کد خبر: ۱۳۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

صدور پلاک پهپاد غیر نظامی در استان فارس

دبیر امنیت کمیته هوایی استان فارس گفت: مجوز صدور و پلاک گذاری پهپاد غیر نظامی تنها ازطریق سازمان هواپیمایی کشور و اداره کل فرودگاه‌های فارس اجرایی و عملیاتی می‌شود.
 محمد صادق سلطان‌نژاد شنبه شب در دومین کارگاه آموزشی و مقررات پهپاد‌های غیر نظامی استان فارس اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با حضور 2 هزار نفر از کارآموزان در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار شده است.

وی افزود:  در راستای دستورالعمل  سال 1396 شورای امنیت کشور و دیگر دستگاه‌های امنیتی هرگونه استفاده از پهباد‌های غیر نظامی در راستای ارائه خدمات کشاورزی، سم ‌پاشی، نقشه برداری و عکاسی هوایی باید بر اساس مقرارات  قانونی انجام و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد و تحویل مقامات و دستگاه‌های قضایی می‌شوند.

دبیر امنیت کمیته هوایی استان فارس با اشاره به اینکه هر گونه خرید و فروش پهپاد از طریق قانونی باید صورت گیرد، گفت:  بر اساس ضوابط شورای تامین امنیت و سازمان هواپیمایی کشور خرید و فروش باید با مجوز صورت گیرد و در غیر این صورت پهباد آنان ضبط می‌شود.

وی گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده‌های غیر قانونی و تامین امنیت کشور به ویژه  دراستان فارس  مجوز صدور و پلاک گذاری پهپاد غیر نظامی  تنها ازطریق سازمان هواپیمایی کشور و اداره کل فرودگاه‌های فارس  اجرایی و عملیاتی می‌شود.

معاون عملیاتی فرودگاه شهید دستغیب شیراز درادامه این کارگاه ‌آموزشی بیان داشت: دومین کارگاه آموزشی  پهباد غیر نظامی با موضوع فناوری پهباد، ایمنی پرواز، مقررات هوایی، تصویربرداری،  نقشه‌برداری و سم‌پاشی برگزار شده است.

علی‌اصغر واصل افزود: دارندگان پهباد غیر نظامی باید در چارچوب گذراندن دوره‌های آموزشی اقدام به پرواز درآوردن پهباد کنترل از راه دور کنند چراکه تامین امنیت جانی یکی از اهداف اجرایی و عملیاتی کردن این طرح است.

وی بیان داشت: با اجرای طرح استفاده از پهباد غیر نظامی و نیز پرنده کنترل از راه دور  شاهد استقبال بسیار زیادی بوده و دراین راستا کاربری که در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کند قادر به  فعالیت در دیگر حوزه‌های نمی‌باشد.

 این مسؤول افزود: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی  پس از  پایان دوره  گواهینامه معتبر دریافت می‌کنند./ فارس

 انتهای پیام/

نظرات بینندگان