کد خبر: ۱۳۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸

اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی در شهرستان اقلید

رئیس اداره دامپزشکی اقلید از اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی با واکسن نیوکاسل مقاوم‌به‌گرما در نقاط پرخطر و دارای اولویت روستایی این شهرستان خبر داد.
به گزارش شیرازه، خدارضا امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید از اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی با واکسن نیوکاسل مقاوم‌به‌گرما در نقاط پرخطر و دارای اولویت روستایی این شهرستان خبر داد.

وی اظهار داشت: در این طرح تعداد 35 هزار قطعه طیور بومی روستاهای اطراف واحدهای صنعتی پرورش طیور، روستاهای اطراف زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و روستاهای اطراف تالاب‌های شهرستان تحت پوشش واکسن نیوکاسل آشامیدنی قرار می‌گیرند.

امیدی افزود: اجرای این طرح به‌عنوان یکی از مجموعه اقدامات پدافند غیرعامل در راستای پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل طیور بومی و ایجاد سطح مؤثر ایمنی از بیماری مذکور بشمار می‌رود و با انجام هماهنگی‌های لازم در نقاط هدف مشخص‌شده اجرا می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی اقلید تصریح کرد: به‌منظور بهینه‌سازی اجرای فرآیند طرح مذکور، مساعدت، همکاری و همراهی دهیاران و شوراهای اسلامی و مردم شریف روستاهای هدف درزمینهٔ اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع مواردی که توسط اداره دامپزشکی به دهیاران ابلاغ می‌شود، به روستاییان، ضروری و لازم است.

امیدی در پایان سخنان خود یادآور شد: این طرح به‌صورت رایگان و با استفاده از توان بخش دولتی اجرا و عملیات انجام‌شده در سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های طیور کشور (GIS) ثبت می‌شود.

انتهای پیام/  
نظرات بینندگان