کد خبر: ۱۳۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸
مدیر عامل آرامستان های شیراز:

برخورد با سهل انگاران سرقت کتیبه تاریخی دارالسلام/ پیگیر کتیبه از طریق مراجع قضایی هستیم

مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری شیراز با اشاره به اینکه احتمال سرقت کتیبه تاریخی دارالسلام وجود داشت، گفت: پیگیری های لازم برای برخورد باخاطیان وسهل انگاران انجام می شود.
به گزارش شیرازه، علیرضا چراغی پیش از ظهر دوشنبه در همایش  نمادها و نشانه های گورستان تاریخی دارالسلام گفت: به دلیل نشستی که در مجموعه گورستان و چهارطاقی های این منطقه رخ داده، خیلی از کتیبه ها و کاشی ها حالت انسجام خود را از دست داده است.

وی با اشاره به اینکه روز قبل عوامل میراث فرهنگی را به منطقه آوردیم، گفت: البته در لیستی که آنها داشتند کتیبه را ندیده بودند و گفتند در این نقطه کاشی کاری وجود دارد اما در بررسی ها مشخص شد که  کتیبه  است.

مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری شیراز با اشاره به اینکه احتمال سرقت کتیبه وجود داشت،  ادامه داد: موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری شد و به خاطیان برخورد خواهد  شد.

چراغی با تاکید بر اینکه قطعا این مسئله به کرات پیش آمده و در آینده ممکن است پیش باز هم آید، عنوان کرد: باید هرچه سریع تر دارالسلام را ساماندهی کنیم و بارها نیز اعلام کردیم تکلیف این مجموعه روشن شود.

وی با اعلام اینکه اوقاف از تحویل ساختمان ها امتناع کرده است، گفت: خیلی از این کتبه ها بر روی این ساختمان ها قرار دارد که در این خصوص  میراث فرعهنگی نیز اعلام کرده که در صورت تحویل ساختمان ها، برای بحث مقاوم سازی  نقشه های لازم را ارائه می دهند.
مهر
انتهای پیام/

نظرات بینندگان