کد خبر: ۱۳۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸
در خطبه های نماز جمعه استان فارس مطرح شد؛

از حماسه بزرگ اربعین حسینی تا زلزله سیاسی و امنیتی بین ضدانقلاب

ائمه جمعه فارس در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان در این هفته، به بررسی مسائل اخیر سیاسی کشور، استان، شهر ها و تحولات منطقه به ویژه عراق پرداختند.

از حماسه بزرگ اربعین حسینی تا  زلزله سیاسی و امنیتی بین ضدانقلاب

به گزارش شیرازه، گزیده و خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان فارس بدین شرح است:

گراش

حجت الاسلام غلامی امام جمعه موقت گراش در خطبه های اول ضمن دعوت همه به تقوای الهی گفت:صحنه کربلا پر است از آنچه موجب رضایت الهی می شود و به تبع آن اربعین نیز همانند آن هست. وی حرکت اربعین از جهات مختلف درس آموز و عبرت آور دانست؛ و نتایج آن را ازدیاد ایمان وتعریف جدید از انسانیت ومعرفی اخلاق مبتنی بر ایثار و گذشت و تشکیل بزرگترین حرکت علیه ظلم جهانی برشمرد.

حجه الاسلام غلامی در خطبه های دوم با اشاره به دیدار امام خامنه ای حفظه الله با دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین علیه السلام، وظایفی را که ایشان برای افسران جنگ نرم ترسیم نمودند، برشمردند؛ از جمله: 1-افزایش قدرت علمی و تخصصی و آمادگی و بیداری مردم 2- بیمناک نمودن دشمن 3- ممانعت از عوض کردن خط فکری جوانان جامعه 4- مقابله با جبهه کفر و استکبار.

سپس وی به قدرت سپاه اشاره کرده و برخی از تلاشهای این مرزداران را بیان نمود

خنثی سازی ترور سردار سلیمانی، دستگیری سرشبکه معاند آمد نیوز که کار و هدفشان نشر اکاذیب، ایجاد یاس در بین مردم، ایجاد شکاف بین مردم و حکومت بود را برکات وجود سپاه دانست و تشکر نمودند.

در پایان به هفته پیش رو و مناسبت آن (هفته تربیت بدنی) اشاره کرده، ضمن تبریک به جامعه ورزشی از مسوولین امر خواست تا در این عرصه توجهشان به جوانان بیشتر باشد.

نی ریز

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی این شهر گفت: دنیا محل گذر است و انسان می بایست برای آینده و آخرتش توشه اندوزی کند.

خطیب نماز جمعه نی ریز با اشاره به هفته تربیت بدنی افزود: با پرداختن به ورزش، سلامت انسان تضمین می شود.

امام جمعه نی ریز خاطر نشان شد: اربعین تجلی وحدت و هماهنگی ملت های مسلمانان است.

وی همچنین ادامه داد: وقتی شیعه و سنی کنار یکدیگر قرار میگیرند، این پیام را به دنیا میدهند که راه نجات، آزادگی، استقلال و عزت، راه حسین است.

عضو خبرگان رهبری فارس در ادامه عنوان داشت: پیاده روی اربعین مقدمه ظهور امام زمان(عج) می باشد و با اتحاد و همدلی ملت های مسلمانان، استکبار جهانی پوزه اش به خاک مالیده می شود.

سید محمد فقیه با اشاره به دستگیری زم مدیر رسانه معاند آمد نیوز به دست اطلاعات سپاه عنوان داشت: همه افرادی که با او مرتبط بوده اند رسوا خواهند شد.

خطیب نماز جمعه نی ریز در پایان نسبت به تعدی به کشتی ایرانی مطرح کرد: این حرکت عربستان نشانه عجز و ناتوانیشان است.

فیروزآباد

دستگیری زم زلزله سیاسی و امنیتی بین ضدانقلاب راه انداخت

امام جمعه فیروزآباد گفت: دستگیری زم زلزله سیاسی میان بدخواهان نظام انداخت به گونه ای که همکاران نزدیک وی بصورت رسمی اعلام کردند بعد از دستگیری زم ما اصلا امنیت و اطمینان رسانه ای نداریم چرا که قدرت منطقه ای اطلاعاتی سپاه همه را شوکه کرده است.

حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته فیروزآباد با اشاره به دستگیری سر شبکه اصلی ضدانقلاب آمدنیوز اظهار داشت: دستگیری روح‌الله زم توسط اطلاعات سپاه یکی از موفقیت‌های به‌روز نظام اسلامی است.

وی افزود: زم که بعد از فتنه ۸۸ به خارج از کشور گریخت به استخدام نیروهای امنیتی و رسانه‌ای اروپا، آمریکا و صهیونیسم درآمد و در یک هجمه وسیع رسانه‌ای علیه نظام اسلامی ایران شبکه‌ای به نام آمدنیوز به راه انداخت.

هاشمی‌زاده اضافه کرد: بازداشت زم کار ساده‌ای نبود چراکه وی تحت حفاظت شدید نیروهای امنیتی فرانسه و صهیونیست‌ها قرار داشت و عملیات دستگیری او یک عملیات بسیار پیچیده و هوشمندانه بود.

امام‌جمعه فیروزآباد ابراز داشت: روح‌الله زم در مأموریت خود بر روی سه محور کمرنگ کردن نظام اسلامی در سطوح مختلف یعنی ضربه زدن به وحدت اسلامی ما در منطقه و ضربه زدن به روابط بین‌الملل انقلاب اسلامی در ابعاد سیاسی امنیتی، ناکارآمدی نظام اسلامی که در دنیا هیچ حرکتی مبتنی بر باورهای دینی بدون تکیه کردن به قدرت آمریکا حرکتی داشته باشد و مشروعیت بخشی به حرکت‌های ضد بشری آمریکا و صهیونیست در منطقه که هم‌اکنون به کودک کشی و انسان کشی نسل مشغول بوده کار می‌کرد

مرودشت

حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین سید وسالار شهیدان،حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ،اجتماع وفاداران شیعه را یکی از رمزهای ظهور امام زمان (عج) قلمداد نمود.

وی در ادامه به نکاتی پیرامون دلایل طولانی شدن غیبت امام زمان (عج) اشاره نمود وافزود :شیعیان تا خودشان نخواهند ظهور صورت نخواهد گرفت وحرکت شیعیان به عنوان شرط لازم وکافی خوشبختی آنان، با هم دلی وفادارانه به عنوان رمز ظهور محسوب می گردد.

آقائی در ادامه اربعین حسینی را فرصتی گرانقدر برای همگان اعم از شیعه و سنی و ملت ایران و عراق برای تجدید بیعت با امام حسین(ع) و وحدت و یکپارچگی دانست و افزود: پیاده روی بزرگ اربعین به جهانیان اعلام می کند که ما بدون نفت و اسلحه هم قدرتمند هستیم و قدرت اصلی ما در ایمان، ولایت پذیری و عشق به محمد و آل محمد(ص) است.

وی پیام پیاده روی اربعین را قدرت مردم، مردم سالاری دینی و قدرت ولایی عنوان کرد و افزود: کسانی که به هر طریق در این اردوگاه بزرگ حسینی خدمت و فداکاری می کنند شایسته تقدیرند.

خطیب جمعه مرودشت راهپیمائی اربعین را تجلی هم دلی وفادارانه برای ظهور امام زمان (عج) دانست وافزود : این راهپیمایی نه تنها در جهان اسلام بلکه در دنیا بی‌نظیر است وبطور کلی راهپیمایی اربعین مظهر اتحاد ، وحدت و همبستگی امت اسلامی است.

آقائی ضمن تشکر از موکب های شهرستان مرودشت که در مسیر زائران حسینی در عراق برپا شده است،بیان داشت : همه باید در حد توان خود به برگزاری این آیین کمک کنند. این میدان، میدان معرفت و اخلاص است و در عرصه دین و ارزش‌های اسلامی نمی توان منافقانه رفتار کرد.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه خطبه های خود به دستگیری سرشبکه معاند آمدنیوز(روح الله زم )،توسط سربازان گمنان امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه اشاره نمود وافزود : این دستگیری که طی یک عملیات پیچیده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)در سازمان اطلاعاتی سپاه شکل گرفت موجی از بهت وحیرت در بین سازمان های جاسوسی دنیا ایجاد نمود وباعث رعب و وحشت عناصر خود فروخته داخلی وخارجی که با این شبکه ارتباط داشتند،گردید.

آقائی با بیان اینکه روح الله زم تحت حمایت سرویس های امنیتی کشور فرانسه و آمریکا ورژیم غاصب صهیونیستی واسرائیل قرار داشت، توسط سازمان اطلاعات سپاه، در یک عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی وبا به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگرد‌های ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را مدیریت و فریب داد و "روح الله زم" سرشبکه سایت ضد انقلاب و معاند "آمدنیوز" را که در سال‌های اخیر با هدایت، تأمین و پشتیبانی مستقیم آنان و نیز حمایت ضد انقلاب خارج نشین و عوامل داخلی آنها، به عنوان یکی از آبشخور‌های محوری دشمن، عملیات روانی گسترده‌ای برای اختلاف افکنی در ارکان نظام اسلامی، ایران هراسی، دروغ پردازی، القای شبهه در نسل جوان نسبت به عقاید و باور‌های دینی و تبلیغ و فراهم‌سازی زمینه‌های اقدامات خشونت بار و تروریستی؛ ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور را اداره می‌کرد را به داخل کشور هدایت و بازداشت کند.

آقائی در ادامه از حضور معاونت پارلمانی رئیس جمهور واستاندار فارس به شهرستان مرودشت که باعث افتتاح چندین طرح فرهنگی ،ورزشی،عمرانی گردیدتشکر نمود واز نمازگزاران تقاضا داشت که در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان مرودشت که در روز شنبه 27/7/98راس ساعت 8صبح از مقابل مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) تا تپه شهدای گمنام برگزار می گردد حضور گسترده ومعنوی داشته باشند.

وی از اتاق اصناف شهرستان مرودشت در خصوص راه اندازی موکب بسیج اصناف که در جهت خدمت رسانی به زائران حسینی در محل تپه شهدای گمنام مرودشت راه اندازی گردیده است تشکر وقدردانی نمود.

لازم به ذکر است که در بین الصلاتین نماز جمعه مراسم عمامه گذاری حجت الاسلام والمسلمین حسین زارع از حوزه علمیه اباصالح زرقان توسط امام جمعه مرودشت ومدیر حوزه علمیه مرودشت صورت گرفت .

کوار

شهرستان کوار به امامت امام جمعه موقت شهرستان حجت الاسلام والمسلمین رستگار:

امام جمعه در ابتدای خطبه ها ضمن دعوت مردم به تقوای الهی به بیان عظمت و بزرگی امام حسین(ع) پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری روح اله زم او را روح شیطان دانست و این حرکت را اقدام بزرگی دانست امام جمعه در ادامه با محکوم کردن تجاوز ترکیه به سوریه به تمثیلی اشاره کرد که این رفتار اردوغان مثل پا گذاشتن روی پوست خربزه هست و آمریکا این پوست خربزه را برای او گذاشته است وی در ادامه با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک راهپیمایی تاریخ دار هست آن را معجزه ای الهی دانست که دارای تبعات مثبت سیاسی و اجتماعی است.

وی در پایان از عموم مردم دعوت کرد که در راهپیمایی روز اربعین شهرستان شرکت کنند.

جهرم 

حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نماز جمعه جهرم با اشاره به دستگیری سرشاخه ضد انقلاب توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه، اظهار داشت: این موفقیت بسیار بزرگ وحشت وسیعی را در جبهه ضدانقلاب انداخته به‌گونه‌ای که منتظر به دام افتادن خودشان در آینده هستند.

وی افزود: قطعا این سرشاخه نیروهای ضدانقلاب با اعترافاتی که خواهد کرد پای بسیاری از خائنینی که در داخل و خارج کشور هستند به میان می‌آید

امام جمعه جهرم با اشاره به وقوع کسالت ایجاد شده برای آیت‌الله مکارم شیرازی و دیدار رهبری انقلاب از این مرجع عالیقدر برای سلامتی وجود ایشان از خداوند متعال طلب شفای عاجل کرد و گفت: این عالم وارسته از جمله مراجعی است که مقلدان بسیاری دارد و برای حوزه‌های علمیه زحمات و تلاش‌های فراوان داشته است

وی با اشاره به روز تربیت‌بدنی و ورزش نیز گفت: در گذشته به واسطه اینکه مردم تحرک جسمی و بدنی بسیاری داشتند مانند اکنون نیاز به ورزش وجود نداشت؛ در واقع سبک زندگی آن‌ها با تلاش فراوان همراه بود و این افراد اهل کار و تلاش بودند

مدبر با اشاره به اینکه سبک زندگی امروز به‌گونه‌ای شده که تحرک جسمی در آن بسیار کم است، گفت: ضرورت ورزش برای روزگار ما بیشتر از نسل‌های گذشته بوده و چنانچه به ورزش و تحرک اهمیت ندهیم انواع و اقسام بیماری‌ها در انتظارمان است

وی بر ضرورت توجه و توسعه ورزش‌های همگانی تاکید کرد و ابراز داشت: باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود تا عموم مردم به سمت و سوی ورزش و تحرک سوق داده شوند

خطیب نمازجمعه جهرم با یادآوری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه امسال به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) در این حدیث فرمودند: «بدترین مردم افرادی هستند که آخرتشان را به دنیا می‌فروشند و بدتر از این افراد کسانی هستند که آخرت‌شان را فدای دنیای دیگران می‌کنند»

وی با اشاره به اینکه نباید برای به دست آوردن یک پست و مقام به دروغ، تهمت و دنیاپرستی روی آورد، گفت: نباید آخرت خود را برای رسیدن برخی افراد به دنیا از دست بدهیم

امام جمعه جهرم با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی نیز گفت: راهپیمایی اربعین گویای واقعیت این حرکت بزرگ نیست بلکه حرکت راهیان و سالکان بهشت بوده و آن را باید حرکت «راهیان بهشت» نامگذاری کرد

وی با اشاره به اینکه کربلا بهشت روی زمین است، گفت: اربعین مانور قدرت، عظمت، عزت و وحدت اسلام بوده و طلیعه تمدن اسلامی، تبلور جوشش خون امام حسین(ع)، نسیم لطف و رحمت الهی، حماسه مقدس، اعجاز الهی، قیام لله، حرکتی خدایی و فراجنسیتی، فراسنی و فراملی، فرا مذهبی، فرا دینی و فرا نژادی است

مدبر ادامه داد: این حرکت در حقیقت سوار شدن اربعینیان بر کشتی نجات امت است


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان