کد خبر: ۱۳۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

افزایش ۱۴درصدی تصادف جاده‌ای در فارس/مرودشت، داراب و کازرون رکوردار حوادث جاده‌ای

رئیس اورژانس فارس از افزایش ۱۴ درصدی تصادف جاده‌ای در شش ماه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
محمدجواد مرادیان گفت: ۱۶ هزار و ۳۶۱ مورد تصادف شهری با یک درصد افزایش و ۱۰ هزار و ۹۹۲ مورد تصادف جاده‌ای با ۱۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال در سامانه آماری مرکز مدیریت اورژانس فارس به ثبت رسیده است.

او با اشاره به تفکیک شهرستان‌های استان در حوادث جاده‌ای افزود: شهرستان‌های مرودشت، داراب و کازرون به ترتیب بیشترین حوادث را در محور‌های خود به ثبت رسانده اند و شهرستان مرودشت با یک هزار و ۲۰۹ مورد تصادف جاده ای، رتبه نخست این حوادث در استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه با بیان افزایش شمار مصدومان حوادث جاده‌ای در شش ماه نخست امسال که با حضور نیرو‌های اورژانس به آنان خدمات رسانی شده است، ادامه داد: ۳۱ هزار و ۵۶۰ تن در حوادث ترافیکی استان مصدوم شدند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۸۱ تن در حوادث جاده‌ای دچار جراحت شده اند که ۱۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

مرادیان اظهار کرد: ۳۲۴ نفر در حوادث ترافیکی شش ماه استان جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، چهار درصد کاهش به ثبت رسیده است.

او از ۵۶ پرواز امدادی بالگرد اورژانس هوایی فارس خبر داد و گفت: ۵۱ بیمار با توجه به نیاز فوری به خدمت پیشرفته پزشکی، به کمک بالگرد اورژانس هوایی به شیراز منتقل شده اند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه با اشاره به لزوم ارتقای فرهنگ رانندگی در خانواده ها، گفت: رفتار صحیح در رانندگی و احترام به قانون، باعث جلوگیری از بروز بسیاری از حوادث دلخراشی می‌شود که هزینه‌های بالایی به خانواده‌ها و دولت تحمیل می‌کند و این تغییر رفتار و ارتقای فرهنگ، باید از خانواده‌ها آغاز شود./  باشگاه خبرنگاران جوان 


نظرات بینندگان