کد خبر: ۱۳۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸

افزایش رسمی قیمت نان ابلاغ شد/قیمت نان با توجه به افزایش نرخ آرد و سایر هزینه‌ها تغییر کرد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از تصویب و ابلاغ افزایش قیمت نان با توجه به مصوبات کارگروه گندم، آرد و نان کشور خبر داد.
به گزارش شیرازه، ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: با توجه به مصوبات و ابلاغیه کارگروه گندم، آرد و نان کشور به استانداران مبنی بر تعیین قیمت جدید نان بر اساس فاکتور‌های تعیین کننده قیمت از قبیل افزایش قیمت آرد و سایر هزینه‌های تهیه، تولید و توزیع نان، نسبت به برگزاری جلسات کارشناسی آرد و نان برای  آنالیز قیمت تمام شده نان، بر اساس موارد مذکور اقدام شد.

او تصریح کرد: تیم کارشناسی مذکور متشکل از نمایندگان استانداری، فرمانداری، سازمان صمت فارس، شرکت غله و خدمات بازرگانی، اتاق اصناف، اتحادیه صنف نانوایان در چندین جلسه نسبت به بررسی قیمت نان اقدام کردند.

ایزدی ادامه داد: مقرر شد؛ تا پس از کارشناسی لازم در کارگروه‌های تخصصی مذکور مراتب جهت تصمیم گیری نهایی به کارگروه گندم، آرد و نان استان منعکس شود، به همین منظور کارگروه گندم، آرد و نان استان نیز طی چندین جلسه نسبت به بحث و تبادل نظر و بررسی قیمت انواع نان در استان فارس اقدام کرد و در نهایت با تعدیل قیمت‌ها مراتب مورد تصویب قرار گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: با توجه به بررسی کارگروه گندم، آرد و نان استان که کیفیت نان دغدغه اصلی این کارگروه است پس از بررسی‌های همه جانبه مناسب ترین وزن چانه‌های خمیر نان همچون قبل بدون تغییر جهت نان لواش ۲۰۰ گرم و نان سنگک ۵۰۰ گرم تشخیص داده شد، به همین دلیل تلاش شد درجهت حفظ این کیفیت، وزن خمیر چانه‌های نان کاهش نیابد.

ایزدی افزود: افزایش قیمت انواع نان در استان فارس هم از لحاظ درصد رشد و هم از لحاظ قدر مطلق قیمت از سایر قیمت‌های تعیین شده در سایر کلان شهر‌های کشور پایین‌تر است.

او با مقایسه قیمت نان سنگک و لواش در برخی استان‌های کشور بیان کرد: براساس آخرین اطلاعات رسیده، قیمت نان سنگک در استان تهران با وزن ۴۴۰ گرم ۱۸۰۰ تومان، در استان خراسان رضوی با ۴۰۰ گرم ۱۴۰۰ تومان، در استان اصفهان با ۴۰۰ گرم ۱۳۰۰ تومان و آذربایجان شرقی با ۴۲۰ گرم ۱۵۰۰ تومان و استان قم با ۵۰۰ گرم ۱۵۰۰ تومان و این در حالیست که در استان فارس نان سنگک با وزن ۵۰۰ گرم ۱۴۵۰ تومان مورد تصویب قرار گرفته است. همچنین در خصوص نان لواش در استان تهران با وزن چانه ۱۴۰ گرم ۳۰۰ تومان، خراسان رضوی با ۱۵۰ گرم ۲۷۵ تومان، استان اصفهان با ۲۰۰ گرم ۳۵۰ تومان، استان قم با ۲۰۰ گرم ۴۰۰ تومان و آذربایجان شرقی با ۱۳۵ گرم ۲۵۰ تومان می‌باشد و این درحالیست که در استان فارس با وزن چانه ۲۰۰ گرم قیمت ۳۲۰ تومان تصویب شده است.

ایزدی گفت: با بکارگیری تمام توان بازرسی در جهت اجرای دقیق قیمت‌ها جلوگیری از تخلفات، از همه شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ منعکس کنند.

او با بیان اینکه قیمت‌های جدید نان از ابتدای آبان ماه لازم الاجرا است، افزود: طرح نظارتی با همکاری تعزیرات حکومتی، بازرسی اتاق اصناف و نمایندگان اتحادیه‌های صنف نانوایان در دستور کار قرار دارد تا قیمت و وزن در نانوایی‌ها کنترل شود و با متخلفان برخورد شود.


نظرات بینندگان