کد خبر: ۱۳۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸

سه جشنواره بسیج، هنرمندان فارس را فرا می‌خواند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس از برگزاری سه جشنواره تحت عناوین «خاطره و داستان روایت چهل»، «شعر چهل فصل عشق» و «ترسم نور» در این استان ویژه نویسندگان، شاعران و خوشنویسان خبر داد.
محمد پورمنتصری از برگزاری سه جشنواره هنری، فرهنگی و مذهبی در این استان خبر داد و گفت: فراخوان جشنواره «خاطره و داستان روایت چهل» به‌مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل سازمان بسیج مستضعفین اعلام شده است.

او افزود: این جشنواره با موضوع حوادث چهل سالگی انقلاب اسلامی شامل وقوع جنگ و درگیری گروهک‌های ضدانقلاب، دفاع مقدس، پیشرفت و جهاد سازندگی، انقلاب فرهنگی، مدافعان حرم و ... در دو بخش خاطره و داستان برگزار می‌شود.

پورمنتصری با بیان اینکه شرکت برای عموم در این جشنواره آزاد است، گفت: علاقه‌مندان از تاریخ ۷ مهرماه تا ۱۲ آبان‌ماه جاری مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به آدرس شیراز، خیابان ساحلی غربی، نبش کوچه ۲، سازمان بسیج هنرمندان فارس ارسال کنند و یا اینکه از طریق شماره ۰۹۳۶۳۷۱۵۵۷۰ از طریق نرم افزار واتس آپ آثار خود را ارسال کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، زمان داوری آثار این جشنواره را ۱۳ تا ۲۸ آبان‌ماه جاری اعلام کرد و گفت: مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده این جشنواره در آذرماه امسال برگزار خواهد شد.

او همچنین به جشنواره شعر «چهل فصل عشق» اشاره کرد و گفت: موضوع سروده‌های این جشنواره گام دوم انقلاب و چهل سالگی بسیج انتخاب شده است.

پورمنتصری با بیان اینکه مهلت ارسال آثار این جشنواره نیز مانند جشنواره قبل از ۷ مهرماه تا ۱۲ آبان‌ماه اعلام شده و اختتامیه آن هم در آذرماه برگزار می‌شود و آدرس دبیرخانه آن هم مانند جشنواره قبل خیابان ساحلی غربی، نبش کوچه ۲، سازمان بسیج هنرمندان فارس است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در ادامه با اشاره به جشنواره «ترسم نور» نیز گفت: این جشنواره خوشنویسی و نقاشی ویژه چهل سالگی بسیج و همچنین شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه در بخش نقاشی خط هرگونه اثر هنری که با نگاه روز به هنر‌های تجسمی، وارد حوزه نقاشی خط شود، پذیرفته می‌شود، گفت: همچنین در بخش خوشنویسی نیز فقط در گرایش ثلث آثار قابل پذیرش خواهند بود.

پورمنتصری موضوع بخش ویژه این جشنواره را بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و چهل سالگی بسیج اعلام کرد و گفت: موضوع بخش دوم جشنواره نیز مفاهیم قرآنی انتخاب شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس آثار مهلت ارسال فرم شرکت در این جشنواره را ۷ آبان‌ماه جاری دانست و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق شماره ۰۹۱۷۰۶۲۶۸۲۲ واتس آپ کنند.

او با بیان اینکه داوری اولیه آثار در تاریخ ۷ تا ۹ آبان‌ماه انجام می‌شود، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره نیز ۱۸ آبان‌ماه جاری انتخاب شده است.

پورمنتصری با تصریح اینکه برای آثار برگزیده نمایشگاهی نیز برپا خواهد شد، گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۲۹ آبان تا ۵ آذرماه همزمان با هفته بسیج برپا خواهد بود و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره نیز در آذرماه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در پایان یادآور شد: دستگاه‌ها و نهاد‌هایی نظیر اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، صدا و سیمای فارس، حوزه بسیج ادارات شهرداری شیراز، سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و سپاه فجر فارس ما را در برگزاری این جشنواره‌ها یاری داده‌اند.

نظرات بینندگان