کد خبر: ۱۳۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸
استاندار فارس:

از فعالیت سمن‌ها در کشف و کاهش آسیب‌های اجتماعی استقبال می‌کنیم

استاندار فارس گفت: سمن‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد دارای اهداف مشترک غیرانتفاعی بوده که برای اصلاح جامعه تلاش می‌کنند و ما از ایجاد سمن‌ها و به کارگیری آن‌ها در کشف و کاهش آسیب‌های اجتماعی استقبال کرده و بسیار موثر می‌دانیم.
به گزارش شیرازه، عنایت‌اله رحیمی عصر روز گذشته در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، اظهار داشت: گزارش‌هایی در مورد آسیب‌های اجتماعی و کم و کاست آنها از جمله میزان ازدواج و طلاق، از دستکاه‌های مربوط ارائه شده است، که باید راستی‌آزمایی شوند.

وی افزود: همچنین عملکرد دستگاه‌ها نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا دقیقا مشخص شود که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن‌ها چه اقداماتی انجام شده است و چقدر موثر بوده‌اند.

رحیمی با بیان اینکه باید موضوع ازدواج را به صورت اجتماعی و فردی مورد بررسی قرار داد، عنوان کرد: در جامعه در حال گذار، ارزش‌های جدید به وجود می‌آید و ما هم شاهد این مسئله در کشورمان هستیم به گونه‌ای که باید گفت، نسل جوان امروز، متفاوت از گذشتگان است و با اندیشه قدیم، فاصله دارد.

این مسئول در ادامه بیان کرد: برای حل مشکل طلاق باید به روابط اجتماعی جوانان با یکدیگر توجه کنیم همچنین اگر نیازهای اجتماعی آنان برطرف شود، می‌توان به کاهش طلاق امیدوار بود.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس ایجاد اشتغال پایدار را یکی از عوامل مهم در کاهش طلاق دانست و مواردی همچون، افزایش شادی و شور اجتماعی، افزایش آگاهی‌های جمعی، توجه به اوقات فراغت و... را نیز در سلامت روان خانواده‌ها مهم تلقی کرد.

رحیمی بیان کرد: وام‌های ازدواج در تسهیل ازدواح می‌تواند اثرگذار باشد چرا که غالب مردم ما از طبقه متوسط و پایین هستند؛ اما افزایش قیمت‌ها و تورم، ارزش 30 میلیون تومان وام ازدواج در امروز به 15 میلیون در دوسال گذشته می‌رسد.

این مقام مسئول بهره‌گیری از سمن‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد را در موضوع کشف و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر دانست و گفت: سمن‌ها دارای اهداف مشترک غیر اجتماعی هستند که برای اصلاح جامعه تلاش می‌کنند و ما از ایجاد سمن‌ها و به کارگیری آن‌ها در این امر استقبال می‌کنیم.

وی افزود: دستگاه‌های ما از جمله اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، دانشگاه علوم پزشکی، دفتر امور اجتماعی استانداری فارس، دفتر امور بانوان استانداری فارس، بهزیستی و... از آموزش رایگان به سمن‌ها در حوزه کشف و کاهش آسیب‌های اجتماعی استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان