که ضرورت اقتصاد مقاومتی را تنها محدود به بعد اقتصادی نیست، بلکه اقتصاد یک متغیر وابسته است که امنیت، استقلال، سیاست، مسائل اجتماعی و ... با آن تعریف می شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: عزت، استقلال، قدرت، عظمت و منافع کشور، امروز در دست مدیران و مسئولانی است که در جایگاه مسئولیت قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه امروز هر کس پشت میز مسئولیت نشسته، وامدار همه مردم است، تاکید کرد: همه باید برای قدرتمند شدن کشور تلاش کنند تا دشمن نتواند از اهرم تحریم اقتصادی برای تسلط بر کشور استفاده کند.

وزیر کشور بر لزوم توجه به ارتقاء سطح رضایتمندی عمومی جامعه تاکید کرد و افزود: امروز مردم به خاطر اسلام و انقلاب و رهبری تمام سختی ها را تحمل می کنند.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اینکه طی 5 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد از تجمع ها و اعتراضها کاسته شده است، گفت: این کاهش به دلیل افزایش رضایتمندی نبوده است، رضایتمندی بالا نرفته، ما در برخی شاخص‌ها رشد داشتیم اما در درصد رضایتمندی مردم نه، مردم به خاطر اسلام، انقلاب و رهبری با شرایط کنار می آیند.

وی بزرگترین نارضایتی مردم را از وضعیت اقتصادی دانست و با تاکید بر لزوم توجه به شکوفایی اقتصادی، گفت: سیاست ما در مواجه با دشمنان عمل متقابل است، یک گام پیش بروند ما هم یک گام پیش می رویم، یک گام پس بروند ما هم عقب می رویم.

وی تصریح کرد: ما در برخی حوزه‌ها که اراده را بیشتر کرده‌ایم حرف برای گفتن داریم مانند صنایع نظامی و علوم پیشرفته و یکی از مسائل اختلافی ما با غرب هم همین است که چرا ما فلان فناری و علم پیشرفته دست یافته‌ایم.

وزیر کشور تصریح کرد: در حقیقت ما در حوزه علم موفق بوده‌ایم اما در حوزه اقتصاد به رغم فعالیت‌ها و اقداماتی که انجام شده به اندازه نیازی که داریم پیش نرفته‌ایم و با حدی که مطلوبیت ماست فاصله داریم.

وی با اشاره به وجود مدیران خوب و توانمند و همچنین بخش خصوصی فعال در کشور اضافه کرد: باید برای بخش خصوصی انگیزه ایجاد کنیم و از هر ابزار و ظرفیتی برای انجام این کار بهره ببریم.

وزیر کشور تصریح کرد: مجموعه پیشرفت‌ها و مقاومت مردم در مقابل دشمنان سبب شده که امروز شاهد تغییر رویکرد از جانب آنها باشیم و ما نیز وظیفه داریم که با خدمت به مردم و افزایش رضایتمندی آنها به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی، پشتیبانی آنها را داشته باشیم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: در حوزه تمرکززدایی در کشور تاکنون ۹۰ اختیار را به دستور رئیس جمهوری از دولت گرفته و آنها را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده‌ایم و در حال بررسی هستیم تا در صورت نیاز پس از بررسی اختیارات بیشتری را به دستگاه‌ها واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه یقین دارم که بیش از ۸۰ درصد کار اقتصاد مقاومتی را در استان‌ها می‌توان پیش برد و آنچه که نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد نیز توسط مدیران پیگیری شود، ادامه داد: البته من برخی موارد به استانداران گلایه می‌کنم که چرا شما پی‌گیر فلام موضوع هستید در حالی که آن مجموعه مدیر دارد، اگر بنا است استاندار پیگیر مشکلات و مسائل دستگاه‌ها باشد پس مدیر آن مجموعه چه کاره است؟

وزیر کشور در ادامه از استاندار فارس خواست که گزارش عملکرد دستگاه‌های این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی را هر سه ماه یک بار به وزارت کشور ارائه دهد و از ظرفیت نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، نمایندگان استان در مجلس و همچنین مسئولان قضائی استان برای پیشبرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بهره ببرند.

وی، با اشاره به سند توسعه استان فارس تصریح کرد: شرط لازم برای تحقق این سند عزم و اراده مسئولان است و اگر این انگیزه و اراده در کار نباشد اگر هزار سند هم بنویسیم کاری پیش نخواهد رفت.

به گزارش شیرازه، در این مراسم از سند توسعه استان فارس رونمایی شد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان