کد خبر: ۱۳۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

آغاز بازگشت زائران از مرز مهران

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام اعلام کرد : موج برگشت زوار شروع شده و ورود بیش از ۶۶ هزار نفر در ۲۱ ساعت نشان دهنده موج بازگشت زوار است.
به گزارش شیرازه، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام از ثبت رکورد جدید تردد از مرز بین المللی مهران خبر داد و گفت: پس از آنکه پنجشنبه ۱۸ مهر ماه قریب ۲۹۰ هزار تردد در مرز مهران به ثبت رسید امروز این روند افزایشی ادامه یافته تا ظرف ۲۱ ساعت و نیم گذشته بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مرز تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی کوتاه بیش از ۲۳۴ هزار نفر از مرز مهران خروج کرده اند که نسبت به مدت مشابه افزایش ۴ برابری را نشان می دهد.

سلیمانی دشتکی از شکل گیری موج برگشت زوار خبر داد و گفت: ورود بیش از ۶۶ هزار نفر طی ۲۱ ساعت و نیم گذشته که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۲ برابری را نشان می دهد نشان از شکل گیری موج بازگشت زوار دارد و قطعا این آمار در روزهای آتی سیر صعودی خواهد داشت.

وی در ادامه تراکم زوار در مرحله بازگشت را به مراتب سنگین تر از مرحله خروج زوار از مرز عنوان کرد و گفت: در مرحله بازگشت به علت ورود زوار در یک بازه زمانی کوتاه تر به کشور تراکم بیشتری نسبت به مرحله رفت خواهد داشت.

وی افزود: اضافه بر این تجربه نشان داده است که در مرحله بازگشت تعداد زیادی از زوار که از دیگر مرزهای به کشور عراق سفر کرده اند در مرحله بازگشت مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند، بنابرین همه بایست برای عملیات سنگین اربعین در موج برگشت زوار، آماده باشیم.

خبرآنلاین

انتهای پیام/

نظرات بینندگان