کد خبر: ۱۳۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸
در خطبه های نماز جمعه استهبان

تعرض به آبروی مومن یکی از آفات تقوا / شناخت مکتب تشیع در قالب حرکت جهانی اربعین / تشکر از سپاه بدلیل دستگیری نیما زم



حجه الاسلام والمسلمین خاوری در خطبه های نماز جمعه استهبان(۹۸/۸/۳) با بیان اینکه یکی از آفات تقوا تعرض به آبروی مومن می باشد گفت: مسأله آبروی مؤمن در روایات و سیره معصومین(ع) مورد تأکید فراوان قرار گرفته است و امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند: اگر فردی مطلبی را در مورد یک مومن با نیت بیان معایب او بگوید و شخصیت مومن را لکه دار کند خداوند او را در روز قیامت در جایگاه خواری و ذلت قرار می دهد.
امام جمعه استهبان در ادامه ضمن عقوبت این گناه افزود؛ پیامبر اعظم(ص) در روایتی می فرمایند: ای کسانی که با زبان به خدا ایمان آوردید اما دلتان با خدا نیست دنبال پیداکردن اسرار زندگی مردم نباشید و دنبال لغزش های دیگران هم نباشید چرا که کسی که دنبال عیب مردم است خدا هم دنبال عیب او خواهد بود و کسی که خدا دنبال عیبش باشد مفتضح می گردد.
ایشان در خطبه های دوم با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین و شناخت مکتب شیعه و عاشورا در قالب این حرکت عظیم جهانی،  از سه موکبی که در این ایام در کربلا و سطح شهرستان فعالیت نموده اند تشکر کردند.
امام جمعه استهبان در ادامه ضمن تشریح مسأله دستگیری روح الله زم گفت: این مسأله هنوز در صدر اخبار جهان قرار دارد و خبرگزاری های جهان در یک شک و سردرگمی به سر می برند.
حجه الاسلام والمسلمین خاوری ضمن بیان قسمتی از پرونده جرم نیما زم افزود: نیما زم بیان می کند که اغتشاشات ۹۶ را رهبری نموده است همان اغتشاشاتی که در باغ شاندیز استهبان از آن حمایت گردید.

وی در پایان گفت: نیما زم در یک لایه امنیتی بسیار قوی محافظت می شد و دستگیری وی اقدام بسیار بزرگی بود که توسط سپاه پاسداران انجام گرفت و باید قدردان مجموعه سپاه پاسداران باشیم.

نظرات بینندگان