کد خبر: ۱۳۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸
سردار اسدی در بازدید از موکب احمدبن موسی(ع)؛

خلق حماسه‌ای که نقشه‌ها را به باد داد/ اربعین؛ مبدأ فهم و بصیرت

مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمنان برای کمرنگ کردن پیاده‌روی اربعین در سال جاری گفت: قبل از اربعین دشمنان در عراق تلاش کردند مردم ما را بترسانند تا اربعین نیایند اما دیدیم چند درصد از این مردم که پیاده می‌آمدند، زن و مرد و کودک و بزرگ، بچه‌های شیرخواره، معلولان و حتی از کار افتادگان با عصا آمدند.
به گزارش شیرازه، سردار محمدجعفر اسدی، مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در حاشیه بازدید از موکب احمدبن موسی(ع) با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمنان برای کمرنگ کردن پیاده‌روی اربعین در سال جاری گفت: شیطان قسم خورده است که ما انسان‌ها را اغفال کرده و از راه حق خارج کند و پای قسمش هم ایستاده است.

وی افزود: ممکن است شیطان روز اول فرد بوده و مقابل آن پدر بزرگوارمان حضرت آدم بوده است اما به تدریج آن هم طایفه‌مند شده و وسعت پیدا کرده است و همان‌طور که انسان‌ها وسیع شدند، شیاطین هم وسیع شده‌اند.

اسدی اظهار کرد: آنکه صاحب بصیرت و درک و فهم بالاست مثل امام راحل به دنیا نگاه می‌کند و بزرگترین شیطان را آمریکا می‌نامد؛ اگر یقین کنیم که امام(ره) صاحب بصیرت است، این نسبت درستی است.

این یادگار دوران دفاع مقدس ادامه داد: آمریکا طایفه‌ها و نفرات زیادی دارد که این نفرات همه مشغولند و با راه حق مقابل می‌کنند و کسی هم گاو شیرده شیطان بزرگ مثل عربستان است که هر دو شیطان هستند، یکی شیطان بزرگ و دیگری شیطان کوچک است.
وی با اشاره به استفاده از ایام اربعین در ماه صفر یادآور شد: زمانی امام(ره) فرمود ما هرچه داریم از محرم و صفر است؛ آن زمان محرم برای ما روشن بود ولی صفر مقداری گنگ بود برای چه؟ عاشورا، نمایش بزرگ امام حسین بود که حتی گاندی هم برای رهایی هندوستان از زیر یوغ استعمار انگلیس استفاده کرد.

حق در اربعین می‌درخشد و بصیرت انسان‌ها را بالا می‌برد
اسدی ادامه داد: این صفری که امام فرمودند مربوط به همین ایام اربعین است که می‌بینیم حق در اینجا دارد می‌درخشد و بصیرت انسان‌ها را بالا می‌برد، همان چیزی که مرتب مقام معظم رهبری مرتب توصیه می‌کنند برای این است که راه را گم نکنیم.

مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) اهمیت داشتن بصیرت را یادآور شد و گفت: وقتی به صحنه عاشورا نگاه می‌کنیم، می‌بینیم کسانی که مقابل هم صف کشیدند تعدادی مسلمان با بصیرت هستند و تعدادی مسلمان بی بصیرت نه اینکه کافرند؛ آن طرف هم نماز جماعت می‌خواند، اما بصیرت نداشت و امروز هم اگر در کشورمان نگاه کنیم، می‌بینیم تعدادی هستند که هنوز هم طرفدار مذاکره با شیطان بزرگ هستند و دوست دارند با او کنار بیایند.

تنها کشوری هستیم که استقلال صد درصد داریم
وی بیان کرد: زمانی شیطان بزرگ در این کشور همه چیز دستش بود اما از این وضعیت خارج شدیم و استقلالی پیدا کردیم که هم آمریکا هم شوروی در آینده نه چندان دور باید تعظیم کند به این حق. ما در مقابل شرق و غرب استعمار ایستادیم و به لطف خدا می‌توانیم بگوییم تنها کشوری هستیم که در این عالم استقلال صد درصد داریم و تنها کشوری که راه حق را پیدا کرده و می‌رود جمهوری اسلامی است و دشمنان هم هر کاری می‌کنند نتیجه عکس می‌گیرند.

اسدی با تأکید بر اینکه تا وقتی که در این مسیر باشیم خدا وعده کرده ما را یاری دهد، گفت: دشمنان هر جا جنگ علیه ما آغاز کردند شکست خوردند؛ در منطقه حضور پیدا کردند ضرر کردند و به گفته خودشان بیش از 7 هزار تریلیارد دلار هزینه کردند ولی هیچ چیز به دست نیاوردند.

امروز برای ارتقای قدرت می‌جنگیم نه بقا
مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) بیان کرد: امروز خط مقدم ما از کنار خوزستان و کرمانشاه و آذربایجان به آن طرف مدیترانه رفته است؛ روزی نگران این بودیم که جمهوری اسلامی از بین برود یعنی جمهوری اسلامی را با چنگ و دندان حفظ کردیم ولی امروز به لطف خدا داریم برای ارتقای قدرت جمهوری اسلامی می‌جنگیم نه برای بقایش که تثبیت شد.

در اربعین امسال همه آمدند
وی در ادامه گفت: قبل از اینکه اربعین شکل بگیرد دشمنان یکسری خباثت در کشور عراق کردند که مردم ما را بترسانند تا اربعین نیایند اما دیدیم چند درصد از این مردم که پیاده می‌آمدند زن و مرد و کودک و بزرگ، بچه‌های شیرخواره، معلولان و حتی از کار افتادگان با عصا آمدند زیرا بصیرتی خداوند به ما داده است که پشت سر امام معصومان باشیم.
اسدی با بیان اینکه زمانی نائب امام معصوم، امام راحل بود و امروز هم پرچمدار و ناخدای کشتی انقلاب، مقام معظم رهبری است، گفت: کسی که می‌خواهد در خط امام حسین(ع) باشد و امام زمانش را قبول داشته باشد، باید در خط ولایت فقیه باشد.

ولایت فقیه؛ عامل قدرت روز افزون جمهوری اسلامی
مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با تأکید بر اینکه ولایت فقیه بیش از 40 سال توانسته انقلاب را حفظ کند و روز به روز به قدرت آن بیافزاید، گفت: مسلم است که دشمن چنین چیزی را بر نمی‌تابد و عربستان به نیابت از آمریکا پول هزینه می‌کند و اسرائیل در منطقه خباثت کرده و تلاش می‌کند تا این انقلاب را طوری مسئله‌دار کند.

وی با بیان اینکه دشمنان دیگر ناامید شدند که انقلاب را از بین ببرند لذا تلاش می‌کنند تا قدرتش را مقداری کم کنند، گفت: نمی‌گویند که نباشید بلکه می‌گویند در منطقه مقداری عقب‌نشینی کنید؛ اعتراض می‌کنند شما در لبنان، فلسطین، سوریه، یمن، افغانستان و پاکستان چه می‌خواهید و اینقدر خود را گسترش می‌دهید در صورتی که ما گسترش نمی‌دهیم اسلام است که دارد گسترش پیدا می‌کند.

اربعین؛ مبدأ فهم و بصیرت
اسدی، اربعین را محملی برای تمام انسان‌های آزاده مسلمان، مسیحی و غیرمسیحی دانست که در راهپیمایی آن شرکت می‌کنند و سپس ادامه داد: هر کسی که ذره‌ای بصیرت دارد این مسیر را ادامه می‌دهد تا خودش را به این مبدأ فهم، درک، شعور و بصیرت برساند.
مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه امام حسین(ع) در محرم سال 61 حماسه‌ای را در کمتر از نصف روز برای بشریت به نمایش گذاشت که تا آخر دنیا آن‌ها را پشتیبانی می‌کند، گفت: اگر کسی عاشق شد باید همه چیزش را به میدان آورد؛ امام حسین(ع) هرچه داشت اعم از ناموس و نوزاد 6 ماهه و حبیب بن مظاهر را به میدان آورد و توانست انسان‌ها را از زیر یوغ شیاطین نجات دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های موکب احمدبن موسی(ع) اشاره کرد و گفت: کشور ما نعمات زیادی دارد و یکی از نعمت‌هایی که خداوند به ما داده است، وجود مقدس حرم امام رضا(ع) و خواهر مکرمه ایشان حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی(ع)، افتخار ما شیرازی‌هاست.

اسدی گفت: هر ساله در ایام اربعین موکب‌هایی به نام این عزیزان اعم از امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی(ع) برپا می‌شود که کاری پسندیده است؛ درست است که موکب‌های بزرگ و کوچک دیگری هم هستند و فعالیت می‌کنند اما این سه که به نام بزرگواران هستند، نسبت به بقیه مهم‌ترند.
انتهای پیام/323
نظرات بینندگان