کد خبر: ۱۳۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

می‌توانیم به پرونده مرگ نوزادان شیرخوارگاه ولیعصر ورود کنیم

همتی در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود مرگ یکی از نوزادان شیرخوارگاه ولیعصر(عج) شهر صدرای شیراز به دلیل مشکلات بهداشتی و کم‌کاری مسئولان این مکان بوده است، عنوان کرد: ما می‌توانیم بررسی کنیم که آخرین بازدید کارشناس بهداشت ما از این شیرخوارگاه چه زمانی بوده و چه گزارشی داشته است
به گزارش شیرازه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار شیرازه، با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر بهداشت محیطی اماکنی از قبیل مهد‌های کودک، خانه سالمندان و شیرخوارگاه‌ها نظارت دارد، اظهار داشت: ما به عنوان ناظر بررسی کرده و مشکلات این اماکن را به سازمان‌های مربوط گزارش می‌دهیم.

عبدالرسول همتی افزود: به عنوان مثال اگر مهدکودکی مشکل بهداشتی داشته باشد، این اختیار را داریم که آن را پلمپ کنیم.

همتی گفت: هر مرکز بهداشت ما در مناطق شهر، مکان‌هایی مانند مهدهای کودک، مدارس، رستوران‌ها و... را در منطقه خود، شناسایی و از نظر بهداشتی کنترل می‌کند.

این مسئول حوزه بهداشت بیان کرد: بازدیدهای ما برای هر صنف و مکانی در دوره‌های متفاوت نظیر 15 روزه، یک ماه و سه ماهه صورت می‌گیرد که بازدید از شیرخوارگاه‌ها باید به صورت سه ماهه انجام و فضای بهداشتی آن‌ها کنترل شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود مرگ یکی از نوزادان شیرخوارگاه ولیعصر(عج) شهر صدرای شیراز به دلیل مشکلات بهداشتی و کم‌کاری مسئولان این مکان بوده است، عنوان کرد: ما می‌توانیم بررسی کنیم که آخرین بازدید کارشناس بهداشت ما از این شیرخوارگاه چه زمانی بوده و چه گزارشی داشته است.

همتی خاطرنشان کرد: اگر مقام مسئولی از ما بخواهد، می‌توانیم بررسی کنیم که آیا مرگ این نوزاد ناشی از مشکلات بهداشتی‌محیطی بوده است یا خیر.

به گزارش شیرازه، مرگ دو نوزاد شیرخوارگاه حضرت ولیعصر (عج) شهر صدرای شیراز در یکم و چهارم مهر ۹۸ رخ داد که مدیرکل وقت بهزیستی فارس، علت را معلولیت ناشی از نارس بودن و مشکلات ژنتیکی نوزادان اعلام کرد.

با وجود این موضع رسمی بهزیستی فارس، همچنان ابهاماتی در مورد مرگ یکی از نوزادان که چهار ماه در این شیرخوارگاه حضور داشت و در همین مکان از بین رفت، وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان