کد خبر: ۱۳۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۸
در خطبه های نماز جمعه استان فارس مطرح شد؛

کار تیم اطلاعاتی سپاه در دستگیری روح الله زم بسیار ارزنده بود/ شفافیت مالی و دارائی مسئولان که سامانه آن با پیگیری قوه قضائیه در حال انجام می باشد اقدام مبارکی است

ائمه جمعه فارس در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان در این هفته، به بررسی مسائل اخیر سیاسی کشور، استان، شهر ها و دستگیری روح الله زم و قدرت نمایی اطلاعات ایران در جهان پرداختند.

کار تیم اطلاعاتی سپاه در دستگیری روح الله زم بسیار ارزنده بود/ شفافیت مالی و دارائی مسئولان که سامانه آن با پیگیری قوه قضائیه در حال انجام می باشد اقدام مبارکی است

به گزارش شیرازه، گزیده و خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان فارس بدین شرح است:

مرودشت

حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ،فرا رسیدن رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) وسبط نبی مکرمش حضرت امام حسن مجتبی (ع)وایام آخر ماه صفرمصادف با شهادت ولی نعمت همه ما ایرانیان،حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)را تسلیت گفت.

آقائی خویشتنداری واجتناب از محارم را به همراه دوری از لقمه حرام وتلاش وکوشش جهت به دست آوردن رزق حلال وآسان گرفتن بر خانواده را از ویژگی های اخلاقی مؤمنین از نگاه نبی مکرم اسلام قلمداد نمود.

آقائی در ادامه طی سخنانی به جایگاه و نقش پیامبر بزرگ اسلام در هدایت بشر پرداخت و بیان داشت: امروز به برکت وجود پیامبر اسلام و جامعیت دین مبین اسلام و معجزه آن، یعنی قرآن مجید ،سیل روی آوردن انسانهای تشنه معنویت به اسلام در حال فراگیری است و به همین اساس است که دشمنان اسلام برای جلوگیری از گرویدن آنان به اسلام تلاش می نمایند تا چهره خشن از اسلام ارائه نمایند با اینکه پیامبر بزرگوار اسلام نماد محبت و دوستی و اسلام دین برادری - برابری و مسئولیت پذیری نسبت به همدیگر می باشد.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه به سریال فتنه انگیزی دشمن در کشورهای مقاومت وبه خصوص لبنان اشاره نمود وافزود :لبنان یک کشور طائفه ای است که تعصبات خاص قومیتی قبیله ای ومذهبی متنوع مدیریت آن را مشکل می کند.

وی با بیان اینکه آشوب های اخیر کشور لبنان اگر چه بستر مطالبات به حق مردم می باشد ،بیان داشت :آشوب های اخیر کشور لبنان به خاطر فقدان یک رهبری منسجم مورد سوء استفاده موج سواران وفرصت طلبان قرار گرفته است اما هدایت ومدیریت حزب الله به رهبری سید حسن نصرالله در حل مشکلات امنیتی ونظامی نقطه ثقل حل مشکلات می باشد.

آقائی افزود :آمریکایی ها وصهیونیست ها از مدیریت ودرایت سید حسن نصرالله واتحاد امت حزب الله بسیار عصبانی بوده وبا دستپاچگی اقدام به حرکت های نموده که قطعا چیزی جز عزت وسربلندی بیشتر برای حزب الله ومنسجم تر نمودن آنان در پی نخواهد داشت وروز به روز باعث خفت وخواری مستکبران عالم خواهد گردید.

وی در ادامه به موضوع تبانی پشت پرده آمریکا با ترکیه در حمله به شمال سوریه اشاره نمود وعرضه داشت :این اقدام حماقتی بود که از سوی آمریکایی ها صورت گرفت وبار دیگر هویت آنان را برای مردم مشخص وچیزی جز شکست مفتضحانه برای آمریکا در بر نداشت .

آقائی نقشه اصلی دشمن را ایجاد جنگ و دودستگی بین کشورهای مسلمان منطقه عنوان کرد وافزود:مردم منطقه وبویژه مسلمانان باید هوشیار بوده وفریب دشمنان را نخورند وبا قدرت دیپلماسی این موضوعات را حل وفصل نمایند.

آقائی در ادامه به موضوع قطع یارانه اقشار پردرآمدتوسط دولت اشاره نمود وبیان داشت :با توجه به شرایط اقتصادی کشور، قطع یارانه افراد پردرآمد اقدامی دیر هنگام اما مبارک می باشد که باید زودتر از این ها صورت می گرفت واز دولت تقاضا داشت که این اقدام به صورت مقطعی نباشد وکامل به سرانجام برسد.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه خطبه های خود، به موضوع شفافیت مالی مسئوولین به عنوان مطالبه عمومی مردم اشاره نمود واظهار داشت : شفافیت مالی ودارائی مسئوولان که سامانه آن با پیگیری قوه قضائیه در حال انجام می باشد اقدام مبارکی می باشد که اولین پیامد آن میتواند جلب اعتماد مردم مردم نسبت به مسئوولان نظام باشد.

وی افزایش اعتماد مردم را به همراه رفع ابهامات وشبهه افکنی ها وتحقق راست آزمایی وضمانت صحت خود اظهاری مسئوولین در کنار افزایش نظارت عمومی بر افزایش بدون توجیه داریی های مسئوولین را توام با کاستن از هزینه های زیاد ونظارت قضائی با جایگزینی نظارت عمومی مردم از پیامد های شفافیت مالی مسئوولان قلمداد نمود.

آقائی در ادامه با بیان اینکه مناسبت جعلی 7 آبان به‌ عنوان روز کوروش هیچ منبع موثقی ندارد، گفت: مردم فریب جریان‌سازی دروغین رسانه‌های غربی را نخورند.

وی افزود: امروز ماهواره‌ها و خبرگزاری‌های وابسته به سلطنت‌طلب‌ها و دشمنان نظام، از حس ناسیونالیستی و ملیت‌گرایی مردم سوءاستفاده می‌کنند و یک مناسبت جعلی و بدون سند تاریخی را به مردم القا می‌کنند که لازم است تمام آحاد جامعه با تحقیق و بررسی راجع به این موضوع فکر کرده و فریب این توطئه دشمن را نخورند.

آقائی در ادامه هفته تربیت بدنی و ورزش همگانی را تبریک گفت وعرضه داشت :یکی از پرجمعیت ترین نهاد های شهرستان نهاد تربیت بدنی و جمع ورزشکاران می باشد که در مجموع ،موفقیت های زیادی در عرصه های ملی وبین المللی کسب نموده واین موفقیت های آنان که آینده روشنی را پیش روی آنان می گذارد، قابل تقدیر وستایش می باشد.

وی در ادامه هفته سلامت وبیمه سلامت را تبریک واززحمات وتلاش های دست اندرکاران بیمه سلامت تشکر وقدردانی نمود .

آقائی از متولیان برپایی راهپیمائی روز اربعین حسینی در شهرستان موردشت که با استقبال پرشور وبی نظیر مردم همراه بود تشکر وقدردانی نمود.

شایان ذکر است که قبل از ایراد خطبه های نمازجمعه،حسین خواست خدا رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان مرودشت به نکاتی پیرامون فعالیت های صورت گرفته توسط این نهاد در یک سال اخیر پرداخت.

استهبان

حجه الاسلام والمسلمین خاوری در خطبه های نماز جمعه استهبان با بیان اینکه یکی از آفات تقوا تعرض به آبروی مومن می باشد گفت مسأله آبروی مؤمن در روایات و سیره معصومین(ع) مورد تأکید فراوان قرار گرفته است و امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند

اگر فردی مطلبی را در مورد یک مومن با نیت بیان معایب او بگوید و شخصیت مومن را لکه دار کند خداوند او را در روز قیامت در جایگاه خواری و ذلت قرار می دهد.

امام جمعه استهبان در ادامه ضمن عقوبت این گناه افزودپیامبر اعظم(ص) در روایتی می فرمایند ای کسانی که با زبان به خدا ایمان آوردید اما دلتان با خدا نیست دنبال پیداکردن اسرار زندگی مردم نباشید و دنبال لغزش های دیگران هم نباشید چرا که کسی که دنبال عیب مردم است خدا هم دنبال عیب او خواهد بود و کسی که خدا دنبال عیبش باشد مفتضح می گردد.

ایشان در خطبه های دوم با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین و شناخت مکتب شیعه و عاشورا در قالب این حرکت عظیم جهانی از سه موکبی که در این ایام در کربلا و سطح شهرستان فعالیت نموده اند تشکر کردند.

امام جمعه استهبان در ادامه ضمن تشریح مسأله دستگیری روح الله زم گفت

این مسأله هنوز در صدر اخبار جهان قرار دارد و خبرگزاری های جهان در یک شک و سردرگمی به سر می برند.

حجه الاسلام والمسلمین خاوری ضمن بیان قسمتی از پرونده جرم نیما زم افزود

نیما زم بیان می کند که اغتشاشات ۹۶ را رهبری نموده است همان اغتشاشاتی که در باغ شاندیز استهبان از آن حمایت گردید.

وی در پایان گفت نیما زم در یک لایه امنیتی بسیار قوی محافظت می شد و دستگیری وی اقدام بسیار بزرگی بود که توسط سپاه پاسداران انجام گرفت و باید قدردان مجموعه سپاه پاسداران باشیم.

سعادت شهر

کار تیم اطلاعاتی سپاه در دستگیری روح الله زم بسیار ارزنده بود به طوری که همه رسانه های غرب و تحت حمایت استکبار جهانی به این حرکت پرداختند

حجت الاسلام عزیزی افزود: به دام‌ اندختن این فرد معاند و ضد نظام به همه افراد تحت حمایت سرویس های اطلاعاتی غرب نشان داد که جوانان انقلابی ما در اطلاعات سپاه پاسداران نمی گذارند خدشه ای به این کشور وارد شود

او ادامه داد: نباید به وعدهای آمریکا دلخوش کرد زیرا این کار جز به هدر رفتن منابع مالی و خدشه دار شدن و از بین رفتن اعتبار کشور بین دیگر کشورهاست

امام جمعه سعادت شهر گفت: همانطور که تجاوز ترکیه به سوریه تحت حمایت آمریکا نتیجه ای جز شکست در پی نخواهد داشت، تا مقاومت وجود دارد آمریکا و اسراییل نیز باید از عصبانیت بمیرند

حجت الاسلام عزیزی افزود: حمایت آمریکا در اعتراضات لبنان نه تنها نتوانست از محبوبیت حزب الله لبنان بکاهد بلکه هروز محبوبیت سیدحسن نصرالله در لبنان بیشتر می شود

او گفت: مقاومت در کشورهای منطقه با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبر جهان اسلام امام خامنه ای و در بعد نظامی مشورت گرفتن از مالک اشتران ایرانی نظیر سردار سلیمانی پیروز هر میدانی هستند .

امام جمعه سعادت شهر بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دشمن هرچه بیشتر هزینه کند بیشتر ضرر می.کند و جمهوری اسلامی با پیروی از مکتب عاشورا همه دشمنان را ناکام می گذارد و نقشه هارا خنثی می کند .

حجت الاسلام عزیزی افزود: در راهپیمایی عظیم اربعین دشمنان خواستند فتنه انگیزی کنند اما با بصیرت مردم عراق پیاده روی با حضور پرشور مردم برگزار شد .

مهر و گله دار

حجة الاسلام و المسلمين شيخ محمد گنجي امام جمعه منطقه گله دار:

با توجه به تلاش های همه ی دشمنان برای کم رنگ کردن پیاده روی اربعین دیدیم امسال این پیاده روی پرشورتر از هرسال برگزار شد و مردم خداجوی مسلمان با شعار حب الحسین یجمعنا در آن شرکت کردند.

آیین وحدت آفرین نماز جمعه گله دار باحضور مردم خداجوی منطقه به امامت حجة الاسلام والمسلمين شيخ محمد گنجي،امام جمعه منطقه گله دار، در مسجد جامع المهدی (عج)اقامه شد. وی در خطبه اول ضمن سفارش به تقوای الهي گفت بهترین زاد توشه و سرمایه و مایه عزت انسان تقواست و تقواست که نفس اماره را آرام و مطیع می سازد و انسان با تقوا همیشه آرامش دارد.

امام جمعه گله دار با توجه به قرار گرفتن در ایام رحلت رسول اکرم(ص) پیرامون شخصیت ایشان گفت پیامبر در زمانی در شهر مکه به دنیا آمد که پدر خود را از دست داده بود و پس از گذران دوران کودکی و نوجوانی در چهل سالگی مبعوث شد و اولین مرد، حضرت علی(ع) و اولین زن حضرت خدیجه کبری(س) افرادی بودند که به ایشان ایمان آوردند و در تمام دوران حضور ۱۳ ساله حضور خود در مکه سختی های زیادی را تحمل کردند تا به مدینه هجرت کردند و تا ۸ سال درگیری های زیادی با مشرکین داشتند که بلاخره مکه را فتح کردند و بعد از چند سال در اثر سم زنی یهودی مسموم و شهید شدند.

وی خاطر نشان ساخت قرآن کریم چهار ویژگی پیامبر را بر می شمرد. اول آنکه از جنس انسان هاست و دوم آنکه دیدن رنج و سختی شما برایش سخت است و سوم اینکه به هدایت امت حریص است و چهارم نسبت به مومنان رئوف و مهربان است. ‌و این جاست که قرآن کریم دستور می دهد در همه ابعاد زندگی باید پیامبر اکرم را اسوه و الگوی خود قرار دهیم.

وی افزود در آخرین روزهای زندگی پیامبر یکی از مهم ترین تاکید های ایشان بحث حق الناس بود و اینجا مجددا پیامبر با تاکید بر قرآن و اهل بیت نقشه راه را برای مسلمین مشخص کردند.

ذکر مصیبت پیرامون مصائب اهل بیت در روز رحلت رسول اکرم، روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و روز ورود کاروان کربلا به مدینه پایان بخش خطبه اول بود.

خطیب جمعه گله دار در خطبه دوم نیز ضمن سفارش مجدد به تقوای الهی و پرهیزکاری به مناسبت های هفته همچون روز وقف، سالگرد اعتراض و افشاگری حضرت امام به لایحه کاپیتولاسیون، سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام رضا(ع)، آغاز ماه ربیع اول، هجرت پیامبر اکرم به مدینه و لیلة المبیت، سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده، روز بسیج دانش آموزی و روز پدافند غیرعامل اشاره کرد و توضیحاتی درباره این مناسبت ها به نمازگزاران ارائه داد. و گفت در آستانه روز پدافند غیرعامل بدانیم منطقه گله دار می تواند برای عسلویه و زیرساخت های اقتصادی کشور پدافند غیرعامل باشد.

حجة الاسلام گنجی ادامه داد با توجه به تمام تلاش دشمن برای کم رنگ کردن پیاده روی اربعین دیدیم امسال پرشورتر از هرسال مردم خداجوی مسلمان با شعار حب الحسین یجمعنا در پیاده روی اربعین شرکت کردند و دشمنان نمی تواند این را ببیند و این پیاده روی مقدمه ظهور امام زمان(عج) در جامعه است.

وی خاطر نشان ساخت پیشنهاد نمایندگان پیرامون تعطیلی پنج شنبه ها زیبنده نظام اسلامی نیست و نمایندگان باید در جهت مرتفع کردن مشکلات مردم تلاش کنند و من از ریاست محترم قوه قضاییه در جهت برخورد با دانه درشت ها تشکر می کنم.

فیروز آباد

حجت الاسلام والمسلمین سید عزیزالله هاشمی زاده، امام جمعه فیروزآباد در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به سالروز وفات پیامبر گرامی اسلام در ۲۸ صفر، گفت: پیامبر اسلام (ع)، مظهر همه خوبی ها و مهربانی ها بوده است.

وی بیان کرد: یکی از شاخصه های پر اهمیت در پیشرفت اسلام اخلاق نیک و کلام خوش و پرجاذبه پیامبر اکرم (ص) با انسان ها بود، این خلق نیکو تا بدان حدی بود که به آن معروف شد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی زاده افزود: پیامبر اسلام (ص) علاوه بر این که ارزش های اخلاقی را بسیار ارج می نهاد، خود در سیره عملی اش مجسمه فضایل اخلاقی و ارزش های والای انسانی بود.

امام جمعه فیروزآباد ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در همه ابعاد زندگی با چهره ای شاداب و کلام خوش با حوادث برخورد می کرد، در سیره عملی ایشان صدها نمونه از اخلاق نیک و زیبا وجود دارد.

وی اضافه کرد: پیامبر (ص)هیچ فرصتی را جز در راه کار برای خدا و یا اصلاح خویشتن ازدست نمی‌داد و همواره مسلمانان را به کار خیر و نیکی سفارش می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی زاده خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام همواره اهل علم، فضل و دانش را می پذیرفت و حوائج و نیازهای هر کدام از آنها را برآورده می ساخت.

بیضا

امام جمعه بیضا:

بعضی انسان های جاهل می گویند هر کس زمانی به کشور خدمت کرده باشد باید برایش بزرگداشت گرفته شود

همچنان که برای علما و شهدا بزرگداشت می گیرند برای کورش کبیر نیز باید بزرگداشت گرفته شود این هایی که چنین تفکراتی دارنداصلا از قدرت عقل استفاده نمی کنند وتفاوت کار انسانها را نمی دانند وقتی انسان قدرت تفکر ندارد دست به چنین اقداماتی می‌زند انسان تازمانی که از عقل خود استفاده نکند به صراط مستیم راه نمی یابد.

امام جمعه در خطبه دوم ضمن دعوت خود ونماز گزاران به تقوا گفت:

پاکیزه ترین زراعت تقواست که هرگز دچار آفت نمی شود وخریدار آن خود خداست.

وی در ادامه افزود :

قدرت واشرافیت سپاه پاسداران در دستگیری روح الله زم قابل ستایش و قدر دانی است تمام تلاش های بیگانگان برای حمایت از این شخص بی نتیجه ماند

4آبان روز وقف است از جمله روز سنت های بسیار زیبا و پسندیده و مورد تایید قرآن کریم که هم ثواب دنیوی دارد وهم ثواب اخروی وقف است.

کوار 

حجت اسلام و المسلمین گشول امام جمعه کوار در ابتدا ضمن دعوت خود و مردم به تقوای الهی حدیثی از امام صادق (ع) را بیان نمود که می فرماید:
بزرگترین ثروت این است که انسان اسیر حرص و طمع و حُبّ دنیا نباشد.
و با بیان دعای 35صحیفه سجادیه (خدایا به من عصمت بده.....)بیان نمود مقصود از عصمت این است که از آدم نادان پستی ببینم یا به دانا شرف ببینم.
و امام سجاد(ع) در این دعا بیان می کند که خدایا به من ثروتی عنایت کن که نابود نشود؛مقصود از ثروت(در این دعا) این است که در ارتباط با خدا باشیم و عقل خود را به کار ببریم‌
وی در ادامه با حدیثی از حضرت امیرالمومنین(ع) بیان کرد که حضرت چنین میفرمایند:هیچ گناهی بالاتر از گناه فرد ثروتمندی که دست نیازمند و فقیری را نمی گیرد نیست و با توجه به این حدیث بر پرداخت خمس و زکات و صدقه واجب و مستحب تاکید کرد و افزود
که 124هزار پیامبر در طی 7هزار سال مثل انسان 7هزارساله برای انسان سازی و جامعه سازی تلاش کرده اند هر 124هزار پیامبر در طی هفتاد قرن برای 1هدف واحد یعنی اسلام (تسلیم بودن در برابرخدا)تلاش کرده اند.
5پیامبر اولوالعزم هستند که پیامبر ما حضرت محمد(ص) از همه بالاتر و مهربان تر و ازهمه بیشتر سختی کشیدند و در درمقابل سه جبهه (مشرکین لجبازیهود مرموزمنافقان داخلی) مورد اذیت قرار گرفته اند.
وی به مناسبت شهادت امام رضا (ع) با بیان ماجرای دعوت مامون از امام رضا (ع)یک سخن از رهبر معظم انقلاب بیان کردند که رهبر عزیز ما میفرمایند:انقلاب ما در حقیقت میراث علی بن موسی الرضا(ع)است.
ایشان در خطبه های خود از مواکب مستقر در عراق (سامرا_نجف و کربلا) و در شهرستان و افرادی که در پیاده روی جاماندگان اربعین شرکت نموده بودند تقدیر و تشکر به عمل آورد و از برکات موکب ها موارد زیر را بیان کرد
1.حضور و شرکت نوجوانان و جوانان و نسل نو در آن
2.اینکه این مناسبت ها حک و تثبیت می شوند
وی در ادامه افزود یک شاخص مهم برای بسیج این است که به 3عنصر توجه کنند:
1.بصیرت آگاهی
2.اخلاص وانجام کار برای خدا
3.عمل به هنگام و اندازه
امام جمعه در ادامه بیان داشت که تریبون داران و مسئولان کلان مراقب باشند تایید قراردادهای خارجی را به رهبرعزیز انقلاب نسبت ندهند
و باور داشته باشند که وادادگی در برابر غرب پنجره نفوذ معاندان بانظام و پنجره نفوذ غربی ها است.
وی با بیان شاهکار اطلاعاتی سپاه در دستگیری زم آن را موجب سردرگرمی و تحیر سرویس های جاسوسی بیگانه دانست
و تصریح کرد که روح الله زم جعبه سیاهی است که حاوی اطلاعات بسیار است و دشمن میداند که با اطلاعات آن میتوانیم باعث سست شدن شبکه عنکبوتی رسانه ای معاندین نظام شویم.
حجت الاسلام گشول ساخت هواپیمای جت پیشرفته آموزشی تمام ایرانی یاسین به دست متخصصان وزارت دفاع و همکاری نیروی هوایی ارتش در شرایط تحریم را نشانگر قدرت کشورمان دانست و فرمود این همان آوای بلند ما میتوانیم و لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر عزیزمان است.

نی ریز 
آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی این شهر گفت: انسان اگر آلوده است، باید توبه کرده و از خداوند طلب مغرفت نماید و ناامیدی از آمرزش خداوند دوری جوید.

خطیب نماز جمعه نی ریز با اشاره به در پیش بودن هفته وقف افزود: مردم از مالشان برای آینده و آخرتشان میبایست صدقه جاریه ای باقی بگذارند.

وی در ادامه نسبت به ساخت جت آموزشی یاسین به دست جوانان ایرانی خاطر نشان شد: هروقت آمریکا و دولت های غربی مارا تحریم کردند، ما بهتر عمل کردیم و این تحریم ها به مرور زمان بیشتر به ضرر خودشان تمام شده است.

امام جمعه نی ریز در پایان در خصوص جنگ ترکیه علیه سوریه بیان داشت: ما این اقدام آنها را محکوم میکنیم و خود دولت سوریه باید در امور خود ورود کند.

عضو خبرگان رهبری فارس در پایان بیان کرد: این اقدام دولت که سعی دارد یارانه افراد پردرآمد را قطع کند بسیار پسندیده می باشد و می بایست به افراد مستمند نیز توجه شود.

جهرم

حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر امام جمعه جهرم در خطبه‌های نمازجمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت هفته وقف این سنت حسنه را صدقه ی جاریه تا قیام قیامت عنوان کرد و اظهار داشت :از کارهایی که سبب شده مسلمانان با مرگشان پرونده اعمال خیرشان بسته نشود و عمری به درازای تاریخ پیدا کنند پدیده وقف است.

خطیب جمعه جهرم در ادامه با اشاره به 28 صفر سالروز ارتحال حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: سوگواری و راه‌اندازی دستجات سینه‌زنی در این ایام مورد تاکید ائمه جمعه پیشین جهرم بوده و این روز باید مانند روز اربعین مورد تکریم و احترام قرار بگیرد.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) در روز آخر ماه صفر نیز گفت: مردم جهرم در سال‌های اخیر با راه‌اندازی موکب شهدای شهرستان جهرم در مشهد مقدس به زائران امام رضا در این ایام خدمت‌رسانی کرده و روزانه 20 هزار پرس غذا تقدیم زائران می‌کنند.

حجت الاسلام مدبر به پیاده روی حرم تا حرم در سالروز شهادت امام رضا(ع) در جهرم نیز اشاره کرد و بیان داشت :این برنامه همچون سال‌های گذشته از آستان امامزاده حسین(ع) آغاز و تا امامزاده فضل بن موسی(ع) ادامه دارد که حرکتی بسیار ارزشمندی بوده که موجبات وحدت، صمیمت، یکدلی و یکرنگی میان آحاد مردم شهر دارالمومنین ایجاد می‌کند.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) مبنی بر اینکه «فردی که در اجتماع مسلمانان خود را جلو بیاندازد و ادعا کند که می‌تواند رهبری آن‌ها را به دست بگیرد اما به خوبی می‌داند که فرد دیگری لایق‌تر از خود برای تصدی این پست و مقام وجود دارد چنین شخصی خائن به خدا، پیامبر(ص) و جمیع افراد جامعه است»، گفت: آن کسانی که می‌خواهند نامزد انتخابات شوند این حدیث پیامبر را تابلو زندگی خود قرار دهند که آیا برای این امری که قرار است در آن ورود کنند کسی لایق و شایسته‌تر از آنها وجود دارد یا خیر.

وی همچنین با تبریک به مردم شهرستان خفر به واسطه ارتقا سیاسی و اعلام آمادگی برای همکاری در راستای توسعه و پیشرفت این منطقه از استان فارس، گفت: با این ارتقا بخشی از قلمرو جغرافیایی شهرستان جهرم کوچک و از لحاظ جمعیتی نیز کمتر شد اما مسئولان گفتند با این تغییرات فرمانداری ویژه همچنان در جهرم ماندگار خواهد بود.

مدبر با اشاره به اینکه با انتصاب فرماندار جدید جهرم مشخص شد نه تنها قلمرو و جمعیت شهر ما کوچک شده بلکه فرماندار و فرمانداری جهرم نیز کوچک شده است، خاطرنشان کرد: فرماندار ویژه یعنی معاون استاندار که در شورای معاونین استان جایگاه دارد اما متاسفانه اولین هدیه‌ای که وزارت کشور به مردم جهرم داد این بود که عنوان معاون استاندار از فرماندار جدید این شهرستان گرفته شد.

وی ادامه داد: اینکه بنشینیم و خیالمان راحت باشد که حقمان را می‌دهند چنین نیست؛ در دنیای سیاست افرادی هستند که انصاف و عدالت را نمی‌فهمند و کاری کردند که استان فارس با 29 شهرستان تبدیل به 36 شهرستان شد و حتما خواب بعدی آنها برای مردم، تقسیم شدن استان است که در این صورت برای شهرستان جهرم نه جغرافیایی مانده و نه جمعیتی که بخواهد ادعای مرکز استان شدن داشته باشد.

امام جمعه جهرم اضافه کرد: وظیفه بنده گفتن این موارد بود اما در این زمینه احساس تنهایی کرده چرا که می‌دانم افراد دیگری چه از مسئولان و چه از خواص دغدغه‌ای در این زمینه ندارند.

وی با اشاره به تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها در زمان‌های گذشته و تخریب و فروش گوراب‌های موجود در شهرستان جهرم، گفت: در حال حاضر سیلابی که می‌خواهد از شهر ما بگذرد چاره‌ای نیست به جز اینکه شهر را ویران کرده و از آن بگذرد.

مدبر با اشاره به اینکه نباید وقایعی همچون سیلاب سال 65 جهرم تکرار شود، تصریح کرد: رودخانه‌های طویل ده‌ها متری بعضاً تبدیل به یک لوله یک متری شده و گوراب‌ها تبدیل به خانه شده است.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه اگر باران سیل آسا در جهرم باریده شود مشکلاتی ایجاد می‌شود که همه را دامن‌گیر خود می‌کند، گفت: باید اجازه تجاوز به حریم رودخانه‌ها داده نشود و جلو تفکیک گورآب‌ها گرفته شود؛ همچنین لایروبی رودخانه‌ها و جداول نیز باید جدی گرفته شود تا کمتر به خسارت دچار شویم.

آباده

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر آباده در خطبه های این هفته خود، ضمن فرا رسیدن شهادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)و سبط مکرم ایشان امام حسن‌مجتبی (ع) وایام شهادت عالم آل محمد امام رضا (ع) را تسلیت گفت و با اشاره به زندگی ایشان تاسی و پیروی این بزرگواران را راه سعادت و ابدی معرفی نمود.
وی در ادامه ضمن خدا قوت به سربازان امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف ،در خصوص دستگیری روح ا..زم افزود :با تلاش خستگی ناپذیر این عزیزیان در هر جای دنیا فتنه ای علیه نظام مقدس اسلامی ایران روشن شود خاموش و نابود خواهد شد.این را همه دنیا بداند.
ایشان در خطبه دوم با اشاره به هفته وقف ،این میراث گرانبها ،به اهمیت مقوله وقف پرداخت. 

ایشان ضمن قدردانی از عموم مردم و ملتهای جهان به خاطر حضور در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی ،این حرکت عظیم را نشانه همبستگی دانست و افزود :
به گفته امام راحلمان، "خون حسین ابن علی ( ع)خون تمام ملتهای جهان را به جوش خواهد آورد".
 ایشان در پایان با اشاره به شیطنت های آمریکا گفت: رئیس جمهور آمریکا آقای ترامپ با همه دنیا بد است اینها و همدستانشان نزدیک به چهل سالست که با ملت ایران خصومت ودشمنی دارند و ملت ایران با مقاومت و پایداری پیروز این میدان نبرد خواهند بود.


اقلید

به گزارش خبرنگار شیرازه از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر از عوامل و متصدیان اربعین حسینی امسال قدردانی و بر لزوم بررسی مسائل مربوط به آن و نیازسنجی و آسیب‌شناسی با هدف ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائران در سال‌های آینه تأکید کرد.
امام جمعه اقلید بر لزوم بصیرت افزایی برای تحلیل درست مسائل سیاسی جامعه تأکید کرد و گفت: بصیرت، درک بالا و قدرت تحلیل مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی موجب برتری آن‌ها نسبت به ملت‌های دیگر در سایر دوران شده است.
وی به برخی زخم‌زبان‌ها در مورد اربعین اشاره و بیان کرد: سالانه بیش از 700 میلیارد تومان در کشور صرف کنسرت‌ها در هتل‌ها پارتی‌ها و ...، 10 تریلیون و 200 میلیارد تومان هزینه خرید لوازم‌آرایشی، 3 هزار و 250 میلیارد تومان برای خرید سیگار، 8 هزار میلیارد خرج سفر به ترکیه و نیز مبالغ گزاف سفر به مالزی، تایلند، امارات و... می‌شود و کسی انتقاد نمی‌کند.
امام‌جمعه اقلید عنوان داشت: چرا این افراد تنها در ایام اربعین از باب زخم‌زبان و نیش و کنایه زدن، به یاد فقرا افتاده و با برپاکنندگان آیین عاشورا و اربعین، به ستیز برمی‌خیزند.
طالبی افزود: چرا به آن‌هایی که هزینه‌های گزاف و میلیاردی برای تفریح و تفرج در خارج از کشور می‌کنند، ایرادی گرفته نمی‌شود.
خطیب جمعه اقلید خاطرنشان کرد: قطعاً افرادی که در عاشورا و اربعین و برای عزت اسلام و مسلمانان هزینه می‌کنند، همان کسانی هستند که در کمک به فقرا، سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان و...، دریغ نکرده و همواره همت دارند.

نظرات بینندگان