کد خبر: ۱۳۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

پرداخت کامل هزینه درمان ورزشکاران ملی

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت:100 درصد هزینه درمان ورزشکاران ملی توسط این هیات پرداخت می‌شود.
به گزارش شیرازه، کاوه باشتی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به روند روبه رشد هیات پزشکی ورزشی استان فارس در سال‌های اخیر اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته با فدراسیون پزشکی ورزشی، ازاین‌پس 100 درصد هزینه درمان ورزشکاران آسیب‌دیده ملی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در هیات پزشکی ورزشی استان فارس، گسترش پوشش بیمه ورزشی ورزشکاران را به‌عنوان یک شاخصه مهم برای این هیات معرفی کرد و افزود: در سال 97 پوشش بیمه‌ای ورزشکاران استان برای نخستین بار در تاریخ هیات، به 200 هزار نفر رسید که رشد بالای 13 درصدی را تجربه کرد.

باشتی با بیان اینکه ایمن بودن برای یک ورزشکار بسیار مهم است چراکه از سلامت وی پشتیبانی می‌کند، افزود: از سال 98 تاکنون 150 هزار ورزشکار تحت پوشش بیمه هیات پزشکی ورزشی قرارگرفته که یک رشد 22 درصدی را تجربه می‌کند.

رئیس هیات پزشکی-ورزشی فارس در مورد پرداخت‌های مالی به ورزشکاران آسیب‌دیده نیز گفت: در سال 97 مبلغ 11 میلیارد ریال پرداخت شد که 7 میلیارد ریال آن مربوط به سال 98 بوده است.

وی همچنین گفت: زمان رسیدگی به اسناد پزشکی به حداقل ممکن و به یک روز تقلیل یافته است درصورتی‌که در سنوات گذشته این مدت حدود 3 ماه بود.

باشتی در مورد پرداخت‌ها به ورزشکاران آسیب‌دیده نخاعی نیز اظهار داشت: در موارد قطع نخاع گردنی تا سقف 400 میلیون ریال و بابت غرامت نقص عضو یک میلیارد و 500 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال 97 سقف نقص عضو پرداختی 13 میلیون تومان بود که در سال 98 این مبلغ به 16 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: در سال 97 سقف هزینه درمان 70 میلیون تومان بود که این مبلغ نیز در سال 98 به 9 میلیون تومان رسیده است.

باشتی افزود: سقف خدمات توان‌بخشی نیز در سال 97 از یک‌میلیون تومان به یک‌میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

وی از باشگاه‌ها خواست تا خدمات هیات پزشکی- ورزشی را جدی بگیرند و با پرداخت سالانه 20 هزار تومان از خدمات این هیات بهره‌مند شوند.

باشتی در ادامه این نشست از برنامه خاص هیات پزشکی- ورزشی برای المپیک 2020 گفت و افزود: پرداخت هزینه ورزشی به ورزشکارانی که در المپیک شرکت می‌کنند به‌اضافه ارائه مشاوره درمانی، تغذیه، روانی شناسی، درمان و... نیز در دستور کار است.

این مقام مسئول همچنین از توزیع حدود 500 جعبه‌های کمک‌های اولیه در باشگاه‌های استان خبر داد و اظهار داشت: راه‌اندازی بخش بازگشت به فعالیت‌های ورزشی نیز در هیات راه‌اندازی شده است چراکه معتقدیم تست بهبود فیزیکی برای بازگشت ورزشکار به میدان‌ها کافی نیست.

باشتی خاطرنشان کرد: پس از آسیب‌دیدگی ازلحاظ هماهنگی کامل جسمی و روحی ممکن است ورزشکار آمادگی کافی نداشته باشد لذا با بهسازی مجموعه‌ای ورزشی واقع در طبقه همکف ساختمان هیات و تهیه دستگاه‌های مناسب، ورزشکاران را به حداکثر آمادگی خواهیم رساند.

فارس

انتهای پیام/
نظرات بینندگان