کد خبر: ۱۳۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸
رییس اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد:

لزوم بازنگری در استاندارهای قدیمی

رییس اتاق بازرگانی فارس گفت: باید به مطابقت استانداردها با استانداردهای بین‌المللی، ادغام و یکپارچه‌سازی استانداردهای محصولات مشابه در راستای کاهش تعداد استانداردها و بازنگری و به روزسازی استانداردهای قدیمی توجه شود.
به گزارش شیرازه، جمال رازقی عصر امروز در آیین روز جهانی استاندارد، اظهار داشت: لازم است در شاکله تدوین و بازنگری استانداردها بر اساس نیازهای فعلی جامعه تغییراتی ایجاد شود و نوآوری‌هایی به وجود آید.

وی افزود: همچنین باید به مطابقت استانداردها با استانداردهای بین‌المللی، ادغام و یکپارچه‌سازی استانداردهای محصولات مشابه در راستای کاهش تعداد استانداردها و بازنگری و به روزسازی استانداردهای قدیمی توجه شود.

رازقی بیان کرد: باید انعطاف پذیری در تدوین و بازنگری استاندارد مدنظر قرار گیرد و سهم بیشتری به نظرات ذینفعان و بخش خصوصی در تدوین و بازنگری استانداردها اختصاص داده شود و مقاومت بدنه سازمان ملی استاندارد برای  بازنگری در استانداردها، مشکل‌ساز است.

این فعال اقتصادی با اشاره به زمانبر بودن پاسخ به درخواست‌های اصلاحیه و تجدیدنظر استانداردهای مورد تقاضا در سازمان ملی استاندارد، عنوان کرد: به منظور جلوگیری از اتلاف زمان برای حضور در بازارهای هدف، نیاز است تجدید و اصلاحیه استانداردها طبق برنامه زمانبندی شده انجام شود.

رییس اتاق بازرگانی فارس همچنین خواستار تفویض برخی از اختیارات استاندارد به مراجع استانی برای بهبود و تسریع امور مربوط به استاندارد شد و خاطرنشان کرد: این موضوع در شورای استاندارد فارس مطرح شده و موارد مورد نیاز نیز توسط اتاق بازرگانی احصاء و آماده ارائه به سازمان ملی استاندارد است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان