کد خبر: ۱۳۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

داروی‌های ممنوعه از سوی کشور عراق مشخص شدند

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گفت: سه دسته داروی ممنوعه از سوی کشور عراق مشخص شدند که اولین آن‌ها روان‌گردان‌ها، دومین آن‌ها مخدرها و سومین آن‌ها خواب‌آورها هستند.
به گزارش شیرازه، علی نوری ساری درباره داروهای ممنوعه همراه مسافران اربعین تأکید کرد: ابتدا باید گفت که داروهای ممنوعه بازمان عادی در سفر به عراق تفاوتی ندارد و به‌طورکلی سه دسته دارو هستند که آوردن آن‌ها به عراق چه در زمان اربعین و چه درزمانی غیرازآن ممنوع است که نخستین داروهای روان‌گردان هستند که بعضاً تجویزهای پزشکی هم دارند.

وی افزود: دسته دوم داروهای مخدر هستند و سوم داروهای خواب‌آور لذا اگر کسی به دستور پزشک از این داروها استفاده می‌کند حتماً باید قبل از اربعین به پزشک خود مراجعه کرده تا تنظیم دوز دارو و موارد مرتبط با آن صورت گرفته و سپس به سفر اربعین مشرف شوند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین بابیان اینکه به‌جز موارد مذکور همراه داشتن داروهایی که بیماران به دستور پزشک تجویز می‌کنند ممنوعیتی ندارد، تأکید کرد: با زائران توصیه می‌شود که اگر کسی تحت درمان داروی خاصی است، قبل از سفر اربعین حتماً به پزشک مراجعه کنند و حتماً دو سری دارو را همراه خود بیاورند که اگر داروهایشان مفقود شد دچار مشکلاتی نشوند.

نوری ساری با اظهار اینکه به‌طورکلی داروهایی که برای بیماری است، نگرانی برای زائران ندارد اما عمده نگرانی‌ها درباره داروهای مخدری مانند استامینوفن کدئین است که جزء این دسته محسوب می‌شود و همراه داشتن آن ممنوع است، افزود: ازجمله این داروها همچنین دیفنوکسیلات را نیز می‌توان اشاره کرد که می‌توان با پزشک مشاور مشورت و داروی جایگزینی را دریافت کرد.

وی افزود: کسانی که داروهایی مانند دیازپام و کلورازپام و ... را مصرف می‌کنند می‌توانند به پزشک مراجعه کرده و دوز مشخصی از دارو را جایگزین کرده و نسخه را نیز به زائران بدهند که مشکلی برایشان در این سفر رخ ندهد.

رادیو اربعین

انتهای پیام/

نظرات بینندگان