کد خبر: ۱۳۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸

صدور مکانیزه گواهی عدم سوء پیشینه در فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به مکانیزه شدن روند صدور و اخذ گواهی عدم سوء پیشینه در فارس و کاهش زمان دریافت این گواهی از ۲ هفته به ۲۴ ساعت برای فعالان اقتصادی، آن را اقدامی در راستای رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی توصیف کرد.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این که فرآیند صدور اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای فعالان اقتصادی از دو هفته به 24 ساعت کاهش یافته است گفت: با عنایت به آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات مبنی برنداشتن محکومیت مؤثر کیفری به عنوان یکی از شرایط صدور کارت بازرگانی، در گذشته  تمام متقاضیان در شیراز و استان فارس می بایست با حضور در دفاتر منتخب پستی و در شهرستان ها با مراجعه به مرکز تشخیص هویت ناجا نسبت به انگشت نگاری اقدام می کردند و پس از انجام مراحل اداری اصل مدرک توسط اداره پست به آدرس ارائه شده متقاضی ارسال می گردد که این فرآیند موجب  اطاله زمان می شد.

رئیس ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان فارس یادآور شد : گرفتن گواهی سوء پیشینه یکی از الزامات دارندگان کارت بازرگانی است که تا پیش از این هر فعال اقتصادی در استان باید دو هفته کاری برای اخذ این گواهی در انتظار می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به کاهش زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه در استان فارس تصریح کرد: این اقدام مثبت و کارگشای اتاق بازرگانی استان فارس گام مهمی در راستای کاهش فرآیند صدور کارت بازرگانی در کشور خواهد بود.

وی گفت: متقاضیان می توانند با ارائه کارت ملی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان نسبت به اخذ این گواهی اقدام کنند و دارندگان کارت بازرگانی و عضو اتاق بازرگانی فارس برای دریافت گواهی سوء پیشینه نیاز به حضور فیزیکی نداشته و می توانند از سیستم مکانیزه این اتاق نیز استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک  قضایی در شهر شیراز و سایر حوزه های قضایی استان خاطر نشان کرد: این دفاتر با هدف ایجاد امکان دسترسی آسان تر مردم به خدمات قضایی، ثبت انواع دادخواست، شکایت و صرفه جویی در وقت و هزینه راه اندازی شده است که در این دفاتر 22 خدمات قضایی ارائه می گردد.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان