کد خبر: ۱۳۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۸
در خطبه های نماز جمعه استان فارس مطرح شد؛

از گرامیداشت هفته ی نیروی انتظامی تا ارتقاءبخش ها به شهرستان و حوادث عراق

ائمه جمعه فارس در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان در این هفته، به بررسی مسائل اخیر سیاسی کشور، استان، شهر ها و تحولات منطقه به ویژه عراق پرداختند.
 

به گزارش شیرازه، گزیده و خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان فارس بدین شرح است:

 نماز جمعه اقلید
 حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اقلید بر لزوم اجرای و پیاده کردن عدالت در تمام سطوح جامعه تاکید کرد و گفت: برای ایجاد امنیت باید عدالت محقق شود.

وی یادآور شد: تا زمانی که پارتی بازی، رانت خواری، پورسانت، بی توجهی به ارباب رجوع و...وجود داشته باشد نمی توانیم به حقوق شهروندی عادلانه دست یابیم. 

امام جمعه اقلید بر لزوم تقویت ابزارهایی دفاعی کشور تاکید کرد و گفت:  همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند قدرت دفاعی کشور از ابزارهای اقتدار ملی است که دشمن به دنبال حذف و تضعیف آن است.

وی تصریح کرد: مسؤولان سیاست خارجی و بین المللی ما باید توجه داشته باشند که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری روی مسئله دفاعی کشور به عنوان خط قرمز تاکید داشته و دارند از این رو باید مواظب کید و حقه بازی دول اروپایی بود و اجازه دخالت و اظهارنظر را به آن ها نداد.

امام جمعه اقلید به حقوق شهروندی و تأکید مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره و بیان کرد: باید از ظرفیت و توان نیروهای مردمی به ویژه نسل جوان در حل مشکلات و عبور از بحران ها برای ایفا و تحقق حقوق شهروندی استفاده کرد.


 نماز جمعه بیضا
امام جمعه بیضاگفت:  از همه کسانی که در شادکردن دل مرد،تحقق آرزوی چندین ساله آنها قدم برداشتند و باعث شدند این امرمهم (ارتقاءبخش به شهرستان) محقق شود تقدیروتشکر می کنم. 

حجه الاسلام درویشی امام جمعه بیضا در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره مسائل و مشکلات اخیر در عراق گفت: بدون شک این مسائل و مشکلات از نقشه و توطئه سران استکبارجهانی و انگلیس خبیث در آستانه برگزاری راهپیمایی میلیونی اربعین امام حسین «ع» هست، سپس افزود: ترس آنها از حضور میلیون احادمختلف مردم با ادیان و مذاهب مختلف در این مراسم جهانی هست لذا سعی دارند با طرفند های مختلف مانع برگزاری این مراسم شوند.


 نماز جمعه فیروزآباد
امام‌جمعه فیروزآباد گفت: گفت‌وگوهای مکرر سران اروپایی با ریاست جمهوری ایران و دیگر مسئولان سیاسی کشور نباید ما را برای رسیدن به نتیجه مطلوب در برجام غافلگیر کند. 

حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به پیروزی ارتش یمنی در جنوب عربستان در هفته‌ای که گذشت اظهار داشت:این عملیات، صحنه نبرد ۵ ساله سعودی آدمکش اعتلا کاملاً به نفع نیروهای یمنی تغییر داد و ازنظر ناظران سیاسی بین‌المللی این پیروزی می‌تواند سرنوشت جنگ را بعد از ۵ سال که بسیاری از زیرساخت‌های کشور یمن نابود شده است و ده‌ها هزاران نفر به خاک و خون کشیده شده‌اند کاملاً به نفع نیروهای مخلص ارتش یمن سوق دهد و موقعیت ارتش مردمی یمن را در حد بالایی ارتقا دهد.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: امنیت داخلی کشور مدیون تلاش نیروی انتظامی است که تاکنون ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز درراه امنیت کشور تقدیم انقلاب و اسلام کرده و بر پایه سه محور آگاهی، پیشگیری و پیگیری برای امنیت کشور در حال تلاش و انجام‌وظیفه است.

 وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وعده‌های اروپایی‌ها در گفت‌وگو با ریاست جمهوری ایران اسلامی خاطرنشان کرد: نباید به وعده‌های اروپایی‌ها خوش‌بین بود.

امام‌جمعه فیروزآباد تصریح کرد: گفت‌وگوهای مکرر سران اروپایی با ریاست جمهوری ایران اسلامی و دیگر مسئولان سیاسی کشور نباید ما را برای رسیدن به نتیجه مطلوب در برجام غافلگیر کند.

 هاشمی زاده گفت: آنچه ما از اروپایی‌ها خواهانیم صداقت در عمل و گفتار، عدم وابستگی آن‌ها به آمریکا در مسئله برجام و رعایت قوانین بین‌المللی درزمینه های حقوق بشری و سیاست منطقه‌ای است.

وی در پایان افزود: لذا باید به خاطر بی‌حرمتی‌های کشورهای اروپایی در مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به ایران اسلامی هوشیار بوده و مسئولان سیاسی کشور این بی‌حرمتی‌ها را نادیده نگرفته و با پاسخ به آن‌ها در گام سوم برجام جبران کنند.

نماز جمعه مرودشت
حجت الاسلام و المسلمین  آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س)، نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی و رعایت حدود و حریم الهی دعوت و پرهیز از قضاوت نسبت به دیگران دعوت نمود.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه به موضوع گزارش سازمان توسعه صنعتی  ملل متحد  در بخش صنعت موسوم به "یونی دو" در خصوص انتشار گزارش سالانه خود نسبت به وضعیت صنعتی کشورهاپرداخت وافزود:جایگاه ایران درمقایسه با 135کشور دنیا طی 16سال گذشته منتهی به سال 20018موفق شد علی رغم تمامی تحریم های ظالمانه دشمنان واستکبار جهانی از پله 95 به رتبه 58دنیا صعود نموده است.
وی بیان کرد:صعود 40پله ای ایران اسلامی در بین 135کشور دنیا با وجود تحریم های ظالمانه نشان از روند رو به رشد وفزاینده نظام مقدس جمهوری اسلامی با دستان خالی و استعداد های نخبگان وتوانمندی های فرهیختگان ایران می باشد.
آقائی افزود: تنها بخش نگران کننده در این صعود، موضوع خام فروشی  معادن کشور می باشد و دغدغه رهبر معظم انقلاب در این خصوص باید مورد اهتمام قرار گیرد وبه سمت بهره وری هرچه بیشتراز معادن کشور وکسب درآمد بیشتربا کاهش خام فروشی حرکت نمائیم.
آقائی در ادامه به موضوع عملیات غرور آفرین وباصلابت نیروهای مقاومت انصار الله یمن  در مقابله با جبهه استکبار وائتلاف ایادی غرب واستکبار جهانی ورژیم غاصب صهیونیستی پرداخت، که با رشادت هرچه تمام توانستند چندین یگان نظام سعودی را به اسارت خود دراورده وتجهیزات آنان را به غنیمت گیرند که این موضوع خود آبی بود بر آتشی که دنیای رسانه ای غرب بر طبل آن می کوبیدند که زدن تجهیزات نفتی سعودی آرامکو در توان  انصارالله یمن نبوده است.
آقائی در ادامه هفته نیروی انتظامی با شعار (پلیس هوشمند،امین مردم )را تبریک گفت وعرضه داشت:هفته نیروی انتظامی یادآور رشادت ها وتلاش ها وفداکاری های نیروی با عزت وعظمت وباصلابت ومقتدر انتظامی می باشد که با تقدیم بیش از 13 هزار شهید و 22 هزار جانباز  آبرومندانه در تمام دشواریها کنار ملت و  نظام اسلامی با صلابت ایستاده و درپیشانی نظام در مواجه با نا امنی ها می باشد.
وی با بیان اینکه امروز بخشی از قضاوت مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ،برآیند نوع عملکرد  نیروی انتظامی می باشد،بیان کرد: کاهش  آمارجرائم ونوع عملکرد مقبول و برخورد  مناسب نیروی انتظامی با مردم می تواند مبنای قضاوت مردم نسبت به نظام باشد.
وی تصریح کرد :عزت واقتدار ورحمت توام با آگاهی وپیشگیری وپیگیری از مولفه های اصلی است که نیروی انتظامی را به نیروی ممتازی در بین نیروهای هم تراز خود در دنیا مطرح نموده است  .
آقائی با بیان اینکه "پلیس هوشمند؛ امین مردم" به عنوان شعار هفته نیروی انتظامی است، عنوان کرد: این شعار برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری است که می فرمایند "مردم می خواهند نیروی انتظامی قوی و مقتدر باشد، هوشمند و پیچیده باشد، سالم و امین باشد.
وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جان، اموال، ناموس و آبروی مردم به عنوان امانت نزد پلیس است و مقام معظم رهبری، امانت داری پلیس را موجب جلب اعتماد مردم دانسته اند و می فرمایند" نیروی انتظامی امین مردم اند باید به وظیفه خود به طور کامل عمل کنند .
آقائی از فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مرودشت وپرسنل تحت امر که در برقراری نظم وامنیت وحوزه های آگاهی بخشی به مردم وپیگیری وپیشگیری از وقوع جرم عملکرد ممتازی از خود داشته اند تشکر وقدردانی نمود.
وی در ادامه 14 ام مهر ماه روز دامپزشکی را به  متولیان سازمان دامپزشکی  و  قشر زحمتکشی  که برای رفاه حال مردم در زمینه سلامت  سبد غذایی آنان وجلوگیری از ورود مواد فاسد به چرخه تولید و توزیع  تلاش مستمر دارند ،تبریک واز زحمات آنان تشکر نمود.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه به موضوع ارتقاء فرمانداری مرودشت به فرمانداری ویژه اشاره نمود و ضمن تقدیر از متولیان امر خاطرنشان کرد :امیدوارم این موفقیت مقدمه ای برای ارتقاء خدمات به مردم ومنشاء خیر وبرکت وتعجیل در سرعت خدمت رسانی به مردم باشد.
آقائی در ادامه به یکی از مطالبات مردمی در خصوص عدم تردد ماشین های سنگین وکامیون ها تریلر ها در سطح معابر اصلی شهر اشاره نمود وافزود:بر خلاف بسیاری از شهرهای حتی کوچک تر از مرودشت که در آن ها کامیون های سنگین در سطح شهر اجازه تردد ندارند متاسفانه شاهد عبور ومرور کامیون های سنگین در معابر اصلی شهر هستیم که بعضا باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم گردیده است لذا از مسئولان ومتولیان امر تقاضا داریم که نسبت به راه اندازی باراندازی مناسب جهت پارک وتوقف این کامیون ها اقدام شایسته بکار گیرند.
آقائی در پایان از متولیان موکب های سیدالشهداء وشهید جابر وباب الحوائج که در روز گذشته جهت خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع)عازم سرزمین کربلا شدند،تشکر وقدردانی نمود .
شایان ذکر است که به مناسبت هفته نیروی انتظامی قبل از ایراد خطبه های نماز ،سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت به ایراد مطالی پیرامون تلاش های صورت گرفته توسط ناجا در یک سال گذشته تاکنون پرداخت ودر بین الصلاتین نماز از زحمات سرهنگ زراعتیان فرمانده ناجا مرودشت ورئیس دامپزشکی شهرستان وکارشناس ناظر بر مواد غذایی این شهرستان با اهدای لوح تقدیر،تجلیل صورت گرفت

 نماز جمعه جهرم
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مدبر امام جمعه جهرم در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه ی این شهر با تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت رقیه(س) سه ساله ی حضرت اباعبدالله (ع) اظهار امیدواری کرد تا در آینده ای نزدیک اسباب زیارت باسهولت حرم مطهر این آبرومند در پیشگاه الهی برای تمامی شیعیان فراهم شود.
حجت الاسلام والمسلمین مدبر همچنین به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) در هفته آینده بنا به روایاتی معتبر اشاره کرد و به بیان روایتی از آن حضرت با موضوع حق و باطل پرداخت.
وی با گلایه از برخی افراد که فضای شهر را از هم اکنون با شایعات و صحبت های غلوانگیز انتخاباتی کرده اند خواست تا با بیان مطالب بیهوده آخرت خود را خراب نکنند.
این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از بیانات خود با گرامیداشت هفته ی نیروی انتظامی از زحمات و تلاش های خالصانه ی این نهاد تقدیر و تشکر کرد.
خطیب جمعه ی جهرم به نقش و اهمیت روستا و عشایر در ایجاد رونق تولید در جامعه اشاره کرد و افزود : اگر از روستاهایمان غافل شویم شاهد مهاجرت ناگزیر آنان به سمت شهرها خواهیم بود که با محدودیت هایی که بوجود می آید مجبور به اسکان در حاشیه شهرها شده و به شغل هایی مشغول شوند که در شان آنها نیست.
وی مهمترین نیاز روستاییان را پیش از نیاز به آب، برق ، گاز ،تلفن ویا اینترنت نیاز به اشتغال پایدار در روستا عنوان کرد و ابراز داشت: اگر به موضوع ایجاد اشتغال پایدار و مناسب در روستاها توجه نکنیم تا روستاییان بتوانند تولیداتی داشته باشند و درآمدزایی کنند، بسیاری از دیگر امکاناتی که به روستاها می بریم باعث ایجاد آسیب های اجتماعی شده و ارزشی نخواهد داشت.

نماز جمعه گراش
حجه الاسلام والمسلمین بخشایش پور در خطبه های نماز جمعه شهرستان گراش در این هفته گفت: کلام ما در خطبه اول در محرم و صفر تقویت باور های اعتقادی عاشورا بود، بنابر تاریخ امروز پنجم صفر و شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها است.گاهی برخی شبهاتی وارد میکنند که آیا حضرت رقیه در کربلا بود یا نه، در خصوص حضرت رقیه گفتار و بحث زیاد است، فقط اشاره مختصری به این موضوع داشته باشیم، آنچه مشخص است اینکه وجود مقدس ابی عبد الله ع طبق نقلِ اقوال مختلف در مورد دختران امام حسین ع یک اجماعی وجود دارد که حضرت سه دختر داشتند به نام فاطمه، فاطمه کبری، فاطمه صغری و فاطمه صغیره که: فاطمه کبری همان سکینه خاتون هستند که در کربلا ۱۳ ساله بودند.حضرت سکینه خاتون شاعره و ادیبه و از شعرای بزرگ عرب بودند که اول مرثیه ای که در جریان عزای سید الشهدا ع سروده شده بود را حضرت سکینه خاتون سرودند.دختر دوم امام حسین ع فاطمه صغری بود، که به خاطر بیماری نتوانست پدر را همراهی کند،که حزانت ایشان را امام حسین ع به اُمُّ اَسَّلَمِه سپردند که در مدینه ماند.اما دختر سوم امام حسین ع که فاطمه صغیره بود که بعد ملقب به رقیه س شد.در بسیاری از جاها، تمام جریان هایی که شما در کربلا راجع به طفل سه ساله شنیده اید، همه اینها مربوط به همین ناز دانه سه ساله است.
وی در خطبه دوم گفت: فردا روز تاریخی سیزدهم مهرماه، سالروز هجرت امام بزرگوار از نجف به پاریس است. آنچه در این انقلاب برای ما به عنوان یک اثر عملیاتی قابل توجه است، نه تنها اسلامی بودنِ انقلاب، بلکه الهی بودن این انقلاب است.و آن نکته ای که باور و اعتقاد ما را نسبت به الهی بودن انقلاب تثبیت میکند،این است که هرکجا در هر موضوع خدا بخواهد در یک حرکتی تحقق پیدا بکند، مخالفت ها، سنگ اندازی ها و دشمنی ها بر سرِ راه آن حرکت با خواست الهی به یک فرصت تبدیل خواهد شد.
این توطئه شیطان را نظام استکباری شاهنشاهی با هدف ساقط کردن انقلاب و بر اندازی نهضت امام انجام دادند،اما بر حسب مشیت الهی این تهدید به یک فرصت طلایی تبدیل شد.و امام از آن عراقی که خالی از رسانه بود، خارج شد و در کانون رسانه های جهانی در قلبِ غرب و اروپا قرار گرفت.باید پیام عدالت طلبی و اِسلامیتِ امام به گوش تمام کشور های اسلامی میرسید که پروردگار متعال اراده اش این شد که این توطئه شیطانیِ دشمن عملی بشود و امام در نجف که حداکثر ندایش به ایران و برخی کشور های منطقه میرسید، در کانون رسانه های غربی،حرکتِ امام، ندایِ امام،حق خواهی و عدالت امام جهانی شد.این انقلاب با فراز و نشیب هایش الهی بودن و دینی بودنش را اثبات کرد و این دست غیب الهی است که تمام توطئه ها و فتنه های دشمن را به یک فرصت و تعالی و رشد تبدیل میکند.
امام جمعه در ادامه گفت:این  هفته متعلق به یکی از خدمتگذار ترین نیروهای جامعه یعنی پلیس و نیروی انتظامی میباشد.این هفته را هم گرامی میداریم و به دلاوران نیروی انتظامی تبریک عرض میکنیم.بر حسب رسالتی که شما عزیزان نظامی و انتظامی دارید،مردم از شما میخواهند که برای مردم امنیت و برای هنجار شکن نا امنی ایجاد بکنید‌.
اراذل و اوباش، خوائنین به ارزش های دینی و سارقین اقتصادی و فرهنگی نباید در سایه امنِ امنیت قرار بگیرند.امروز یک مسئله مهم در مسئله قداست زدایی مسئله بی حجابی است، مسئله حفاف و حجاب باید به عنوان فرهنگ ناب اسلامی تقویت بشود در برابر کسی که پرده دری میکند و با آن وضعیت نامطلوب بر حسب پوشش ظاهری در خیابان راه می افتد و با عملش به خون شهدا دهن کجی میکند باید برخورد شود.البته فقط نیروی انتظامی مامور اجرا نیست، متاسفانه دستگاه های فرهنگی هم ضعیف عمل میکنند.برخی از شما مردم هم کوتاهی میکنید،امر به معروف یک تکلیف شرعی همگانی است، امیدوارم این مسئله مورد توجه ویژه قرار بگیرد.





نظرات بینندگان