کد خبر: ۱۳۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

استقرار موكب فارس در مرز خسروی/ روزانه ۱۵ هزار نفر عبور می‌كنند

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینكه مرز خسروی از امروز بازگشایی شده است، از استقرار موكب اربعینی این استان در این مرز خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود روزانه ۱۵ هزار نفر از این مرز عبور كنند.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینكه مرز خسروی از صبح دیروز ، ۱۵ مهرماه بر روی زائران اربعین بازگشایی شده است، گفت: در این راستا موكب اربعینی استان فارس نیز در این مرز از امروز استقرار یافته است.

وی افزود: بنا به تقسیم‌بندی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور برای ارائه خدمات به زائران اربعین از محل موقوفات، استان فارس در این مرز مستقر شده است ضمن اینكه استان‌های اردبیل، كرمانشاه و كردستان هم در این مرز حضور دارند ولی این محور تحویل استان فارس است.

موسوی با بیان اینكه كاروان خادمان اوقاف فارس برای برپایی این موكب طی دو روز گذشته به مرز خسروی اعزام شدند، گفت: در موكب استان فارس پیش‌بینی توزیع غذای گرم از محل موقوفات استان شده است.

مرز خسروی؛ شلوغ‌ترین مرز

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: با توجه به اینكه مرز خسروی كوتاه‌ترین فاصله تا كربلا را دارد، پیش‌بینی می‌شود كه حدود ۱۵ هزار نفر روزانه از این مرز عبور كنند.

وی با بیان اینكه موكب استان فارس روزانه به بیش از ۵ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد، گفت: موكب استان فارس در اين مرز به‌صورت ۲۴ ساعته به زائران اربعين خدمات ارائه مي‌دهد اما توزيع غذاها در منطقه منذريه خاك عراق توزيع می‌شود كه از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ خواهد بود.

موسوی ادامه داد: پذیرایی در موكب استان فارس شامل صبحانه، ميان‌ وعده و ناهار است كه از محل موقوفاتی نظیر آقاباباخان، صاحبدیوان، معزالوزاره، قوام، نصیرالملك و سایر موقوفات این خدمات ارائه می‌شود البته پیش‌بینی اسكان موقت هم برای زائران شده است.

تمهیدات امنیتی برای موكب

وی با بیان اینكه موكب استان فارس تا دو روز بعد از اربعین به زائران خدمات ارائه می‌دهد، گفت: بنا به مسائل امنیتی آشپزخانه موكب استان فارس با آشپزخانه سپاه كرمانشاه یكی است.
انتهای پیام/323
نظرات بینندگان