کد خبر: ۱۳۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/8/8

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار امروز خواهیم داشت.
بسته پیامکی شبانه شیرازه؛ 98/8/8

دم خروس سياسي كاري دولت در پروژه اكران خانه پدري؛ پاي انتخابات در ميان است؟
روزنامه «ايران» امروز در يادداشتي به قلم طيبه سياوشي عضو فراكسيون اميد، نمايش فيلم موهن خانه پدري را با اعدام در ملاعام مقايسه كرده و بر همين اساس انتقادها نسبت به وجود صحنه هاي خشن در اين فيلم را صرفا يك دستاويز خوانده است!
اين استدلال بي‌ربط درحالي است كه اعدام، گذشته از آنكه يك حكم ديني و قرآني است، حكم بازدارنگي درجامعه داشته و دارد اما درفيلم خانه پدري عملا در لواي توهين به خانواده ايراني و بدنه متدين جامعه، ترويج خشونت صورت ميگيرد و كارگردان آن نيز زيربار اصلاح سكانس جنجالي آن نرفته و معاونت سينمايي نيز مطابق بيانيه دادستاني بدون اصلاحات اقدام به نمايش اين فيلم كرده است.
دو قطبي سازي كاذب رسانه هاي دولت و چهره هاي سياسي اصلاح طلب درموضوع توقيف خانه پدري، گمانه زني ها مبني بر سياسي كاري دولت در اين پروژه را ناظر به انتخابات مجلس، تقويت كرده است.
______
 "خانه پدري" فيلم سينمايي يا بيانيه سياسي عليه اسلام و ايران؟!
 «صبح‌نو» در سرمقاله امروز خود نوشت: فيلمي كه كيانوش عياري ساخته يك بيانيه سياسي عليه فرهنگ اسلامي و ايراني است.
 او از فرهنگ ملي و مذهبي كه نشانه هايي چون فرش و شمشيرتعزيه دارند، وسايلي ساخته كه خاصيت شان پنهان كردن جنازه يك دختر جوان ايراني است.
 خانه اي كه روي خون ساخته شده، هيچگاه آباد نخواهد شد و فقط زماني مي توان از شر اين خون راحت شد كه خانه را خراب كنند و دوباره از نو بسازند؛ خانه پدري چنين خانه اي است.
_______
روحاني و توهم خود مردم بيني!
 «رسالت» در سرمقاله امروز خود با اشاره به اظهارات اخير روحاني مبني بر اينكه «به مردم مي گويم چه كسي مملكت را تعطيل كرده است» نوشت: اين سخن ناروا و نادرست همانند همان سخن بيهوده اي بود كه در اوايل تصدي اجرا توسط وي پيرامون خزانه خالي گفته شد.
 گذشت زمان ثابت كرد كه رئيس‌جمهور اصلا نمي داند خزانه كجاست و كاركرد آن چيست.
 نظرسنجي ها اندازه اقبال مردم به روحاني را نشان مي‌دهند، اما او به گونه اي سخن مي گويد كه هنوز در توهم «خود مردم‌بيني» به سر مي برد.
_____
حسن عباسي آزاد شد.
 حساب توييتري منتسب به حسن عباسي از آزادي وي از زندان اوين خبر داد.
_______
تبرئه گروهك منافقين در روزنامه اصلاح‌طلب.
 عباس عبدي، فعال سياسي اصلاح‌طلب در سرمقاله امروز «اعتماد» يادداشتي درباره شباهت‌هاي مدير كانال آمدنيوز به سركرده منافقين نوشته است كه جاي‌جاي اين يادداشت از گروهك منافقين تحت عنوان مجاهدين و يا سازمان مجاهدين ياد شده‌است از جمله اينكه «ارزيابي سازمان مجاهدين اين بود كه با پذيرش قطعنامه ۵۹۸ به حاشيه خواهد رفت» و يا «عراق در صدد خلاص شدن از دست مجاهدين بود»!
 سركرده گروهك منافقين در فتنه ۸۸ از جمله حاميان اصلاح‌طلبان برانداز بود.
______
تحريم‌هاي تكراري آمريكا عليه ايران و گروه‌هاي مقاومت اين بار با همراهي كشورهاي عربي.
 وزارت خزانه‌داري آمريكا در يك بيانيه از تحريم مشترك واشنگتن و ۶ كشور عربي حاشيه خليج‌فارس عليه گروه‌هاي مرتبط با ايران خبر داد.
بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داري آمريكا، «مركز مقابله با تأمين مالي تروريسم» كه واشنگتن، بحرين، كويت، عمان، قطر، امارات عربي متحده و عربستان سعودي عضو آن هستند، ۲۵ شركت، بانك و شخص حقيقي مرتبط با ايران و گروه‌هاي وابسته به آن در منطقه را تحريم كرد.
 رويترز اعلام كرد كه همه اين ۲۵ هدف تحريم شده، پيش‌تر در ليست تحريم‌هاي آمريكا قرارگرفته بودند.
Shiraze.ir
نظرات بینندگان