کد خبر: ۱۳۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸
در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بیان شد:

آمادگی کامل دستگاه قضایی برای اجرای کامل اقتصاد مقاومتی/ اقتصاد مقاومتی باید فراگیر شود/ در اجرای اقتصاد مقاومتی، هیچ مدل مشابهی در جهان نداریم

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست وزیر کشور و حضور مسئولین استانی در شیراز تشکیل شد.

به گزارش شیرازه، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس که به ریاست وزیر کشور و مسئولین اجرایی دستگاه ها و ارگانهای دولتی اجرایی، و قضایی در شیراز تشکیل شد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی را دانش بنیان بودن آن دانست و گفت: در توجه به این موضوع عموما متمرکز بر فناور محورانه بودن می شوند، ما در این بعد نیازمند افزایش آگاهی عمومی هستیم، مردم حقوقشان را نمی دانند و به همین دلیل حقوق یکدیگر را هم رعایت نمی کنند.

آیت الله دژکام با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی هم باید فراگیر شود، از آمادگی روحانیون برای اطلاع رسانی در این زمینه خبر داد.

به گفته وی، با توجه به اینکه مدل مشابهی در هیچ نقطه ای از جهان برای اجرای اقتصاد مقاومتی نداریم، بخشی از کارها در این حوزه جنبه آزمون و خطا خواهد داشت.

امام جمعه شیراز معتقد است که اگر باید به مردم تفهیم شود که کار ما نسبت به دیگر کشورها بسیار متفاوت است، ما خودمان در حال ساختن مدلی هستیم و این سختی بیشتری دارد، اما در نهایت تلاش ما به یک تمدن اسلامی در روزگار جدید منتهی خواهد شد که ایران پایه گذار آن خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در فارس تأکید کرد: ما در اقتصاد مقاومتی تنها به توسعه نمی اندیشیم، بلکه به مدلی فکر می کنیم که مخصوص خودمان است.

در ادامه این جلسه، رئیس کل دادگستری فارس با اعلام آمادگی کامل دستگاه قضایی برای اجرای کامل اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اگرچه قوانین کنونی و جاری کشور برای شرایط عادی مناسب است و امروز باید قوانین متناسب با شرایط جنگ اقتصادی داشته باشیم، اما هرجا که امکان اجرای یک دستور قانونی وجود ندارد، دستگاه قضایی آماده ورود خواهد بود و پای کار است.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی با تصریح بر اینکه قوانینی فساد آور و ناکارآمدی وجود دارد که باید برای رفع آن پیشنهاد قوانین بهتر را به مجلس ارائه داد، گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم که باید با اشراف کامل به این موضوع، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی، با اشاره به ابراز نگرانی علما و مراجع تقلید از ربح مرکب که از مشکلات عدیده بانکهاست اظهار داشت: در استان فارس تلاش کرده و می کنیم که در مواجه با سرمایه گذار و بخش تولید و صنعتگر، سیاست واحدی از سوی دستگاه قضایی دنبال شود.

به گفته رئیس کل دادگستری فارس، یکی از معضلات بر سر راه رونق تولید، بحث قاچاق کالاست؛ چراکه تفاوت قیمت و سود کالای قاچاق با کالای قانونی در بازار زیاد است، پس باید راهکاری را برای کاهش قیمت کالاهای غیرقاچاق و قانونی وارداتی، اندیشید.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه نباید یک کارگاه به واسطه مشکلاتی مثل بازگرداندن بدهی خود به بانکها یا تامین اجتماعی و سیستم مالیاتی تعطیل شده و کار معطل بماند، از مسئولین مربوطه درخواست کرد برای رونق تولید و محقق شدن اقتصاد مقاومتی، راهکارهای تسهیل و رفع موانع را دنبال کرده و همراهی لازم را داشته باشند.


نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان