کد خبر: ۱۳۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸

فروش زمین های حریم تصفیه خانه شیراز / زندگی با طعم بیماری

زمین های حریم تصفیه خانه شماره یک شیراز در حال خرید و فروش است.
هر چند براساس قانون باید در اراضی اطراف تصفیه خانه‌ها به شعاع ۵۰۰ متر ساخت و ساز مسکونی انجام نشود، اما این روز‌ها ۲۸ هکتار اراضی کشاورزی اطراف تصفیه خانه شماره یک در حال فروش برای ساخت و ساز است.

این اراضی را شهردار شیراز به خواسته مالک آن به صورت مسکونی تفکیک کرده  و در املاک‌های محله قلعه نو به قیمت هر مترمربع یک و نیم میلیون تومان در حال فروش است.

این در حالی است که کارشناسان علوم پزشکی می گویند زندگی در این زمین‌ها می تواند زمینه ابتلا افراد به سالک و مالاریا را فراهم کند.

مرادی کارشناس محیط زیست گفت: این مجوز از طرف این اداره کل داده نشده است .

دهقان مسئول تصفیه خانه‌های شرکت آب و فاصلاب هم گفت: برای تغییر کاربری از این شرکت استعلامی برای فروش اراضی انجام نشده است.

رهنمایی رییس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری راه و شهرسازی فارس گفت: این زمین‌ها محدوده حریم شهر براساس قانون قابل ساخت و ساز نیست.

با این وجود شهرداری به پشتوانه کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی استان این زمین‌ها را تفکیک کرده است.
در این کارگروه که به امضا ۱۴ سازمان و دستگاه رسیده از شهرداری خواسته اند برای تغییر کاربری و تفکیک اراضی و الحاق آن به محدوده شهر طرح تهیه و سطوح خدماتی آن را مشخص کنند.

معصومی شهردار منطقه ۷ گفت: شهر درحال توسعه است و اگر تفکیک اراضی در حاشیه شهر اصولی و منطقی انجام نشود باعث ایجاد حاشیه نشینی و ساخت و ساز غیر مجاز و خلاف سازی می‌شود و موجب می‌شود شهرناهمگون توسعه یابد.

هر چند وزارت راه و شهرسازی پیگیر ماجرا شده و طی دونامه از شهرداری خواسته مدارک و مستنداتش را برای تفکیک این اراضی به وزارت راه و شهرسازی برای بررسی ارسال کند، اما شهرداری بدون توجه به این دو نامه اراضی را برای ساخت مسکن تفکیک کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: دستگاه قضا قطعا به ماجرا ورود پیدا می کند و استعلامات لازم رو انجام می دهد و درصورت رخ دادن تخلف با آن برخورد می شود./ خبرگزاری صدا و سیما

نظرات بینندگان