کد خبر: ۱۳۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۸
دبیر کل مسابقات مهندسین کارآفرین فردا در گفتگو با شیرازه:

اولین دوره استانی مسابقات "مهندسین کارآفرین فردا" امروز در شیراز به کار خود پایان داد/ مرحله کشوری این مسابقات، آذرماه در شیراز برگزار خواهد شد

محمد سادات شریفی گفت: اولین دوره استانی مسابقات مهندسین کارآفرین فردا امروز در شیراز برگزار شد.

اولین دوره استانی مسابقات

محمد سادات شریفی دبیر کل مسابقات مهندسین کارآفرین فردا در گفتگو با شیرازه از برگزاری اولین دوره استانی مسابقات مهندسین کارآفرینان فردا امروز در شیراز با حضور بیش از 70 تیم دانش آموزی خبر داد.

وی اظهار داشت: این مسابقات، از جمله مسابقات درون استانی است که اولین دوره به مناسبت یادواره شهید "طهرانی مقدم" و در قرارگاه شهید طهرانی مقدم زیر نظر بسیج دانش آموزی فارس و آموزشگاه "بیست روبو" از امروز صبح برگزار شد.

به گفته سادات شریفی، شرکت کنندگان در این مسابقه در قالب 70 تیم رباتیک در سه بخش "فوتبالیست"، "جنگجو" و "آتش نشان پلاسکو" به رقابت پرداختند.

اولین دوره استانی مسابقات

دبیر کل مسابقات مهندسین کارآفرین فردا، هدف از اجرای این مسابقات را رشد و پیشرفت تکنولوژی ، همگامی با حرکت های به روز آن و شکوفایی جوانان ایران اسلامی با هدف پرورش تفکرخلاق و مهارت های علمی در حوزه مهندسی های نوین و رشته های جدید، سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس اقدام به برگزاری اولین دوره از مسابقات مهندسین کار آفرین فردا کرده است.

سادات شریفی افزود: البته یادبود شهید طهرانی مقدم به عنوان یکی از مهندسینی که در علوم نوین پیشقدم بودند و شناساندن این شهید بزرگ به دانش آموزان هم یکی دیگر از این اهداف است.

اولین دوره استانی مسابقات

وی با بیان اینکه این مسابقه میان دانش آموزان در رده های سنی 6 تا 15سال برگزار شد تصریح کرد: از آنجا که دانش آموزان شرکت کننده تحت نظر بسیج دانش آموزی استان و قرارگاه شهید طهرانی مقدم در آموزشگاه بیست و روبو آموزش دیده اند، همه می توانستند شرکت کنند.

به گفته سادات شریفی، تمامی ثبت نام ها از طریق وبسایت سازمان بسیج دانش آموزی به آدرس bdfars.ir انجام شده است.

دبیر کل مسابقات مهندسین کارآفرین فردا، استقبال از این مسابقه را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: مرحله کشوری اولین دوره مسابقات آذرماه پیش رو و در شیراز برگزار خواهد شد.

وی در خصوص جوایز این مسابقات نیز بیان کرد: ضمن حمایت از نفرات برتر جهت پیشرفت در مسیر علم رباتیک، با لوح تقدیر و جوایز ارزنده نقدی و غیر نقدی تقدیر و تجلیل خواهند شد.

سادات شریفی با بیان اینکه این مسابقات 4دبیر و 5داور داشته، به معرفی دبیران و داوران این مسابقات پرداخت و گفت: دبیر علمی میلاد حضرتی، دبیر اجرایی وحید کنعانی، دبیر فنی جواد ارم و سجاد قدرت جهرمی، و داور فوتبالیست پویان جوکار، داور اتش نشان علی رضا زارعی ، دوار جنگجو میلاد حضرتی به سرداوری مهندس مرتضی نوح پیشه بوده اند.

دبیرکل مسابقات مهندسین کارآفرین فردا یادآوری کرد: این مسابقات در باشگاه علمی دانش آموزی شیراز واقع در پاسداران قبل از محلاتی جنب باشگاه فجر برگزار شد.

اولین دوره استانی مسابقات


نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان