کد خبر: ۱۳۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

بهره برداری از 228 طرح روستایی در استان فارس

در همایش روز ملی روستا و عشایر ۲۲۸ پروژه عمرانی در مناطق روستایی و عشایری استان فارس با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
به گزارش شیرازه، استاندار فارس در همایش روز ملی روستا و عشایر گفت: تعداد ۴هزار و ۷۹۵ طرح به اعتبار ۴۷۶ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده که ۳ هزار و ۹۲ طرح با اعتبار ۲۳۷ میلیارد تومان پرداخت شده است که تعداد ۱۲هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

عنایت الله رحیمی افزود:  هزار و ۳۳۰ طرح به مبلغ ۲۳۹ میلیارد تومان نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

رحیمی گفت: پیش از دولت تدبیر و امید در زمینه گردشگری و ایجاد بومگردی روستایی هیچ طرحی وجود نداشت، از سال ۹۲ تاکنون بالغ بر ۱۰۵ واحد بومگردی روستایی در فارس تاسیس و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۸ پروژه با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان امروز در مناطق روستایی و عشایری استان فارس بصورت همزمان با سایر نقاط کشور افتتاح شد  ادامه داد: طی سال گذشته بیش از هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال اعتبار به حساب دو هزار دهیاری استان واریز شده تا در جهت بهبود و بهسازی محیط روستاها اختصاص یابد. 

رحیمی در خصوص طرح های فارس که امروز بصورت همزمان با سایر نقاط کشور افتتاح شد نیز اضافه کرد: از این تعداد ۵ پروژه در حوزه امور عشایر ، ۲۵ پروژه در حوزه نوسازی مدارس، ۳ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای، ۱۲ پروژه در حوزه جهاد کشاورزی، ۱۳۹ پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۳۷ پروژه در زمینه برق رسانی، ۲ پروژه در زمینه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی و ۵ پروژه در حوزه دهیاری ها به بهره برداری رسید. 

وی درباره اهمیت اشتغال زایی در روستا ها نیز گفت: از ابتدای سال ٩۶ تاکنون مبلغ ٧١٠ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به ٩٩ طرح اشتغالزایی روستایی فارس پرداخت شده است .

 بر اساس سرشماری سال ٩۵ جمعیت روستایی فارس بیش از یک میلیون و ۴٣٢ هزار نفر است و ١٧ هزار نفر عشایر در فارس حضور دارند. جمعیت روستایی در استان فارس بالغ بر ٣٠ درصدجمعیت استان را شامل می شود و جمعیت عشایر فارس نیز ٧درصد از جامعه عشایری کشور را تشکیل داده است.

۱۵ مهرماه در تقویم ملی روز روستا نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان