کد خبر: ۱۳۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸
دبیر ستاد شب شعر عاشورا اعلام کرد:

17 و 18 مهرماه تالار حافظ میزبان شب شعر عاشوراست

دبیر ستاد برگزاری شب شعر عاشورا اعلام کرد: سی و چهارمین شب شعر عاشورا با حضور جمعی از شاعران برجسته ادبیات آیینی کشور 17 و 18 مهرماه از ساعت 19در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.
به گزارش شیرازه، احد ده بزرگی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: شب شعر عاشورا قدیمی ترین  و مستمرترین حرکت مردمی در حوزه ی ادبیات آیینی است که به مدت 34 سال استمرار دارد و بدون وابستگی به هیچ نهاد دولتی یا رسمی به صورت مردمی و هیئتی برگزار می شود.

وی افزود: موضوع مراسم امسال "حضرت علی اصغر و عبدالله رضیع، سوره های صغیر عاشورا" است که به حماسه کبیر شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام و کودکان شسرخوار عاشورا اختصاص دارد اختصاص دارد.

دبیر ستاد برگزاری شب شعر عاشورا ادامه داد: به روال سالیان گذشته امسال نیز برنامه در دو روز متوالی شامگاه  17 و 18 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشا و از ساعت 19 در تالار حافظ واقع در چهارراه حافظیه برگزار می شود و حضور کلیه ی علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام آزاد است.

وی تصریح کرد:  قریب 40نفر برگزیده و مهمان در دو شب به قرائت شعر خواهند پرداخت که شامل برگزیدگان فراخوان و مهمانان ویژه ی مراسم هستند که از میان چهره های پیشکسوت و جوان ادبیات آیینی انتخاب شده اند.

ده بزرگی ادامه داد: از مهمانان کشوری امسال می توان به نام هایی چون سیدحمیدرضا برقعی،دکتر اسماعیل امینی، افشین علا، غلامرضا طریقی، محسن حسن زاده لیله کوهی، محمودحبیبی کسبی، زهیر توکلی،امیر مرزبان، سیدحسین متولیان، قاسم صرافان، امید مهدی نژاد، احسان رضایی و... اشاره کرد

وی گفت: در دو شب مراسم، مهندس سیدمجتبی حسینی و دکتر محمدرضا سنگری در حوزه ی مسایل معرفتی به ایراد سخن خواهند پرداخت و گعده ها و حلقه های آزاد شعر و نقد و نظر نیز در حاشیه برنامه برپا خواهد بود.

دبیر ستاد برگزاری شب شعر عاشورا ادامه داد: پایان بخش برنامه ها نیز انشاالله مراسم عزاداری ویژه ی شعرا و یاران ستاد همراه با مراسم سنتی تربت نوشان و عهد شاعران مبنی بر فعالیت مستمر در حوزه ی ادبیات آیینی و شعر اهل بیتی خواهد بود و ان شاءالله در همین مراسم با اعلام موضوع سال آینده دوره سی و پنجم شب شعر عاشورا آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال نیز به سنت هرساله مجموعه ی آثار دوره ی سی و سوم همزمان با برنامه منتشر خواهد شد و با برپایی نمایشگاهی، کتاب های چاپ شده ی سال های گذشته و لوح فشرده ی تصویری و صوتی برخی مراسم های سالیان گذشته به علاقه مندان ارائه خواهد شد.

ده بزرگی گفت: امسال همچنین چلد دوم از کتاب ارزنده منظومه آینه داران آفتاب اثر طبع بانوی شاعر عاشورایی دکتر اعظم حسینی که به شهیدان تیرباران صبح عاشورا اختصاص دارد  نیز همزمان با مراسم در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت:گرچه شب شعر عاشورا حرکتی مردمی و غیر دولتی است اما برخی نهادها و افراد در برپایی مراسم با ستاد همراهی کرده اند که جا دارد از آنها تشکر کنیم علی الخصوص از  صدا و سیمای مرکز فارس، خبرنگاران و سردبیران و مدیران رسانه های گروهی استان.

دبیر ستاد برگزاری شب شعر عاشورا گفت: ،شهرداری شیراز در زمینه تبلیغات شهری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه در اختیار قراردادن تالار حافظ همکاری خوبی با ما داشتند. همچنین جا دارد از  کانون تبلیغات چاووش دید نیز تشکر کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: همچنین جا دارد از هیئت عزاداری "جمعیت اتحاد حسینی" و یاران این مجموعه که یاور ستاد برگزاری شب های شعر عاشورا هستند نیز همچون همیشه سپاسگزاری کنیم.


تلفن هماهنگی:

09177144374 - استاد ده بزرگی

09354754447 - کرونی (روابط عمومی)
انتهای پیام/323

نظرات بینندگان