کد خبر: ۱۳۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸
ارائه گزارش عملکرد معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز؛

از مبلغ قرارداد پروژه های در حال اجرای شهرداری شیراز تا پیشرفت فیزیکی آنها

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: پروژه های عمرانی در حال اجرای حوزه معانت فنی و عمرانی شهرداری شیراز شامل ۷ پروژه پلسازی، ۹ عدد پروژه ساختمان اداری، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، ۴ پروژه راهسازی، یک میلیون مترمکعب آسفالت، ۳ پروژه کلان آبهای سطحی و ۲۲کیلومتر لوله گذاری اجرا شده است.
به گزارش شیرازه، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ظهر یکم آبان ماه در جلسه علنی شورای شهر شیراز به ارائه گزارش عملکرد شش ماهه این معاونت پرداخت.

اسماعیل صالحی بیان کرد: پروژه های عمرانی در حال اجرای حوزه معانت فنی و عمرانی شهرداری شیراز شامل ۷ پروژه پلسازی، ۹ عدد پروژه ساختمان اداری، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، ۴ پروژه راهسازی، یک میلیون مترمکعب آسفالت، ۳ پروژه کلان آبهای سطحی و ۲۲کیلومتر لوله گذاری اجرا شده است.

وی بودجه مصوب این معاونت در سال جاری را ۱۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: عملکرد قطعی بیش از ۴۲ میلیارد تومان بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اعلام کرد: بودجه مصوب سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری ۱۵۳ میلیارد تومان و عملکرد قطعی آن بیش از ۶۵ میلیارد تومان بوده است.

صالحی درخصوص پروژه های پل و تقاطع غیرهمسطح اظهار داشت: تقاطع مهدیه‌ـ امیرکبیر، تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی، تفاطع غیرهمسطح باهنر‌ـ کمربندی، زیرگذر علی بن  حمزه (ع)، چپگرد صدرا، امتداد زیرگذر گلستان و پل صداقت در حال اجرا هستند.

وی با اعلام اینکه پل دوم تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی دارای مشخصات فنی بطول ۲۲۰ متر، بعرض ۱۱ متر و دارای ۸ پایه است، افزود: پل سوم «روگذر ایمان‌ـکمربندی‌ـمهدیه» بطول ۱۱۰ متر، بعرض ۱۱ متر و دارای ۴ پل است.

فاز اول این پل در هفته دولت سال گذشته افتتاح شده و افزایش صریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع، افزایش روانی ترافیک در کمربندی و بلوار ایمان جنوبی و افزایش ظرفیت تردد و احداث دسترسی مناسب بزرگراه در دست احداث مهدیه از اهداف این پروژه هستند.

وضعیت پیشرفت فیزیکی  و ریالی فاز دوم پروژه تقاطع غیرهسطح شهید رودکی بشرح ذیل است؛
پیشرفت فیزیکی: دارای ۳۷ درصد پیشرفت برنامه ای، ۲۳/۲۹ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۱۳/۳۳ درصد انحراف از برنامه
پیشرفت ریالی: دارای ۳۵ درصد دیشرفت برنامه ای، ۲۱/۹۲ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۱۲/۸۲ درصد انحراف از برنامه

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز درخصوص پروژه بزرگراه ۵۵ متری مهدیه گفت: بیش از ۱۲ میلیارد تومان مبلغ قرارداد این پروژه است.

صالحی کاهش ترافیک بلوار امیرکبیر و تقاطع غیرهمسطح امام حسن مجتبی (ع) و سهولت دسترسی به بزرگراه کوهسار و جاده یاسوج‌ـ تکمیل رینگ درون شهری غربی شیراز و هدایت ترافیک خودروهای عبوری را اهداف این پروژه دانست و اظهار داشت: طول این مسیر ۲ هزار و ۲۶۰ متر و عرض آن نیز ۵۵ متر است.

وضعیت پیشرفت فیزیکی و ریالی این پروژه بشرح ذیل است؛
پیشرفت فیزیکی: دارای ۴۸ درصد پیشرفت برنامه ای، ۴۳/۰۴ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۵/۱۴ درصد انحراف از برنامه
پیشرفت ریالی: دارای ۴۳ درصد پیشرفت برنامه ای، ۳۸/۵۵ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۴/۳۵ درصد انحراف از برنامه

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز مبلغ قرارداد پروژه تقاطع مهدیه‌ـ امیرکبیر را بیش از ۴۸ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: تکمیل رینگ شمالی‌ـ جنوبی از بزرگراه های کوهسار و کمربندی تا ورودی از بوشهر و بالعکس، تکمیل رینگ شرقی غربی از بزرگراه های در دست احداث مهدیه و گلبهار، هدایت مستقیم وسائل نقلیه سنگین از ورودی شهر بطرف کمربندی و تامین ۱۲ جهت حرکت های اصلی در این تقاطع و ساماندهی ورودی و خروج مسافرین در پایانه امیرکبیر اهداف این پروژه هستند.
 
طول و عرض روگذر این پروژه به ترتیب ۹۲۴ متر و ۱۱ تا ۱۳ متر و طول و عرض زیرگذر آن به ترتیب ۴۰۰ و ۱۵/۲ متر است.

وضعیت پیشرفت فیزیکی و ریالی این پروژه بشرح ذیل است؛
پیشرفت فیزیکی: دارای ۴۶/۴ پیشرفت برنامه ای، ۴۲/۲ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۴/۲ درصد انحراف از برنامه
پیشرفت ریالی: دارای ۴۲/۴ درصد پیشرفت برنامه ای، ۳۹ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۳/۴ درصد انحراف از برنامه

صالحی مبلغ قرارداد پروژه تقاطع غیرهمسطح باهنر‌ـ کمربندی را بیش از ۲۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع، تسهیل در رفت و آمد (افزایش روانی ترافیک) از بلوار باهنر جنوبی به شهرک فرهنگیان و برعکس، کاهش ترافیک ورودی و خروجی شهرک فرهنگیان و باهنر جنوبی و حذف دوربرگردان های کمربندی در این محدوده اهداف این پروژه هستند.

این پروژه دو پل دارد و نوع سازه سفت، سرستون، تیرپیش ساخته و عرشه (دال بتنی) است.

پیشرفت فیزیکی و ریالی این پروژه بشرح ذیل است؛
پیشرفت فیزیکی: دارای ۵۷ درصد پیشرفت برنامه ای، ۴۵ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۱۲ درصد انحراف از برنامه
پیشرفت ریالی: دارای ۵۵ درصد پیشرفت برنامه ای، ۴۵ درصد پیرفت واقعی و منفی ۱۰ درصد انحراف از برنامه

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اهداف پروژه امتداد زیرگذر گلستان را بهبود ترافیک ورودی غربی کلانشهر شیراز و ساماندهی ترافیم ورودی شهرک گلستان، مجتمع خلیج فارس، ایستگاه راه آهن و شهرک قصرقمشه اعلام کرد و اظهار داشت: مبلغ این قرار داد بیش از ۲۸ میلیارد تومان است.

وضعیت پیشرفت فیزیکی و ریالی این پروژه بشرح ذیل است؛
پیشرفت فیزیکی: دارای ۹۰/ ۴۷ درصد پیشرفت برنامه ای، ۸۳/۱۷ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۷/۳ درصد انحراف از برنامه
پیشرفت ریالی: دارای ۸۶/۶۳ درصد پیشرفت برنامه ای، ۷۵/۸۱ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۱۰/۸۲ درصد انحراف از برنامه

صالحی مبلغ قرارداد چپگرد صدرا را ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و برقراری ارتباط شریانی ترافیک از سمت شهر جدید صدرا به کلانشهر شیراز و حذف تداخل ترافیک را هدف این پروژه اعلام کرد.

وضعیت پیشرفت فیزیکی و ریالی این پروژه بشرح ذیل است؛
پیشرفت فیزیکی: دارای ۴۰ درصد پیشرفت برنامه ای، ۲۴ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۱۶ درصد انحراف از برنامه
پیشرفت ریالی: دارای ۳۸ درصد پیشرفت برنامه ای، ۰ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۳۸ درصد انحراف از برنامه

به گزارش شیرازه، مبلغ قرارداد زیرگذر علی بن حمزه بیش از ۲۳ میلیارد تومان و هدف این پروژه ایجاد فضای پیاده راه زیارتی و گردشگری و تکمیل محور پیاده راه عرفان و احداث پل شیشه ای و زیرگذر جهت تسهیل دسترسی پیاده و سواره بطور مجزا است. 
 
وضعیت پیشرفت فیزیکی و ریالی این پروژه بشرح ذیل است؛
پیشرفت فیزیکی: دارای ۶۹/۴۶ درصد پیشرفت برنامه ای، ۶۴/۵۶ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۴/۹۰ انحراف از برنامه
پیشرفت ریالی: دارای ۶۱/۸۷ درصد پیشرفت برنامه ای، ۵۷/۱۶ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۴/۷۱ درصد انحراف از برنامه

صالحی درخصوص پروژه پل صداقت بیان کرد: مبلغ این قرارداد بیش از ۴ میلیارد تومان و هدف آن تسهیل در رفت و آمد و راه دسترسی بلوار طلائیه و کمربندی آینده شیراز و دسترسی محلی به زمین های تفکیکی شده در جنوب پروژه است.

وضعیت پیشرفت فیزیکی و ریالی این پروژه بشرح ذیل است؛
پیشرفت فیزیکی: دارای ۲۶ درصد پیشرفت برنامه ای، ۱۰ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۱۶ درصد انحراف از برنامه
پیشرفت ریالی: دارای ۲۷ درصد پیشرفت برنامه ای، ۷/۲۳ درصد پیشرفت واقعی و منفی ۱۹/۷۶ درصد انحراف از برنامه

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه اجرای یک سری از این تقاطعات با مشکلاتی مثل جابجایی تاسیساتی مثل آب، برق و فیبرنوری مواجه است که باعث می شود پروژه در زمان بندی مقرر انجام نشود، اظهار داشت: بر اساس رایزنی هایی که با حفاران در ادارات داشتیم سعی بر این است که این اتفاقات در کوتاهترین زمان بیفتد.

ساختمان مرکزی شهرداری شیراز (منطقه ۳) با پیشرفت فیزیکی ۶۳/۱۳ درصد، مجتمع آموزشی شهرداری شیراز تحت عنوان شهروند (منطقه ۶) با پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد، تکمیل و محوطه سازی فرهنگسرای فرزانگان (منطقه ۹) با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد، تکمیل و محوطه سازی فرهنگسرای حکمت واقع در شهرک استقلال (منطقه ۱۰) با پیشرفت فیزیک ۹۷ درصد، سالن مطالعه منطقه ۹ (منطقه ۹) با پیشرفت فیزیک ۱۰/۰۲ درصد، سالن آمفی تئاتر جوان (منطقه ۵) با پیشرفت فیزیکی ۲۳/۶۶ درصد، توسعه و تکمیل مجموعه ورزشی تل ریگی (منطقه ۲) با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، سالن تیراندازی کوشک میدان (منطقه ۵) با پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصد و بازسازی مجموعه ورزشی شهید سپاسی (منطقه ۹) با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد پروژه های در حال اجرای شهرداری شیراز هستند.

صالحی هدف از اجرای پروژه ساختمان مرکزی شهرداری شیراز را تمرکز معاونت های مختلف شهرداری دانست و گفت: مساحت تقریبی زمین این پروژه ۲۰ هزار مترمربع با زیربنای ۵۶ هزار مترمربع و دارای ۱۱ طبقه است.

وی افزود: ۴ بزرگراه مولوی (شرق)، گلبهار (توسه جنوب)، مهدیه (غرب) و ساماندهی بزرگراه خلیج فارس نیز از جمله پروژه هایی است که در دست اجرا هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: ۳۲ پروژه اعم از تقاطع باهنرـ پاسداران، ارتفاعات بام شیراز، مرکز ستاره شناسی، احداث تالار شهر و تقاطع کوزه گری در حال مطالعه هستند.

صالحی در انتها به بحث روکش و ترمیم آسفالت در برخی از مناطق شیراز و لوله گذاری و شبکه هدایت آبهای سطحی اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که رضایت شهروندان را جلب خواهد کرد.
نظرات بینندگان