کد خبر: ۱۳۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸

تداوم مشکل سرویس مدارس در شیراز

مشکل کمبود سرویس مدارس شیراز از ابتدای مهرماه ۹۸ بروز کرده و موجب سرگردانی برخی والدین و دانش آموزان شیرازی شده و با وجود وعده مسئولان، هنوز حل نشده است.
به گزارش شیرازه، زنگ مدارس یکم مهرماه امسال در حالی در شیراز به صدا در آمد که کمبود سرویس مدارس کام شیرین خانواده ها را به تلخی کشاند،مشکلی که مسئولان مربوط بروز آن را ناشی از نابسامانی های طبیعی ابتدای مهرماه عنوان کردند و وعده حل شدن آن در روزهای بعد را دادند.

ایرنا نوشت: در ادامه و در هفته دوم و سوم شروع سال تحصیلی ۹۸-۹۹ باز این مشکل وجود دارد تا جایی که صدای برخی والدین بلند شده است و میگویند کمبود سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید در شیراز باعث شده مشکلاتی برای خانواده ها ایجاد شود و حتی برخی نیز از این شرایط سوء استفاده کرده اندو نرخ دو تا سه برابری بیشتر از نرخ تعیین شده برای سرویس مدارس می گیرند.

برخی خانواده ها حتی متحمل پرداخت هزینه ۵۰۰ هزار تومانی ماهانه برای جابه جایی فرزندانشان شده اند و به دلیل کمبود سرویس های رسمی مدارس به ناچار کودکان خود را به دست سرویس های غیر رسمی سپرده اند که این موضوع نیز می تواند مشکلاتی را بوجود آورد.

به گفته برخی والدین شیرازی حتی مسئول سرویس برخی مدارس نیز آتش بیار این معرکه شده اند و بازار افزایش نرخ برای سرویس‌ها را داغ می کنند بگونه ای که بعضی سرویس مدارس وظیفه جابه جایی دانش آموزانی را تقبل می کنند که اضافه بر نرخ تعیین شده ماهانه رقم بالاتری به صورت نقدی دریافت کنند.

مشکل سرویس مدارس لاینحل نیست

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل مسافر شهرداری شیراز دوشنبه اعلام کرد: اداره نظارت و بازرسی این سازمان به صورت تمام وقت در شیفت‌های مختلف سرویس مدارس را کنترل می‌کند.

مسعود حسن شاهی با بیان اینکه حل مشکل سرویس مدارس این شهر لاینحل نیست و برنامه ریزی های لازم برای جبران کمبود سرویس ها صورت گرفته است،گفت: بدلیل تغییرات در ارایه خدمات سرویس مدارس و الزام رانندگان به ارایه یک سرویس در هر شیفت ، خلل و ناهماهنگی مختصری در این خصوص بوجود آمد که با تلاش سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز و سازمان دانش آموزی اداره آموزش و پرورش مشکلات و کمبود سرویس ها رفع شده و در اسرع وقت سرویس دهی به همه مدارس به شکل منظم انجام خواهد شد.

در حالی این مقام مسئول مشکل ایجاد شده را مختصر می داند که این وضعیت در سالهای اخیر بدین شکل نبوده و امسال والدین با مشکلات جدی در این خصوص روبه رو بوده اند.

حسن شاهی با تاکید بر ضرورت نظارت همه جانبه و ایجاد امنیت در حمل و نقل دانش آموزان اضافه کرد: عوامل نظارت و بازرسی به صورت تمام وقت در دو شیفت مشغول کنترل و پیگیری امور مرتبط به سرویس های مدارس می باشند.

وعده ای دیگر برای حل این مشکل

او ادامه داد: هیچ مشکلی در خصوص کمبود ظرفیت سرویس دهی به مدارس وجود ندارد و با ارایه گزارش ناظران سازمان و مسئولین اجرایی سرویس مدارس مستقر در مدارس شهر شیرازسرویس های تقاضا شده بدون اتلاف وقت به مدارس معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به رسالت و وظیفه ذاتی این سازمان در امور مرتبط به حمل و نقل مسافردرون شهری،ارتقاء سطح کیفی خدمات سرویس مدارس را در دستور کارداشته و همواره یکی از اولویتها و دغدغه های این سازمان بوده است.

در حال حاضر این انتظار وجود دارد که مشکلات ایجاد شده در خصوص سرویس مدارس شیراز حل و دغدغه خانواده ها در این باره برطرف شود.

تلاش های مکرر خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با رئیس سازمان دانش آموزی فارس به عنوان متولی سرویس مدارس،‌درباره این موضوع تا لحظه انتشار این خبر به نتیجه نرسید.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان