کد خبر: ۱۳۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

آزادی ۷۲ زندانی جرائم غیرعمد در فارس

به مناسبت اربعین حسینی ۷۲ زندانی جرائم غیرعمد در استان فارس آزاد می‌شوند.
 اصغر تراب‌پور مدیر ستاد دیه فارس از آزادی ۷۲ زندانی جرائم غیر عمد به همت خیرین استان در اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ نفر زن و مابقی مرد هستند.

او با بیان اینکه در حال حاضر خیرین برای آزادی ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد استان سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در جشن‌های گلریزان استان تعهد داده‌اند، افزود: در استان فارس تعداد زندانیان جرائم غیرعمد رو به کاهش است و هم اکنون تعداد آنان در فارس به یک هزار و ۱۳۹ نفر رسیده است.

تراب‌پور بیشترین تعداد زندانی جرائم غیرعمد را مربوط به جرائم مالی اعلام کرد و گفت: در سال گذشته از بین یک هزار و ۲۰۱ زندانی جرائم غیر عمد ۵۲۴ نفر آنان از آن‌ها با حمایت خیرین و مسئولان قضایی از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

او ادامه داد: با تخفیف‌های که گرفته شده و همچنین وام‌های قرض الحسنه که به این دسته از زندانیان پرداخت شده توانستیم ۴۴ درصد از این تعداد زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کنیم.

مدیر ستاد دیه فارس مهم‌ترین عامل حبس زندانیان جرائم غیر عمد را مباحث مالی، مهریه و حوادث کارگاهی و تصادفات اعلام کرد و گفت: امروز آمار زندانیان مهریه کمتر از ۱۵۰ نفر هستند و در سال گذشته با تلاش مسئولان قضایی از بین ۷۵۰ نفر زندانی مهریه تعداد ۵۸۰ نفر آنان آزاد شدند و مابقی به دلیل داشتن جرم‌های مرکب در زندان هستند.

او از خیرین خواست برای کمک و حمایت از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به حساب‌های بانک عامل به حساب ۱۰. ۱۱۹۹۱۱۹۹ و به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ یا با مراجعه به ستاد دیه به آدرس بلوار امیر کبیر مقابل شرکت نفت و یا به شماره تلفن ۰۹۱۷۱۱۵۳۰۶۰ مبالغ اهدایی خود را پرداخت کنند.

نظرات بینندگان