کد خبر: ۱۳۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

دانشجویان معلول دانشگاه‌های دولتی نیز کمک‌هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد: از این ترم تحصیلی، دانشجویان معلول دانشگاه‌های دولتی نیز کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.
به گزارش شیرازه، وحید قبادی‌دانا صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سازمان بهزیستی فارس،  اظهار داشت: تاریخ شفاهی مدیریتی سازمان بهزیستی کشور با مشارکت تمام روسای این سازمان در طول عمر سی‌و‌نه ساله خود، توسط پژوهشگران در حال نگارش است.

وی با بیان اینکه شفافیت  در دستور کار این سازمان قرار دارد، افزود: در سامانه shafaf.behzisti.ir تمام قراردادها و موافقت‌نامه‌های سازمان بهزیستی  قابل مشاهده است همچنین مددجویان می‌توانند کلیه خدماتی که از سال ۹۱ دریافت کرده‌اند را به‌روز دریافت کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: مایل هستیم بهزیستی تبدیل به اتاقی شیشه‌ای شود و تمام مردم بر فعالیت‌های ما نظارت داشته باشند همچنین افراد بتوانند در سراسر کشور مسائل و مشکلاتی که می‌بینند را به ما گزارش دهند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: بخشنامه اجرایی منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در بهزیستی ابلاغ شده که به این معناست که تمام مدیران این سازمان اگر بخواهند فعالیتی غیر از جایگاه مدیریتی خود داشته باشند باید بین فعالیت در بهزیستی و شغل دوم،  یکی را انتخاب کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: از دیگر اقدامات ما حرکت به سمت دولت الکترونیک بوده است که در این راستا در مدت یک ماه، تعداد افرادی که در مراکز سالمندان و نگه‌داری از معلولان جسمی حرکتی نگه‌داری می‌شدند، مشخص شد.

وی افزود: با استقرار دولت الکترونیک متوجه شدیم که ۴۷ هزار نفر در مراکز ما نگه‌داری می‌شوند و تا کنون یارانه ۳۹ هزار تن از این افراد پرداخت می‌شد که پیگیر هستیم تا یارانه باقی افراد نیز برقرار شود.
 
وی همچنین گفت که مستمری سالمندان و معلولانی که در مراکز زیر نظر بهزیستی نگه‌داری می‌شوند  از ۶۴۰ هزار تومان در ماه در بهمن گذشته به ۷۷۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است که در تلاش هستیم این مبلغ را به ۹۲۰ هزار تومان افزایش دهیم که این مبلغ به کارت مسئول موسسات مربوط واریز می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: از اردیبهشت امسال، کارت مستمری ۲۶ هزار فرزند زیر پوشش ما شارژ می‌شود که این هزینه از هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر ماست.

قبادی‌دانا عنوان کرد: ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر از معلولانی که دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند، تمام هزینه‌های تحصیلی  تا دوره کارشناسی ارشد و در دوره دکترا مبلغ ۴ میلیون تومان کمک هزینه، دریافت می‌کنند همچنین به دانشجویان معلول در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی و پیام‌نور، ۶۰ درصد هزینه‌های تحصیلی پرداخت می‌شود.

این مسئول خبر داد: از این ترم تحصیلی، دانشجویان معلول دانشگاه‌های دولتی نیز کمک هزینه تحصیلی دریافت می ‌کنند.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷۸ هزار خانواده با سرپرست معلول،تنها مستمری یک نفر معلول را دریافت می‌کردند، که از دو ماه گذشته به اندازه تعداد اعضای خانوار، مستمری پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان