کد خبر: ۱۳۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸

آزاد سازی پنج هزار متر مربع اراضی ملی از چنگال متجاوزان/ قلع و قمع یکصد اصله درختان کاشت شده غیرمجاز

در راستای حفظ و صیانت از انفال و اراضی ملی و مقابله با پدیده شوم زمین خواری، پنج هزار متر از اراضی منابع ملی آزاد و یکصد اصله درختان کاشت شده غیرمجاز قلع و قمع گردید.
به گزارش شیرازه، سید مجتبی ایران محبوب رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون با اعلام این خبر گفت: با تلاش و جدیت نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان کازرون در یک عملیات غافلگیرانه میزان پنج هزار متر مربع از اراضی ملی متصرفی واقع در پلاک جَروق بخش جره و بالاده شهرستان کازرون از دست متجاوزان و سودجویان خارج و به بیت المال بازگردانده و تعداد یکصد اصله درختان کاشت شده غیرمجاز نیز قلع و قمع گردید.

وی در تشریح این اقدام افزود: در پی گشت و مراقبت های شبانه روزی که از اراضی منابع ملی توسط نیروهای یگان حفاظت انجام میشود، گزارشی در این منطقه مبنی بر تسطیح اراضی در دامنه کوه، حفر گودال و کاشت درختان به صورت شبانه، از جانب مامورین دریافت گردید. این موضوع در دستور کار قرار گرفت که پس از بازدید و هماهنگی های لازم با مقام قضایی در راستای اجرای مواد ((قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع خصوصاً تبصره یک الحاقی به ماده ۵۵ قانون موصوف)) انجام که نیروهای یگان حفاظت در یک اقدام قاطع نسبت به قلع و قمع اشجار مغروسه و آزاد سازی اراضی منابع ملی اقدام نمودند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون افزود: در این راستا سودجویان و متصرفان شناسایی که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی در پایان ضمن هشدار به سودجویان و متصرفان عرصه های منابع طبیعی ، به گشتهای مستمر و شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت از اراضی ملی اشاره و خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در طبیعت مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴  یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.
انتهای پیام/323
نظرات بینندگان