کد خبر: ۱۳۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸

تجلیل از خانواده شهید فرانسوی در شیراز

به همت بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس و بنیاد شهید و ایثارگران از خانواده شهید طلبه فزانسوی در شیراز تجلیل شد.
به گزارش شیرازه، سرهنگ کوشکی مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس، راهی مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران و جمعی از همسران شهدا از خانواده شهید طلبه «کورسل» تجلیل کردند.

این شهید فرانسوی ۹ آوریل ۱۹۶۴ در کشور فرانسه از مادری فرانسوی و پدری تونسی چشم به جهان گشود.

« ژروم ایمانوئل کورسِل » در ایام جوانی پس از آشنایی با دانشجویان مسلمان در فرانسه و شرکت در محفل دعای کمیل آنان، کم کم به دین مبین اسلام علاقه پیدا می کند و مقدمات پذیرش آیین نورانی اسلام در وی فراهم می گردد.

شهید کمال کورسِل  در سال ۱۳۶۱ به ایران سفر کرد و تصمیم گرفت در حوزه علمیه قم به فراگیری دروس بپردازد. وی با کسب رضایت مادرش سرانجام در مدرسه حجتیه مشغول تحصیل شد. شهید کورسل در این مدت همراه با طلبه‌های حوزه علمیه به دیدار امام خمینی (ره) رفت و همیشه از این دیدار به نیکی و با شوقی وصف ناپذیر یاد می‌کرد. 

شهید کورسِل در سفر ریاست جمهوری وقت، حضرت آیت الله خامنه‌ای به قم، به نمایندگی از طلاب غیرایرانی سخنرانی کرد.

« ژروم ایمانوئل کورسِل  » در سال 1964 میلادی(1345 شمسی) از مادر مسیحی و پدر مسلمان و تونسی تبار متولد شد و در سن دو سالگی به دلیل جدایی والدین با آموزه مسیحی تربیت شد.

شهید کمال کورسِل بعد از مهاجرت به ایران در عملیات کربلای 2 و 5 و والفجر 10 شرکت داشت و سرانجام سال 1367 در عملیات مرصاد به شهادت رسید. و پیکر این شهید در قم دفن شد.


عکاس: ساسان یگانه
انتهای پیام/
نظرات بینندگان