کد خبر: ۱۳۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸
رییس کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی بالینی استاد البرزی:

پژوهش‌های ایرانی‌ها بی‌نظیر و مورد قبول مجامع جهانی است

عبدالوهاب البرزی گفت: برخی از اقدامات ما در تشحیص و درمان بیماری‌ها در جهان بی‌نظیر بوده مورد تایید جوامع پزشکی در سطح دنیا است.
به گزارش شیرازه، عبدالوهاب البرزی صبح امروز در افتتاحیه سیزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی بالینی استاد البرزی، عنوان  کرد: از سود آوری‌هاو کمک‌های این کنگره به کشور باید به ارتباط بیشتر گروهای تحقیق در حوزه بالینی و گروهای پاراکلینیک اشاره کرد که کارهای جمعی و تحقیقی با ارزشی انجام شده است.

وی اشاره کرد: برخی از اقدامات ما در تشحیص و درمان بیماری‌ها در جهان بی‌نظیر بوده مورد تایید جوامع پزشکی در کشورهای مختلف است.

البرزی همچنین خاطرنشان کرد: برخی مراکز تحقیقی ما نیز در درمان بیماری‌ها از جمله کان‌آزار در جهان بسیار شناخته شده است چرا که کارهای تحقیقی ما به صورت میدانی و سفر پژوهشگران به مناطق مختلف صورت می گیرد.

در ادامه این مراسم، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: عفونت‌های بیمارستانی،  مشکلات بسیاری در حوزه درمان ایجاد کرده است که نیاز است پژوهشگران ورود جدی‌تری به این موضوع داشته باشند.

یونس قاسمی افزود: در موضوع مقاومت‌های میکروبی باید که کارهای جدی‌تری انجام دهیم و لازم است که سایت اینترنتی GVD را به پژوهشگران  معرفی کنم چراکه در این سایت بین‌المللی مقالات تحقیقی ارزشمندی وجود دارد.
 
وی عنوان کرد:  در بخش تحقیقات،  کیت‌ها و ابزارهای میکروب‌شناسی و پزشکی قابل توجهی تولید و به بازار عرضه شده است.

به گزارش شیرازه، سیزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی بالینی از ۱۶ تا ۱۸ مهر در شیراز در حال برگزاری است.

نظرات بینندگان