کد خبر: ۱۳۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس:

نمایشگاه "همه واقف باشیم" در مسجد گردشگری نصیرالملک شیراز برگزار می شود

حجت الاسلام سید عباس موسوی در تشریح برنامه های دهه وقف، از برگزاری نمایشگاه "همه واقف باشیم در مسجد گردشگری نصیرالملک شیراز خبر داد.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در جمع خبرنگاران، با یادآوری اینکه هر ساله دهه آخر صفر تا ابتدای ربیع الاول، دهه وقف نامگذاری شده است، ضمن تشریح برنامه های هفته وقف در فارس اظهار داشت: نمایشگاه «همه واقف باشیم» هزمان با نخستین روز دهه وقف در مسجد گردشگری «نصیرالملک» برپا می شود و 27 شهرستان دیگر هم میزبان این نمایشگاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه هرسال در شیراز و همزمان در سطح استان فارس، خدمات مختلفی در دهه وقف ارائه می شود تصریح کرد: 127 مبلغ غیربومی و 117 مبلغ بومی در این دهه به مناطق محروم اعزام می شوند، ضمن اینکه 6 ایستگاه "همه واقف باشیم" در سطح شیراز و 24 ایستگاه در سایر شهرستان ها برپا می شود.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه 12 آبان ماه تجلیل از نیک اندیشان را در حرم مطهر امامزاده اسماعیل (ع) فسا برگزار می شود، تجلیل از 40 نفر از نخبگان علمی فارس از محل موقوفه "کاظمی شیرازی" و رونمایی از جایزه علمی "کاظمی شیرازی" را از دیگر برنامه های این ایام خواند و اضافه کرد: برپایی 20 محفل انس با قرآن کریم از دیگر برنامه های دهه وقف است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، از سال گذشته تاکنون ثبت 21 وقف جدید با نیت روز جامعه با ارزش یکصد میلیارد ریال شکل گرفته که بیشترین وقف مربوط به جهرم و مرودشت است.

وی افزود: 278 هزار هکتار اراضی مورد اختلاف بوده که شامل یک هزار و یکصد پلاک ثبتی است که تاکنون 507 پلاک در قالب 220 هزار هکتار رفع اختلاف شده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه یک هزار و 390 فقره سند مالکیت با وسعت 20 میلیون مترمربع صادر شده است و چهار هزار و 500 هکتار از موقوفه «زالی» در شهر صدرا بوده که سند آن صادر شد، تاکید کرد: تجهیزات پزشکی در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیماران برای بیمارستان های «نمازی»، «شوشتری»، «مرحوم پوستچی» و درمانگاه های «شهید مطهری» و «حضرت امام رضا (ع)» به ارزش 80 میلیارد ریال تهیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه مساعدت به بیماران نیازمند در قالب اجرای نیت واقف به ارزش 20 میلیارد ریال هم شکل گرفته است، اظهارداشت: بیمارستان سرطان جنوب در غرب صدرا در حال ساخت است و مشکلاتی در خصوص زمین نداریم که 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با کمک های مردمی بوده و برای تکمیل آن بیش از 6 هزار میلیارد ریال نیاز است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان