کد خبر: ۱۳۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸
یاداشت؛

چگونه اربعین در خانه ی فقراست؟

یک نفر بود می گفت اربعین همین جاست اربعین در خانه های فقراست بروید آنجا موکب بزنید و من با خود فکر می کردم فقرا خانه هایشان را به عشق حسین رها می کنند و می روند کربلا تا پرچم اربعین را به پا کنند چگونه اربعین درخانه های فقراست؟

به گزارش شیرازه، یک نفر بود می گفت اربعین قیامت است، ازدحام است، نمی شود زیارت کنی و من با خود فکر می کردم کسانی که قیامت به سمت حسین(ع) می روند بی گمان اهل بهشت اند.

اگر قیامت هم به ما اجازه دهند به سمت حسین(ع)حرکت کنیم بهشت را حسینیه می کنیم، کاش قیامتمان اربعین باشد و اربعین مان قیامت

یک نفر بود می گفت؛ اربعین را به یک پیاده روی زنانه تبدیل نکنید، شکوه اربعین به یک حرکت مردانه است و من با خود فکر می کردم حرکت اربعین به دست زنانی جاری شد که مردانه حرکت کردند و مردانه شکوه حسین را در دل اربعین برافراشتند، اربعین حرکت انسان به سمت انسان است فارغ از جنسیت و سن و رنگ و . . .

یک نفر بود می گفت اربعین همین جاست اربعین در خانه های فقراست بروید آنجا موکب بزنید و من با خود فکر می کردم فقرا خانه هایشان را به عشق حسین رها می کنند و می روند کربلا تا پرچم اربعین را به پا کنند چگونه اربعین درخانه های فقراست؟

یک نفر می گفت اسرای کربلا با اسب به کربلا بازگشتند پیاده نروید، عصر تکنولوژی است و من با خود فکر می کردم یا از کربلا پیاده می روی تا حسین (ع) را در کوفه و شام زنده کنی یا باید پیاده به کربلا برگردی تا حسین (ع) را درقلبت زنده کنی ، با این پیاده رفتن هاست که گستره حسین(ع) قدم قدم عالم را فرامی گیرد.

برای ما که سوار دنیا شده ایم و از حسین (ع)فاصله گرفته ایم لازم است تا پیاده شویم و قدم به قدم به اصل خویش باز گردیم، عشق حسین قلب هارا آرام فتح می کند.

یک نفر می گفت عراق یک روز دشمن ما بود نروید خون شهیدان پایمال نشود و من با خود فکر می کنم خون کدام شهید پایمال می شود همان که پشت لباسش می نوشت اللهم الرزقنا کربلا؟ ما را به عراق چه کار؟ما در این خاک یک عزیز دردانه گذاشته ایم و به عشق او پا و دست و سر می دهیم و می رویم تا جگر گوشه مان را ببینیم.

یک نفر بود می گفت عراق یک کشور در حال جنگ است و ضعیف است و این هزینه ها برای یک کشور جنگ زده روا نیست و من با خود فکر می کنم چه کسی این کشور جنگ زده را مجبور می کند هزینه کند؟

عراق از اربعین قدرت می گیرد عراق با نیروی حسین است که هرسال قوی تر می درخشد عراقی ها فهمیده اند حسین(ع) یک قدمشان را هزار قدم جبران می کند.

چگونه اربعین در خانه ی فقراست؟

حسین(ع)زیر دِین هیچ کس نمی ماند

یک نفر می گفت پیاده روی اربعین را حکومتی ها ساختند و من با خود فکر می کنم زینب(س)به کدام حکومت متصل بود که از شام تا کربلا را پیاده آمد.

جابر بن عبدالله انصاری اهل کدام حکومت بود که پیرمرد مجبور بود پیاده به سمت حسین بشتابد علمای بزرگ شیعه، مردانی که اسمشان کافیست برای استناد، وابسته به کدام حکومت بودند که راه می افتادند پیاده، شبانه، از نخلستان ها پنهانی خود را به حسین (ع)می رساندند.

راست می گویند اربعین یک حرکت حکومتی ست و آن هم حکومت حسین (ع)است که زن و مرد و پیر و جوان را از سرتاسر دنیا جمع می کند و به کربلا می رساند.

خیلی ها خیلی چیز ها می گویند.

  حجت کهیاری

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز ، اربعین 98
نظرات بینندگان