کد خبر: ۱۳۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸
توسط عضو هیات علمی پیام نور فیروزآباد صورت گرفت؛

خلق ۱۴۰ اثر هنری گلدان از دور ریزها

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور فیروزآباد با استفاده از دور ریزها نظیر پوست گردو، پسته . و دیگر مواد بازیافتی ۱۴۰ اثر زیبای گلدان خلق کرد.
به گزارش شیرازه، شاید باورش کمی سخت باشد، وقتی وسایل اضافی یا حتی برخی از زباله هایتان می تواند به یک اثر هنری تبدیل شود.
 خیلی وقت ها ما حتی فرصت جدا کردن زباله های خشک و تر مان را هم نداریم ولی در این میان هنرمندان نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا در پی راهی برای فرار از زباله ها و در جستجوی فضایی برای بازیافت آنها هستند .
تبدیل زباله‌ها و مواد دور ریختنی به وسایل مفید برای علاقمندان به هنر و صنایع دستی جالب است که یک ایده خوب برای زیبا سازی محیط زندگی، یک راه خوب برای آلوده کردن کمتر محیط زیست و استفاده دوباره از چیزهای دور ریختنی محسوب می‌شود‌.

هادی عسکری فرد نمایشگاهی از کار هنری خود از دور ریز هایی ارائه داد که به ظاهر هیچ استفاده نداشته اما خالق این آثار ارزش این دور ریز ها را به خوبی فهمیده است.

 وی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: دو سال برای ساخت این آثار زحمت کشیده و هدف خود را از آفرینش این کار  هنری  تغییر نگاه مردم نسبت به زباله و حفظ محیط زیست بوده است.

  عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور فیروزآباد افزود: در این نمایشگاه ۱۴۰ دست سازه هنری وجود دارد که با مصالح و دور ریز هایی نظیر پوست گردو، پسته، شیشه سس مایونز، و یا گاهی با لامپ های سوخته فیلترهای بلا استفاده خلق شده است.

 در این نمایشگاه از کتاب ساخت آثار هنری استفاده از دور ریزها که اثر  این هیئت علمی  دانشگاه پیام نور بوده رونمایی شد.

 گفتنی است این نمایشگاه از ۲۲ مهر ماه ۹۸ آغاز شده و تا دوم  آبان ماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد ادامه خواهد داشت.
نظرات بینندگان