کد خبر: ۱۳۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

مبارزه با فقر وظیفه ذاتی سپاه نیست، از دولت انتظار می رود قبل از شروع ارگان های دیگر در این راستا کار کرده باشد / دولت بدون تردید گام چهارم کاهش تعهدات برجام را بردارد

آیت الله دژکام: یک آدم ضعیف و ناتوانی را به بهانه اینکه همفکر است به میدان می آورند و یک آدم قوی را کنار می زنند و ضرر آن را مردم می بینند. آیا امام زمان (عج) نمی بیند؟

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه های امروز شیراز با عنوان اینکه مسیر ترسیم شده توسط امام خمینی (ره) و تقویت شده توسط رهبری خدمت در زمان انتظار است، گفت: اگر ما منتظر امام زمان (عج) هستیم باید به شیعیان و منتظران آن حضرت خدمت کنیم. دست رو دست گذاشتن و مجال برای مظلومیت بیشتر مسلمانان کاملا اشتباه است. باید در این راستا تلاش های مستمری شکل بگیرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: پس از ایشان جریان غیبت امام معصوم و بحث انتظار پیش‌آمده که در تاریخ مسلمین و شیعیان بسیار مهم است. دو دیدگاه در مورد انتظار وجود دارد که یکی خواهان اسلام آمریکایی و دیگری خواهان اسلام انقلابی است.

دژکام تصریح کرد: اسلام آمریکایی در دوران انتظار خواهان بی‌تفاوتی مسلمانان است چراکه می‌خواهند بخورند و ببرند و ما هم ساکت باشیم؛ در طرف دیگر اسلام انقلابی است که اسلام مبارزه با استکبار و بی‌عدالتی است و طبیعتاً خوشایند دنیای استکبار نیست و این 2 نوع برداشت از دین است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به دستور رهبری مبنی بر مبارزه با فقر، خطاب به دولت و مسئولین گفت: مبارزه با فقر وظیفه ذاتی سپاه نیست و از دولت انتظار می رود که قبل از شروع ارگان های دیگر در این راستا کار کرده باشد. نکند بی فکری و تصمیم اشتباه یک مسئول باعث شود مردم ناراحت شوند.

آیت الله دژکام دوران مسئولیت و پشت میز نشینی را وسیله امتحان عنوان کرد و افزود: پشت میز نشینی برای خوش گذرانی نیست، این فرصت را برای امتحان قرار داده است که آیا فرد توانایی خدمت به مردم را دارد. مسئولین باید در کاهش مشکلات مردم تلاش کنند.

امام جمعه شیراز در تذکر به حذف برخی مدیران دغدغه مند و پرکار به دلیل سلیقه سیاسی متفاوت اظهار داشت: بعضی وقت ها یک مدیر مجاهدانه و جهادی برای خدمت به مردم کار انجام می دهد اما سلیقه سیاسی باعث می شود مردم از وجودش محروم بشوند، این کار ها را آقایان نکنند! در طی عمر انقلاب این کار ها به نفع هیچ جریان سیاسی نبوده است.

وی تاکید کرد: اگر یک نفر دارد خدمت می کند، برای خدا بگذارید خدمت کند. بنده با داشتن تجربه می گویم این کار ها به نفعشان نیست. یک آدم ضعیف و ناتوانی را به بهانه اینکه همفکر است به میدان می آورند و یک آدم قوی را کنار می زنند و ضرر آن را مردم می بینند. آیا امام زمان (عج) نمی بیند؟ خدمت گزاران را بگذارید با کمال قدرت به کارشان ادامه بدهند تا مردم آرامش پیدا کنند.

آیت الله دژکام با اشاره به کاهش سه مرحله از تعهدات ایران در برجام خطاب به مسئولان گفت: در دوهفته آینده با پایان فرصت دوماهه سوم است و با اجرایی شدن گام چهارم پوسته ای فقط از برجام باقی می ماند و مسئولین در این مسیری که عزت و سربلندی ایران و گرفتن حق مردم است به هیچ وجه تردید نکنند و حتما گام چهارم را بردارند.

امام جمعه شیراز با اشاره به کلام امام صادق(ع) گفت: ایمان در قرآن کریم دارای 4 مرتبه است که اولین مرتبه آن اقرار است و بدین معنی که فقط به زبانشان عقایدشان را اظهار کردن است و اگر کسی تنبلی کند و سختی به مسلمانان رسید بگوید الحمدالله که با آن ها نبوده ام، ایمان ندارد.

وی با عنوان اینکه بعضی ها می توانند ایمان مرتبه اول دارند و می توانند جذب شوند تصریح کرد: گاهی با کسانی که می توانند جذب شوند و در صفوف مومنین قرار بگیرند رفتار خوبی صورت نمی گیرد. باید جذب حداکثری رخ بدهد و از آن ها استقبال شود.

آیت الله دژکام مرتبه دوم ایمان را تصدیق اعلام کرد و افزود: مرحله تصدیق مرحله ای است که اعماق قلب خدا و پیامبر و اهل البیت(ع) را قبول داشته باشیم. این حقیقت ایمان است.

خطیب نماز جمعه شیراز یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران را موفقیت در انتقال عقاید در نسل های مختلف دانست و بیان کرد: امام راحل با کاپاتالاسیون مخالفت کرد و باعث تبعیدش شد. در سال 42 مردم در خیابان ها شهید دادند و در سال 57 نسل دیگری به میدان آمدند و نظیر شهید فهمیده ها فدا شدند. امروزه هم مدافعان حرم ادامه دهنده راه آن ها هستند.

وی عمده چشم گیر نوجوانان امروزه را مومن خواند و گفت: کسانی که در کسوت بسیج دانش آموزی میان بخشی از این جریان مومن انقلابی هستند که حرکت می کنند و ادامه دهنده این مسیر هستند. اگر بخواهیم انقلاب را حفظ کنیم، این ایمان را باید نسل به نسل رشد دهیم.


نظرات بینندگان