کد خبر: ۱۳۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۸
حادثه دلخراش برای عکاس شیرازی؛

آسیب دیدگی جدی ستون فقرات امین فائضی/ روند بهبود، درازمدت خواهد بود

امین فائضی عکاس پرتلاش شیرازی، در حین تهیه یک گزارش عکاسی، از طبقه دوم یک ساختمان سقوط و دچار آسیب‌دیدگی جدی شد.

عکاس خبرگزاری فارس دچار سانحه شد

  امین فائضی همکار عکاس سایت شیرازه و دبیر سرویس عکس خبرگزاری فارس در استان فارس، روز چهارشنبه بعدازظهر در حین انجام وظیفه از طبقه دوم یک ساختمان سقوط کرد و 2 مهره کمر وی در اثر این سقوط دچار شکستگی شد.

 

*ماجرای سیل و «خشت آخر»!

سقوط دردناک امین فائضی ضمن اینکه در دنیای خبرنگاری مسبوق به سابقه است، حکایتی ایثارگونه از این حرفه سخت و طاقت‌فرسا به شمار می‌رود.

 

به دنبال وقوع سیل فروردین‌ماه 1398 در شهر شیراز و استانهای دیگری نظیر ایلام، خوزستان و گلستان که منجر به بی‌خانمان شدن هزاران نفر از هموطنان شد، و با توجه به فراموشی سپرده شدن این قشر بعد از گذشت چندین ماه و استقرار آنان در کانکس‌های موقت که با آغاز فصل سرما مشکلات آنها دوچندان خواهد شد، خبرگزاری فارس طرحی را برای بازسازی هرچه سریع‌تر منازل آسیب‌دیده با عنوان «خشت آخر» در دستور کار خود قرار داد.

 

در طرح «خشت آخر» قرار بر این است تا با هدف بازسازی سریع منازل آسیب‌دیده از سیل، تصاویری تهیه شده و به دنبال آن با کمک اقشار مختلف مردم، خانه‌های تخریبی هرچه سریع‌تر ترمیم و بازسازی شود تا با شروع زمستان مردم بی‌خانمان نباشند.

 

متأسفانه این عکاس و فیلمبردار انقلابی در روز نخست شروع تصویربرداری طرح خشت اول و در حین انجام این مأموریت انسان‌دوستانه، از طبقه دوم ساختمانی مخروب در دوازده قرآن شیراز سقوط کرد و دچار آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه مهره‌های کمر و نخاع شد.


*6ساعت در اتاق عمل
 

روز پنجشنبه صبح امین فائضی در بیمارستان تروما شهید رجایی شیراز راهی اتاق عمل شد تا بجای 2 مهره شکسته‌شده ستون فقرات او پلاتین کار گذاشته شود، ۶ ساعت بعد که او از اتاق عمل خارج شد، پزشک معالج‌ش این عمل جراحی را رضایت‌بخش توصیف کرد تا خطر قطع نخاع بحمدالله منتفی شود، اما آسیب واردشده جدی و روند بهبود درازمدت خواهد بود.

امین فائضی از عکاسان مطرح استان فارس به شمار می‌رود که کسب چندین و چند لوح تقدیر ازجمله دیپلم افتخار پانزدهمین جشن تصویر سال در سال 96 و عنوان دوم ششمین جشنواره سراسری عکس رضوی در سال 95 و ... از افتخارات وی محسوب می‌شود.

 

نظرات بینندگان