کد خبر: ۱۳۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

کنترل رودخانه خشک شیراز توسط دوربین های نظارتی

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به تجهیزات مرکز کنترل ترافیک گفت: در راستای ایمن‌سازی شهر هم اکنون از دوربین‌های نظارتی به منظور پایش رودخانه خشک استفاده می‌شود.
به گزارش شیرازه، در نشست هم‌اندیشی مدیر مرکز کنترل ترافیک و رئیس اداره بحران شهرداری شیراز بر پایش رودخانه خشک توسط دوربین‌های نظارتی و سنسورهای  سنجش میزان سطح آب تاکید شد.
 این نشست در راستای افزایش ضریب تاب‌آوری و مقاومت شهر در مقابل بارندگی‌های شدید و احتمال وقوع سیل این جلسه هم‌اندیشی برگزار شد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به تجهیزات مرکز کنترل ترافیک گفت: در راستای ایمن‌سازی شهر هم اکنون از دوربین‌های نظارتی به منظور پایش رودخانه خشک استفاده می‌شود.

محمدعلی علویان مهر خبر داد: در راستای پایش سطح آب رودخانه خشک درصدد استفاده از سنسورهای  سنجش میزان سطح آب هستیم.

رئیس اداره بحران شهرداری شیراز نیز با توجه به ضرورت پیش‌بینی و پیشگیری از بحران‌های مختلف گفت: در پی تاکید شهردار شیراز مبنی بر ایجاد تعامل و همکاری کلیه حوزه‌های شهرداری جلسه هم‌اندیشی بین اداره بحران و مرکز کنترل ترافیک معاونت حمل و نقل شهرداری برگزار شد.

سعید دبیری با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی، تجهیزات و ابزار موجود می‌تواند در پیش‌بینی، تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات ایمنی اثرگذار باشد، اضافه کرد: در این جلسه هم‌اندیشی مقرر شد با توجه به امکانات  سخت‌افزاری و فضای مناسب  موجود در مرکز کنترل ترافیک، مانیتورینگ بحران نیز در همان محل اجرا و در طول مسیر رودخانه خشک، سنسورهای اعلام میزان سطح آب نصب شود.

وی خاطرنشان کرد: با استقرار دوربین‌های نظارتی در زمان بارندگی میزان حجم ورودی آب باران و گنجایش رودخانه خشک توسط کارشناسان اداره بحران شهرداری مستقر در مرکز مانتورینگ معاونت حمل و نقل پایش و گزارش و بر اساس آن تصمیم‌گیری و اقدامات ایمنی لازم گرفته می‌شود.

رئیس اداره بحران شهرداری شیراز افزود: با توجه به مذاکرات انجام شده و همکاری حوزه حمل ونقل شهرداری، پروژه سنسورهای اعلام میزان سطح آب در اردیبهشت ماه سال 99 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

دبیری با اشاره به آغاز فصل بارندگی اضافه کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، پاکسازی و لایروبی کانال‌های سطحی، مسیر رودخانه خشک و مسیل‌های دیگر با حساسیت و جدیت در دستور کار قرار گرفت و معاونت‌ها و مناطق شهرداری با دقت و سرعت بالا عملیات‌های مورد نیاز را انجام داده‌اند.

رئیس اداره بحران شهرداری شیراز گفت: حوضچه‌های آرامش آب در مسیر عبور آب باران از چشمه زنگی به طرف دروازه قرآن، مسیل سعدی و مسیر رودخانه خشک احداث شده و در حال تکمیل است.

انتهای پیام/323
نظرات بینندگان