کد خبر: ۱۳۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸

برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در فارس

انتخابات شورای دانش‌آموزی در ۵ هزار و ۸۸۰ مدرسه و با حضور ۵۵۷ هزار دانش‌آموز فارسی در سه دوره تحصیلی برگزار می‌شود.
 علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: فلسفه وجودی شورای دانش‌آموزی آن است تا دانش آموزان از سنین پایین مشارکت را فراگرفته و در موضوعات اجتماعی داوطلب شده و بیاموزند که سرنوشتشان را خود به دست‌گیرند.

او با اشاره به برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس فارس هم‌زمان با سراسر کشور در روز اول آبان ماه، گفت: نزدیک به ۵ هزار و ۸۸۰ مدرسه در این انتخابات شرکت می‌کنند و به همین تعداد نیز شورای دانش‌آموزی خواهیم داشت.

نجفی بابیان اینکه، این انتخابات در دوره ابتدایی از پایه سوم تا ششم و در سایر مقاطع نیز در بین همه دانش آموزان برگزار میشود، گفت: در این انتخابات نزدیک به ۵۵۷ هزار دانش‌آموز در فارس دارای شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۳۱۳ هزار نفر دختر و بقیه پسر هستند.

او ادامه داد: درمجموع ۱۳۷ هزار و ۳۵۸ دانش‌آموز دختر و پسر کاندیدای انتخابات هستند که از این تعداد ۴۳ هزار و ۷۵۰ نفر به‌عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی مدارس استان فارس انتخاب خواهند شد که از این تعداد نیز منتخبین نواحی، شهرستان‌ها و مناطق با حضور در انتخابات استانی این شورا، به‌عنوان نمایندگان فارس در انتخابات مجلس دانش‌آموزی کشور شرکت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان، گفت: توسعه نظام تعلیم و تربیت، وابسته به بهره‌گیری از ظرفیت و توان اولیا و دانش آموزان است.

او آموزش‌وپرورش را گسترده‌ترین و فراگیرترین نهاد اجتماعی دانست و گفت: وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان کار سختی است که به‌تن‌هایی از عهده یک دستگاه برنمی‌آید، لذا لازم است از تمام ظرفیت‌های برون‌سازمانی و همه نهاد‌های مرتبط با امر تعلیم و تربیت بهره برد.

نجفی تأکید کرد: بدون حضور خانواده‌ها تعلیم و تربیت ناقص است، چراکه تربیت یک فرایند به‌هم‌پیوسته است و هیچ‌گاه نمی‌توان تربیت درون خانواده و مدرسه را جدای از هم دانست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: ضروری است اولیا مدرسه از فرایند‌های تربیتی درون خانه آگاه باشند که لازمه آن ارتباط منظم اولیا با مدرسه است.

او با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان در فارس بیش از ۳۰ هزار عضو از مردم جذب می‌کند گفت: در آیین‌نامه‌های اجرای آموزش‌وپرورش، انجمن اولیا و مربیان به‌عنوان یک رکن دیده‌شده و داری ساختار و جایگاه قانونی هستند.

نجفی افزود: این نمایندگان به‌عنوان بازوان پرتوان آموزش‌وپرورش در کنار مدیران مدارس قرار می‌گیرند و درواقع یک‌نهاد مشورتی و معین هستند که جایگاه خوبی در بدنه آموزش‌وپرورش دارند.

او آموزش خانواده‌ها را مهم‌ترین وظیفه انجمن اولیا و مربیان دانست و گفت: والدینی می‌توانند در امر تعلیم و تربیت یاریگر آموزش‌وپرورش باشند که از دانش و فهم بالایی برخوردار باشند و مهارت‌ها و توان‌های خوب تربیتی داشته باشند که بتوانند دانش آموزان را بشناسند و راهنمایی کنند و در مسائل آموزشی و تربیتی یار و یاور باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به هزینه کرد نزدیک به ۴ میلیارد ریال در بحث آموزش خانواده، افزود: اگر والدین ماهر و پرتوان داشته باشیم ارتقا کیفیت تعلیم و تربیت را به دنبال خواهد داشت و در این زمینه از حضور مدرسین متخصص در امر تعلیم و تربیت بهره بردیم.
انتهای پیام/م

نظرات بینندگان