کد خبر: ۱۳۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

تمکین به بایدهای انقلاب یک وظیفه شرعی و قانونی پیش روی نخبگان و خواص دارای بصیرت

نفی فدرالیسم منطقه ای و تاکید بر یکپارچگی در توسعه منطقه ای، عدم سهم خواهی و زیاده خواهی از سفره انقلاب یک وظیفه شرعی و قانونی پیش روی نخبگان است.

مطابق با اصول ارائه شده در گام دوم انقلاب، جمهوری اسلامی نظامی آرمانی مبتنی بر پیشرفت و ایجاد موقعیّتهای نو با تاکید به اصولی همچون ولایت پذیری، نفی سرمایه داری و فساد و نفی اصلاحات لیبرالیستی می باشد.

 در شرایط حال حاضر با توجه به وضعیت ایران به عنوان محور جبهه مقاومت و هلال شیعی در منطقه خاورمیانه، ضرورت مهم و غیرقابل انکار مرزبندی‌ افراد در موضوعات مهمی همچون دفاع از آرمانها و اصول انقلاب در نظام جهانی و صدور آن می باشد.

در کنار این مساله توجه به موضوعاتی همچون حق ایران در بازار جهانی، صادرات نفت و برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای نیازمند تفکری ولایت پذیر، جوان، پرشور و آمیخته به اصول ناب علوی و نبوی در برخود با دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای تفرقه افکن در میان گروه های سیاسی، احزاب، اقوام خواهد بود.

 تجربه سوریه و عراق ایزدی، کرد، ترک، سنی و شیعه نیز نشان داده است که تنها عراق متحد و سوریه متحد روی آرامش می بیند و زبان و قومیت و منطقه بایستی در خدمت آرمانهای جغرافیای اسلام قرار گیرد.  نفی فدرالیسم منطقه ای ایجاد یک رویه مثبت در توسعه ملی، منطقه و محلی در سطح یک کشور، استان و شهرستان مانند فسا خواهد بود.

اگر چه تجربه نشان داده است که ایجاد تفرقه میان اقوام، گروه ها و مردم منجر به اتحاد بیشتر و قوام نظام و انقلاب اسلامی ایرانی گردیده است. با این تفاسیر هر گونه سهم خواهی و مرزبندی قومی، زبانی، ایلی و قبیله بایست در یک زبان واحد و در چهارچوب اصول و مرامنامه انقلاب اسلامی و فراتر از یک منطقه یا یک فضای خاص جغرافیایی بیان گردد.

 نکته پایانی توجه به قبول بایدها و واقعیّتهای انقلاب، تمکین به اصول انقلاب، نفی سرمایه داری و بریز و بپاش سیاسی، فساد، عدم سهم خواهی و زیاده خواهی از سفره انقلاب مستضعفین در عوض یک خدمت و یا حتی عدم تائید در یک موقعیت سیاسی، اجرایی و یا مدیریتی باشد.

بی‌شک در آینده، با حضور نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه و انقلابی، این انقلاب مسیر تعالی را با قدرت بیشتر طی نموده و زمینه ساز اتحاد مستضعفین جهان زیر پرچم ولی عصر(عج) گردد.

رسول بلاغی اینالو
کارشناس فقر، بافتهای فرسوده و غیررسمی

نظرات بینندگان