کد خبر: ۱۳۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸
نشست مشترک فرماندار شهرستان شیراز با نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی:

مشاركت حداكثرى مردمى در پاى صندوق هاى رأى فصل مشترك تمامى احزاب سياسى است/ احزاب بر ایجاد شور و نشاط سیاسی نقش ایفا می کنند

نشست مشترک احزاب سیاسی شهرستان شیراز با حضورمعاون سیاسی، امنیتی استانداری و مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس و دبیران جریان های مختلف سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا، مستقلین و اعتدالیون برگزار گردید.
به گزارش شیرازه، نشست مشترک احزاب سیاسی شهرستان شیراز به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست که با حضورمعاون سیاسی، امنیتی استانداری و مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری  استانداری فارس و دبیران جریان های مختلف سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا، مستقلین و اعتدالیون برگزار گردید، فرماندار شهرستان شيراز به نشست هاى مختلف این فرماندارى با نمایندگان احزاب اشاره و بیان کرد: هدف از برگزاری این نشست ها  ايجاد شور و نشاط سیاسی و بسط آن در جامعه است.

محمد رضا امیری با  اشاره به الزامات مردم سالاری خاطر نشان كرد: معتقدیم تحکیم پایه های نظام مردم سالاری دینی با حضور جریانها و بازیگران عرصه های مختلف امکان پذیر است و یقینا یکی از بازیگران و کارگردانان عرصه سیاسی جامعه، تشکل ها و احزاب سیاسی هستند. 

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با بیان اینکه فصل انتخابات بهار احزاب سیاسی است اما فعالیت احزاب نباید محدود به زمان انتخابات باشد، افزود:انتظار است كه احزاب سياسى در برهه هاى مختلف زمانى در مباحث مختلف ايفاى نقش كنند و معتقديم که این نشستها و گفت گو ها دامنه و وسعتش درسطح جامعه ترویج داده شود.

رييس شوراى ادارى شهرستان شيراز با بيان اينكه هر حزب سياسى با سلايق مختلف كه مطالبه گرى خود را در چارچوب قانون دنبال كند مورد حمايت دولت و حاکمیت  قرار دارد ، خاطر نشان كرد:  در شورای اداری اخیر شهرستان شيراز بر اين موضوع مهم تأكيد داشتم كه نهادهای دولتی و حاکمیتی به تنهایی نمی توانند شور نشاط سیاسی را ایجاد کنند و  ما تنها می توانیم بستر ساز باشیم.

اميرى ادامه داد: يقينا یکی از ابزارهای اعمال حاکمیت در نظام مردم سالاری عرصه انتخابات، کنشگران سیاسی و احزاب فعال هستند که در عرصه جامعه بر ایجاد شور و نشاط سیاسی نقش ایفا می کنند.

رييس ستاد انتخايات شهرستان شيراز در ادامه سخنان خود، برگزارى  انتخابات با شكوه و با مشاركت حداكثرى مردمى در پاى صندوق هاى رأى را فصل مشترك تمامى احزاب سياسى در كشور دانست و تصريح كرد: امروز از یک سو با جنگ نابرابر اقتصادی تمام عیار مواجه هستیم  و از طرفی دیگر برخى مباحث داخلی ناشی از تحریم داریم که در این شرایط بایستی بر نقاط اشتراک های فراوانی که بین احزاب وجود دارد تاکید نمود.

رییس شورای تامین شهرستان شیراز افزود: امروز نظام براى مقابله با تهدیدات دشمن راهبرد "مقاومت فعال" در درون و "دیپلماسی فعال" در خارج از کشور را پیگیری می کند که این راهبرد موجب شکست استراتژی "فشار حداکثری"  امریکا گردیده است.

امیری با بيان اينكه يكى از نقطه اشتراك احزاب سياسى كشور، حفظ منافع ملى و عزت و سربلندى ايران اسلامى است، ابراز داشت: با چنين وجه اشتراك هايى بين سلايق مختلف سياسى كشور و رهنمودهاى رهبرى تقويت چنين وجه اشتراك هايى موجب ایجاد امید و شور و نشاط سياسى و اجتماعى در جامعه می شود.

رييس ستاد انتخابات شهرستان شيراز بار ديگر با بيان اهميت انتخابات پيش رو به اقدامات انجام شده آن ستاد در سطح شهرستان پرداخت و افزود:  در آستانه انتخابات مجلس شوراى اسلامى ما کار مطالعات و بررسی نقایص احتمالى گذشته ستاد را بعنوان مركز يكى از استان هاى مهم كشور از جمله پیش بینی شعب اخذ رأى با ملاك قرار دادن انتخابات دور قبل رياست جمهورى ودر نظر گرفتن نرخ رشد جمعيت و تعداد نيروى انسانى لازم جهت انعكاس به هيئت اجرايى انتخابات آغاز كرده ايم تا در صورت اعلام آن هيئت آمادگى كامل تصميمات اخذ شده وجود داشته باشد.

وى در پايان ضمن تقدير و تشكر از حضور دبيران احزاب سياسى حاضر در جلسه و حساسيت شان بر پيگيرى مشكلات شهر و استان در راستاى توسعه پايدار استان و پيگيرى مطالبات مردمى، خبر از آمادگى كامل فرماندارى شهرستان شيراز جهت برگزارى انتخاباتى با شكوه و سالم  داد و ابراز داشت: هیات بازرسی در شهرستان شیراز به ریاست معاون عمرانی فرماندار شهرستان شیراز و با عضویت معاون متوسطه آموزش و پرورش و معاون اقتصادی و مالی شهردار تشکیل شده است، همچنین که هیات نظارت اقدامات خود را آغاز کرده و در مورد تخلفات  انتخاباتی بنا به اظهار رییس کل دادگستری استان فارس شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی  تشکیل شده است كه با لطف خدا و همراهى تمامى عزيزان خود را آماده برگزارى انتخابات با شكوه در اسفند سال جارى خواهیم کرد.

در ادامه این نشست تعدادی از دبیران تشکل های سیاسی به ترتیب زمانی که در اختیار آنان قرار گرفته بود سخنانی  در رابطه با مسائل سیاسی روز و نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات نسبت به برخی جریانات و انتظارات خود را از دولت و حاکمیت بیان کردند. که از جمله مهم ترین آنها از سوی جناح اصلاح طلب  در خصوص جذب بیش از سه هزار نیرو بدون ضابطه در  زمان شهردار سابق  شیراز و خسارات مالی به شهر مطرح گردید  که طیف اصولگرا در پاسخ معتقد به جذب نیروهای گفته شده نه تنها در یک دوره بلکه در دوره شهرداران مختلف قبل تا امروز بودند این در حالی بود که جریان اعتدال با ذکر تاریخچه احزاب به دفاع از عملکرد دولت  تدبیر و امید پرداخت و حزب اعتدال را برای اولین بار در کشور حزبی دانست که از دل قدرت خارج نشده و توانست رییس جمهور معرفی نماید که این سخنان با واکنش یکی از احزاب اصلاح طلب مواجه شد.
 از دیگر نکات مطرح شده بیان مشکل بحران آب، تولید و اشتغال، مشکلات مدیریت شهری، تورم و رکود اقتصادی و .. بود.

در ادامه این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با گراميداشت ياد و خاطره شهداء، نگاهى به عملكرد احزاب مختلف استان و تأثير آن در حوزه سياسى داشت و خاطر نشان كرد: باید قبول کنیم که جریان ها و شخصیت های سیاسی استان فارس داراى سابقه سياسى مفيد و توانمند هستند كه اين امر انتظارات را از احزاب فعال استان بالا مي برد.

 سيد احمد احمدى زاده اظهار داشت: امروز نماينده عالى دولت  به عنوان یک استاندار بومی و با آشنايى و اشراف كامل به تمامى موضوعات در حوزه هاى مختلف به همراه ديگر معاونين ايشان آمادگى كامل خود را به منظور دريافت هر گونه انتقاد و پيشنهاد به همراه راهكار لازم اعلام داشته اند که مى بايست احزاب با سلايق مختلف با هدف توسعه پايدار استان خود به صحنه بيايند و اجازه ندهند تخريب جاى نقد را بگيرد.

وى با انتقاد از برخى رفتارها و جلسات كه هيچ خروجى و حاصلى براى توسعه استان و حل مشكلات مردمى ندارد، افزود: ما اعتقاد داریم که احزاب و جريانات سياسى مختلف با سلايق گوناگون بايد  هر كجا منافع استان ايجاب كند يا در راستاى پيگيرى مطالبات مردمى بتوانند دور يك میز جمع شوند و براى مسايل و مشكلات مطرح شده راهكار ارايه دهند.

احمدى زاده با بيان اينكه یکی از کارکردهای مهم احزاب قانون مداری و نهادینه کردن قانون در جامعه است تصريح كرد : تمامى احزاب با گرايش هاى سياسى مختلف در دولت داراى سهم و مسئوليت هستندو به طبع احزاب مختلف در استان نيز مى بايست با برنامه اثر گذار براى حل مشكلات موجود به صحنه بيايند و از حضور و برنامه هاى مدون به همراه راهكارهاى ارايه شده تمامى احزاب استقبال مى كنيم.

دکتر احمدى زاده در ادامه سخنان خود اشاره اى نيز به گام دوم انقلاب داشت و افزود :  انتظار داريم احزاب سياسى استان با هر گرايش سياسى بیانیه گام دوم انقلاب اسلامى توسط مقام معظم رهبری را بيش از گذشته مورد توجه قرار داده و ضمن بومى سازى موضوعات متناسب با شرايط استان بر روى آن نشست هاى تخصصى و تحليلى به منظور بهره بردارى حداكثرى برگزار كنند.

رييس و سخنگوى ستاد انتخابات استان فارس با بيان اهميت و نقش احزاب در معرفى نامزدهاى اصلح و فراهم نمودن بستر لازم در راستاى حضور حداكثرى مردم در پاى صندوق هاى راى، ابراز داشت: در بحث سلامت و امنیت انتخابات با تمام توان ايستاده ايم و در همين خصوص گروها و کمیته های مختلفی تشکیل و فعاليت شان راآغاز كرده اند و در بحث رقابت سالم نامزدها در چارچوب قانون و مشارکت حداكثرى مردم كه موضوعى ملی است انتظار داريم همگان على الخصوص احزاب سياسى در صحنه باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس در ادامه ضمن تاکید به ضرورت و استمرار نشست مشترک فرمانداران سراسر کشور  با احزاب و گروهای سیاسی اظهار داشت: تشكيل خانه احزاب يكى از اولويت های حوزه سياسى استان است که  با پيگيرى هاى انجام شده، مكانی جهت واگذارى به خانه احزاب استان توسط يكى از دستگاه هاى اجرايى در نظر گرفته شده و در تلاش هستيم هر چه سريعتر اين مطالبه بحق احزاب استان مبنى بر تشكيل خانه احزاب نيز جامه عمل بر آن پوشیده شود.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی از عملکرد و اقدامات موثر دولت به مردم باعث افزایش اعتماد عمومی و ایجاد امید خصوصا به نسل جوان می گردد خاطر نشان کرد: احزاب و گروهای سیاسی با سلایق متفاوت با هم افزایی در راستای منافع ملی می بایست در کنار هم باشند و با ترویج فرهنگ گفتمان با اتحاد،انسجام و همدلی شور و نشاط را برای جامعه خود به ارمغان بیاورند و راه را برای تقابل با یکدیگر و تزریق یاس و نا امیدی به مردم که هدف اصلی دشمنان است ببندند.

دکتر احمدی زاده در بخش دیگری از  سخنان خود اشاره ای به تهیه سند پیشرفت و توسعه فارس با در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی و رونمایی از آن با حضور وزیر کشور داشت و خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های اصلی مدیریت ارشد استان تحقق شعار سال و رونق تولید و ترغیب سرمایه گذاری در این استان با برداشتن موانع مختلف از جمله پیچ و خم های اداری است که در این راستا با تشخیص و دستور مستقیم استاندار فارس تعداد 128 مجوز بی نام و آماده سرمایه گذاری صادر گردید که با استقبال کم نظیر سرمایه گذاران مواجه شد و تا امروز بیش از 30 مجوز بنام متقاضیان سرمایه گذاری در استان ثبت گردیده است.

مدير كل دفتر سياسى، انتخابات و تقسيمات كشورى استاندارى فارس نیز در این نشست با اشاره به  تاريخچه احزاب در كشور اظهار داشت: احزاب در کشور ما در زمان مشروطیت و قبل از انقلاب از بالا به پایین و به صورت فرمایشی بوده که همواره با ناکارامدی مواجه می گردید.

وی در ادامه به نقش احزاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:  می توان گفت در دو مقطع پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا آغاز جنگ تحمیلی و به دنبال آن پس از دوران دفاع مقدس ، سه دهه به معنای واقعی  از عمر احزاب گذشته و در اين برهه از زمان احزاب با گرايش هاى سياسى مختلف فراز و نشيب هاى فراوانى را تا امروز پشت سر گذشته اند.

حجت رضايى خاطر نشان كرد:  در ساختار سیاسی کشور ما احزاب در ابتدا از بالا به پایین فعاليت خود را آغاز كردند به نحوى كه به نوعى منتظر بودیم دولت برای احزاب تصمیم بگیرد.

وى تصريح كرد: اما امروز این موضوع با شیبی ملایم از پایین دست آغاز میشود و شاهدیم که احزاب به راحتى نمایندگان مجلس و شوراهاى اسلامى شهرها را مشخص و به مردم معرفى مى كنند.

رضايى افزود: امروز به گواه مستندات موجود احزاب خود تصمیم میگیرند و میگویند که نمایندگان ما چه کسانی هستند ، اتفاقى كه شايد تا ديروز به این صورت نبود كه اين مهم حركت احزاب به سمت و سوى نهادينه شدن و رسيدن به جايگاه واقعى خود در چارچوب وظايف ذاتى و قانونى را نشان مى دهد.

مدير كل دفتر سياسى، انتخابات و تقسيمات كشورى استاندارى فارس با بيان اينكه عليرغم ارتقاء جايگاه احزاب در كشور اما تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله بسيار داريم ، اذعان داشت: شايد مشكلات و آسيب هايى در ادامه مسير احزاب تا رسيدن به وضعيت ايده آل وجود داشته باشد اما از نخبگان سياسى احزاب انتظار داريم با رعايت قواعدفعاليت هاى سياسى خود ، از قدرت گفتگو نهايت بهره را در راستاى ارتقاى سطح وجودى احزاب و توسعه سياسى پايدار  ببرند.

رضايى در پايان سخنان خود با بيان اينكه اگر جريانات احزاب سياسى خود وارد عرصه گفتگو نشوند، نبايد از طيف رقيب هم چنين انتظارى داشته باشند، ابراز داشت: با برنامه ريزى و تئوريزه كردن گفتگو به شكل كارآمد مى توان به بلوغ سياسى رسيد و بايد بپذيريم كه یکی از کارکردهاى مهم اصل احزاب در کشور ما شكل دهى و جامعه پذیری سیاسی، آنهم ابتدا از درون احزاب خود و انتقال آن به بدنه جامعه است ، امرى كه با همت احزاب سياسى كنونى و فعال ما بدليل داشتن اهداف مشترك بسيار، عليرغم برخى اختلاف نظرها دست يافتنى است.
انتهای پیام/323
نظرات بینندگان