کد خبر: ۱۳۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

اعزام دومین گروه خادمان موکب احمدبن موسی به عراق

دومین گروه خادمان موکب احمدبن موسی (ع) به عنوان بزرگترین موکب اربعینی استان فارس در قالب کمیته‌های مختلف به کربلای معلی اعزام شدند.
دومین گروه خادمان موکب احمدبن موسی (ع) به عنوان بزرگترین موکب اربعینی استان فارس در قالب کمیته‌های اسکان، پذیرش، پشتیبانی، فرهنگی، بهداری و امنیت، به کشور عراق و کربلای معلی اعزام شدند.

مسئول کمیته پشتیبانی این موکب، تعداد خادمان موکب را ۲۴۰ نفر اعلام و اضافه کرد: طی دو هفته گذشته ۶۰ نفر از خادمان کمیته تأسیسات راهی کربلا شدند و طی روز‌های ۱۶ و ۱۸ مهرماه جاری، ۱۸۰ نفر دیگر از خادمان هم راهی کربلا شده و خواهند شد.

عاشوری اظهار کرد: فردا پنجشنبه، ۱۸ مهرماه هم خادمان خواهر موکب اعم از کمیته‌های فرهنگی، اسکان، پذیرش، امنیت، بهداری و رسانه به کربلای معلی اعزام خواهند شد.

مسئول کمیته پشتیبانی موکب احمدبن موسی (ع) زمان خدمت‌رسانی این موکب را به زائران اربعین طی روز‌های ۲۲ تا ۲۸ مهرماه جاری اعلام کرد و گفت: موکب احمدبن موسی (ع) روزانه ظرفیت اسکان و پذیرایی ۷ هزار نفر زائر اربعین را دارد.

تلاش برای راه‌اندازی زائرسرا در کربلا
او در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا زائرسرای مخصوص استان فارس را در کربلا راه‌اندازی کنیم، گفت: موکب احمدبن موسی (ع) با مدیریت و رئیس هیئت امنایی امام جمعه شیراز و همچنین تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) و سپاه فعالیت می‌کند لذا تلاش می‌کنیم تا جایگاهی ثابت و دائمی برای استان فارس در کربلا احداث کنیم.

عاشوری ادامه داد: در این راستا درصدد هستیم زمینی را در کربلا یا مسیر نجف به کربا خریداری کنیم تا بتوانیم زائرسرایی به نام احمدبن موسی (ع) در آنجا احداث کنیم که این مسئله نیاز به مشارکت و همراهی مردم و خیران دارد.

مسئول کمیته پشتیبانی موکب احمدبن موسی (ع) ضمن دعوت از خیران و مردم نیک‌اندیش استان فارس جهت مشارکت در ساخت این زائرسرا گفت: علاقه‌مندان جهت مشارکت در این امر خیر می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۲۳۷۸۱۱۰۷۵۷۵۳۹۶۹ واریز کنند.
نظرات بینندگان