کد خبر: ۱۳۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس تاکید کرد؛

ضروریت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه فرهنگیان شیراز

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» با بیان اینکه آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای در تربیت نسل‌ها دارد گفت: با تدریس 2 واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه فرهنگیان شیراز می‌توان دستاورد‌ها و گنجینه‌های ارزشمند دوران دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس، سرهنگ پاسدار«سعید کوشکی جهرمی» امروز در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شیراز که به با بیان اینکه بسیاری از شهدای دوران دفاع مقدس پرورش یافته معلمان بودند که نقش کلیدی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند، اظهار داشت: جایگاه تدریس 2 واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه فرهنگیان خالی است و اگر این 2 واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه فرهنگیان تدریس شود میتواند نقش ارزشمندی در ترویج و انتقال و فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده داشته باشد.

کوشکی‌جهرمی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس کلاس های درس در خط مقدم جبهه‌ها و با حضور معلمان و دانش آموزان برگزار می‌شد و آنها در کنار هم در مقابله با دشمنان می جنگیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خطاب به دانشجویان گفت: باید تاریخ کشور را در دوره های مختلف مطالعه کرد تا به دستاورد های دوران دفاع مقدس آشنا شویم و دفاع مقدس را بیشتر بشناسیم و در مورد عهد نامه‌هایی که در دوران دفاع مقدس بسته شده است و قسمت های مهم و مختلفی که از خاک کشور جدا شده است می بایست آشنا شویم.

وی با طرح سوال که چرا به دوران هشت سال جنگ، دفاع مقدس نام گذاشته شده، افزود: محیط دفاع مقدس ما تلفیق شده با مذهب و روحیه رزمندگان، عشق به دفاع از اسلام بود و رزمندگان با امر ولی فقیه خود در دفاع مقدس حضور داشتند و این جنگ اعتقادی و مقابله با تجاوز بود که باید ما نسبت به این موضوعات باید آگاهی داشته باشیم.

در پایان این مراسم اساتید و دانشجویان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و از اساتید بسیجی دانشگاه فرهنگیان با اهدا لوح، تقدیر شد.

نظرات بینندگان