کد خبر: ۱۳۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸
در خطبه های نماز جمعه استان فارس مطرح شد؛

امروز جنگ اراده‌ها بوده و اراده غالب، اراده نظام جمهوری اسلامی می‌باشد/سیزدهم آبان نماد قدرت جمهوری اسلامی است لذا همه اقشار واحاد مردم باید در مراسم بزرگداشت این روز شرکت کنند

ائمه جمعه فارس در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان در این هفته، به بررسی مسائل اخیر سیاسی کشور، استان، شهر ها و فرا رسیدن یوم الله 13 آبان پرداختند.

امروز جنگ اراده‌ها بوده و اراده غالب، اراده نظام جمهوری اسلامی می‌باشد/سیزدهم آبان نماد قدرت جمهوری اسلامی است لذا همه اقشار واحاد مردم باید در مراسم بزرگداشت این روز شرکت کنند

به گزارش شیرازه، گزیده و خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان فارس بدین شرح است:


فراشبند

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه فراشبند در خطبه های این هفته این شهرستان ارضای غرائز و کنترل نفس را یکی از فواید ازدواج دانست و افزود: با ازدواج و انتخاب همسر خوب، هم پایه های دین قوی تر می شود و هم آرامش روحی و فکری و حس مسولیت پذیری بوجود می آید. 

وی با اشاره به هفته پدافند غیر عامل گفت: دفاع غیر عامل با استفاده از ابزار نظامی و تسلیحات انجام نمی شود و امروزه برخی کشور های مستکبر به دنبال این هستند که کشور ها را بدون به کار گیری سلاح و تجهیزات به سوی خود سوق دهند و مردم را با حیلت های مختلف به تغییر وامی‌دارند. 

طبق آیه شریفه قرآن باید توان دفاعی و جنگی خود را به حدی تقویت کنیم که دشمن فکر دست درازی به میهن را نداشته باشد. 

دانش آموزان و دانشجویان فهیم و با بصیرت ما به حول قوه الهی همان راه دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام را می روند. 

متاسفانه امروز با گذشت چهل سال از تسخیر لانه جاسوسی برخی ها که خود را از انقلاب جدا کرده و به دنیاپرستی گراییده اند می گویند ما اشتباه کردیم و نباید سفارت را تسخیر می کردیم.

با تسخیر سفارت، ریشه فتنه خشکیده شد و آنها که فهم و درک ندارند بروند تاریخ را با عدالت و انصاف مطالعه کنند چرا اینکه آن یک سفارت واقعی نبود بلکه جاسوس خانه بود که علیه ملت و کشور برنامه ریزی می‌کردند.

شهادت امام حسن عسکری و همچنین آیت الله قاضی طباطبایی را به همه شما بزرگواران تسلیت می‌گوییم و آغاز امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را خدمت همه شما تبریک عرض می کنیم و ان شاء الله هرچه زودتر فرج ولی عصر را برساند.

مرودشت

حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته این شهر ضمن رعایت نمازگزاران به تقوی الهی ، یکی از شاخصه های تقوا را، پرهیز از اسراف قلمداد نمود.
آقائی در ادامه به گزارش اخیر سازمان خوارباروکشاورزی ملل متحد موسوم به(FAO)در خصوص بیشترین ضایعات مواد غذائی در جهان اشاره نمود وافزود: کشورایران بیشترین ضایعات مواد غذائی را در جهان دارد ومعادل 10کشور اروپائی دور ریز غذائی دارد.
وی تصریح کرد: اروپا با 12کشور عضو،در مجموع 34 تن مواد غذائی دور ریز داردواین در حالی است که 30درصد مواد غذائی در ایران ضایع می گرددواین خود معادل 60درصد درآمد های نفتی در سال 95 محسوب می گردد که می تواند غذای روزانه 21میلیون نفر را تامین نماید.
آقائی با بیان اینکه اتلاف محصولات کشاورزی در کشور ایران 2برابر میانگین جهانی می باشد ،بیان کرد:فرهنگ تولید ومصرف باید در کشور ما بصورت صحیح صورت گرفته ودر بین مردم جا بیفتد.
وی افزود:مسئولان متولی بایدبا فرهنگ سازی مناسب وفراهم نمودن زیرساخت های لازم برای تولید با کیفیت وایجاد صنایع تبدیلی وبسته بندی وتوزیع مناسب برای صادرات و واردات محصولات کشاورزی از این همه اسراف ودور ریز مواد غذائی جلوگیری نموده تا خدای نکرده حاصل دسترنج کشاورزان زحمت کش به هدر نرود.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه خطبه های خود به هفته وقف اشاره نمود وضمن تبریک این ایام به متولیان امر،بیان کرد:
   وقف یکی از کارکردهای مهم اقتصادی و اجتماعی نظام اسلامی است؛ یکی از ابعاد وقف، امور اجتماعی است؛ مثلاً کمک به نیازمندان، کمک به یتیمان و خانواده‌های بی‌سرپرست، کمک به بیماران و در یک جمله کمک به قشر آسیب‌پذیر جامعه است.
آقائی در ادامه با بین اینکه وقف متناسب با نیازهای روز جامعه از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد، افزود :سنت حسنه الهی وقف تا به امروز گره گشای کارهای بسیاری در سطح جامعه بوده است وامر مقدسی است که می طلبدمتناسب با مقتضیات زمان موضوع آن تغییر نماید.
وی بیان کرد:یکی از موضاعت مهم در بحث وقف،  تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف است؛ و از مردم تقاضا داشت که در عمل، مردم را به وقف کردن، بخصوص در زمینه های آموزشی،درمانی ،ازدواج وکمک به نیازمندان وایتام، تشویق کنند.
آقائی در ادامه هفته پدافند غیر عامل را تبریک گفت وافزود:پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیرنظامی گفته می شود که منجر به مصونیت بخشی ،تاب آوری وایمن سازی زیرساخت های حیاتی وحساس ومهم کشور می گردد. 
وی بیان کرد: امروزه باید طبق اصول پدافند غیرعامل زیر ساخت های حیاتی وخدماتی کشور به گونه ای باشند که در جاه های مختلف ساخته شوند تا خدای نکرده در هنگام رخ داد حوادث طبیعی وغیرطبیعی دچار اختلال ومشکلات نشوند.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن گرامیداشت  8 آبان ماه سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی  وفرا رسیدن هفته بسیج دانش آموزی به همه دانش آموزان،و13 آبان ماه ،بیان کرد: تبعید رهبر کبیر انقلاب به کشور ترکیه، حمله مأموران شاه  به دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران، روز دانش آموز، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار اتفاقات صورت گرفته در روز 13 آبان ماه می باشد.
آقائی یکی از ابعاد مهم 13 آبان ماه را مشخص شدن هویت اصلی آمریکایی ها برای مردم قلمداد نمود وافزود:تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در این روز باعث شد که همگان بدانند که سفارت آمریکا در کشورها،محلی برای سیاسیت سالم نیست وتنها برای جاسوسی وتسخیروایجاد تشنج در بین مردم می باشد.
آقائی از تمام مردم ومسئولان ودانش آموزان تقاضا داشت که در راهپیمائی روز 13 آبان ماه که از ساعت 9صبح روز دوشنبه از مقابل سپاه پاسدران شهرستان مرودشت آغاز می گردد شرکت وبا حضور گسترده خود باردیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان نظام زنند.
وی در ادامه فرا رسیدن 14 آبان ماه روز فرهنگ عمومی را تبریک وضمن اشاره به 15 آبان ماه سالرزو اعتراض ومخالفت حضرت امام خمینی (ره) با لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی رژیم پهلوی ،این روز را گرامی داشت .
خطیب جمعه مرودشت در ادامه از زحمات شهرداری مرودشت وپرسنل خدوم آن در جهت جمع آوری زباله های بیش از 10کیلومتر از کانال های انتقال آب وفاضلاب دریک محدوده شهر تشکر وقدردانی نمود.
وی به جمع آوری زباله های این کانال های انتقال آب وفاضلاب اشاره نمود که با زحمات نیروهای شهرداری بیش از 350کامیون زباله وآشغال های که توسط مردم در آنها ریخته شده بود،جمع آوری گردیده واز مردم تقاضا داشت که زباله های خود را در جداول وکاناهای انتقال نریزند تا خدای نکرده هنگام بارندگی گرفتگی معابر صورت نگیرد.
خطیب جمعه مرودشت در انتها از زحمات مدیر کل صدا وسیمای فارس و معاونت خبر در خصوص نشروبه تصویر کشاندن مراسم راهپیمائی روز اربعین در سطح استان ،تشکر وقدردانی نمود.

خنج

حجت‌الاسلام علیرضا زمانی امام جمعه موقت شیعیان شهرستان خنج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به نقشه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی و هزینه‌های بسیار بالایی که در این زمینه پرداخت می‌کنند، گفت: دشمنان ما هر چه بیشتر هزینه کنند، بیشتر ضرر می‌کنند. همه میدانند فشار حداکثری دشمن علیه مردم ما و جبهه مقاومت، موجب شکست حداکثری آنها می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز جنگ اراده‌ها بوده و اراده غالب، اراده نظام جمهوری اسلامی می‌باشد و آمریکا در این جنگ مغلوب شده است و ابتکار عمل منطقه در دست نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه موقت خنج در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به فرارسیدن روز ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، گفت: این واقعه موجب حیرت جهانیان شد و دیدگاه جهانیان نسبت به سفارت آمریکا و این لانه جاسوسی را تغییر داد. دانشجویان پیرو خط امام با درک درست و بصیرتی که داشتند، این لانه جاسوسی را تسخیر نموده و نقشه‌های دشمن را خنثی نمودند.

حجت‌الاسلام زمانی اظهار داشت: سفارتخانه‌های آمریکا در هر کشوری که وجود دارد، در واقع لانه جاسوسی بوده که در آن علیه دولت و مردم آن کشور در حال توطئه و جاسوسی می‌باشد.


گراش

حجه الاسلام والمسلمین بخشایش پور در خطبه های این هفته شهر گراش سبک زندگی اسلامی را  در"اقتصاد از نگاه اسلام" بررسی کردند.
وی اهمیت انتخاب این موضوع را  فقر انحرافات اجتماعی را دانستند . همچنین خداوند نظام آفرینش را بر اساس کار و حرکت قرار داده است.امام صادق علیه السلام می فرمایند:"عبادت 70جز دارد و بالاترین جزء آن روزی حلال است".
بخشایش پور گفت
 یکی از اصول مطرح در درآمد به قبل از اقدام به فرزندآوری است. تا پیش از این، فرد باید به درآمد خود توجه داشته باشد زیرا اگر از راه حرام مثل ربا و ...به کسب مال بپردازد این مال بر صالح شدن فرزند تاثیر منفی دارد و به قول آیت الله مظاهری باعث شقاوت و عدم رستگاری فرزتد است. امام باقر علیه السلام در تفسیر آیه "و شارکهم فی الاموال و الاولاد" منظور از مشارکت را مشارکت شیطان بیان می کنند.
اثر دیگری که مال حرام دارد بخشایش پور گفت طبق کلام امام صادق علیه السلام دچار شدن فرد به لعن و نفرین همسر و فرزندان است.
اما اگر شبهه ناک باشد می توان اثر شبهه را با نام و یاد خدا رفع نمود.
وی در خطبه های دوم  ضمن گرامیداشت یاد شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی، گغت:بحث وقف و اهمیت آن و تلاش خاندان پهلوی برای نابودی وقف مثل خارج کردن موقوفات از عام المنفعه بودن و واگذاری آن به کشاورزان بیان کردو
در ضمن  مردم را به انجام وقف خصوصا برای حوزه های علمیه بمنظور تقویت دین ترغیب نمود. 
در ادامه ضمن گرامیداشت بسیج دانش آموزی و تبریک به دانش آموزان بسیجی ، تفاوت دانش آموزان این زمان را با دانش آموزان جنگ تحمیلی در عرصه مبارزه عنوان کرد. وی گفت در زمان حاضر دانش آموزان در جنگ فرهنگی قرار دارند و دشمن جهت انحراف این جوانان از مسیر درست از فضای مجازی بهره می برد.
بخشایش پور روز 13آبان را از سه نگاه می توان بازخوانی کرد:
اول: خاطرات و اتفاقاتی که در انقلاب موثر بوده مثل تسخیر لانه جاسوسی که موجب شکست ابهت استکبار و تضمین تثبیت انقلاب اسلامی است و به قول امام راحل روز انقلاب دوم است.
دوم: دچار شدن آمریکا به مرگ تدریجی. امام خامنه ای می فرماید:"الان در هر گوشه دنیا هر آزادی خواهی بخواهد قیام کند شعتر اولش مرگ بر آمریکاست"
سوم: اختصاص نداشتن روز 13آبان فقط به دانش آموزان، بلکه این روز تثبیت کننده 22بهمن بوده پس به همه اختصاص دارد. بنابراین همه در راهپیمایی 13آبان حضوری پررنگ داشته باشند.

بیضا

امام جمعه بیضا: مسئولان اداره کل راه وشهر سازی به منظور جلوگیری از حوادث زیادی که در محور قدیم این شهرستان به رته های اصلی رخ داده هرچه سریع تر نسبت به باز کردن محور اصلی اقدام کنند:
حجه الااسلام درویشی امام جمعه شهرستان بیضا درخطبه دوم نماز با اشاره به فرارسیدن یوم الله 13آبان گفت: سیزدهم آبان نماد قدرت جمهوری اسلامی است لذا همه اقشار واحاد مردم باید در مراسم بزرگداشت این روز شرکت کنند.خطیب نماز جمعه بیضا با اشاره به مسدود شدن راه اصلی شهرستان بیضا(به دلیل درحاشیه قرارگرفتن آزاد راه شیراز)اصفهان گفت: طولانی شدن اجرای پروژ ملی ومهم آزاد راه شیراز اصفهان ومسدود شدن راه اصلی بیضا به شیراز باعث واردشدن خسارا ت غیر قابل جبرانی به مردم این شهرستان شده لذا خواهان تسریع در اجرا وانجام این پروژه هستیم.امام جمعه بیضا با اشاره به حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی«ره» استان در این شهرستان واعلام همکاری ومساعدت های لازم جهت ارائه خدمات لازم به ایتام گفت:ایشان دربخش مسکن، اشتغال وسایرخدمات لازم به ایتام ومددجویان تحت پوشش این نهاد مقدس گفتند:چنانچه زمین موردنیاز از سوی خیرین و واقفین تامین گردد درزمینه ساخت وتکمیل آن به هرتعدادی که باشد اعتبارات موردنیاز تامین وپرداخت خواهد شد.امام جمعه بیضا درپایان با قدر دانی از تلاش های صورت گرفته درچند سال اخیر برای رونق وتوسعه شهرستان بیضا خواستار تسریع در اتمام طرح های زیرساختی  دراین شهرستان شد.

فیروزآباد

حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به 13 آبان سالروز تبعید امام خمینی به ترکیه، کشتار دانش آموزان در دانشگاه تهران در سال ۵۷ و درنهایت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام اظهار داشت: جاسوس خانه آمریکا که تحت عنوان سفارت آمریکا در تهران مشغول فعالیت بود تا لحظه تصرف مردم جهان از دید یک سفارتخانه نگاه می‌کردند اما وقتی این جاسوس خانه به تصرف نیروهای انقلابی درآمد همه تصورات جهانیان به این نکته متوجه شد که آمریکایی‌ها از این مرکز به‌عنوان مرکز ستاد عملیاتی جاسوسی در منطقه و جهان استفاده می‌کرد.  

وی افزود: در حین تسخیر لانه جاسوسی، آمریکا در اوج قدرت منطقه و جهان بود و روی هیچ کشوری در منطقه حساب باز نمی‌کرد که ما در گام اول انقلاب با پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان با تأثیرگذاری قدرت پوشالی آمریکا مواجه بودیم و توانستیم جنگ هشت‌ساله را پشت سر گذاشته و فتنه‌ها و آشوب‌های قبیله‌ای، حزبی و گروهک‌ها را خاموش‌کنیم که نتیجه آن را در منطقه و جهان مشاهده کردند.  امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: بدیهی است بیشترین ضربه‌ها را که ما توانستیم به آمریکا در منطقه و جهان فرود آوریم به‌واسطه اطلاعاتی بود که از جاسوس خانه آمریکا کسب کنیم.  هاشمی‌زاده اضافه کرد: اما در چهل سال اول انقلاب با همه مشکلات، آمریکا نتوانست به صفوف به‌هم‌پیوسته انقلاب رخنه کند و ما مبارزه جدی خود را در همه زمینه‌ها شروع و قدرت پوشالی آمریکا را شکستیم.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب بیان داشت: در گام دوم انقلاب مطمئناً آمریکا در حال از دست دادن قدرت جهانی خود در منطقه و جهان است و به امید خدا طولی نخواهد کشید که این غول مزاحم را به‌زانو درخواهیم آورد.  امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به ۱۵ آبان مصادف با سالروز شهادت امام عسکری علیه‌السلام ابراز داشت: امام عسکری (ع) طولانی‌ترین زندانی در میان ائمه به‌حساب می‌آید که ۱۵ سال به‌صورت زندان و حذف خانگی در سامرا به سر بردند و عمر شریف آن حضرت ۲۸ سال بود که از سن ۱۳ سالگی همراه پدر بزرگوارشان به سامرا تبعید شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرگ ابوبکر بغدادی فرمانده ساختگی داعش تصریح کرد: ترامپ رسماً اعلام کرد که البغدادی را به هلاکت رسانده و این درسی است برای فریب‌خوردگان و کشورهای تحت حمایت آمریکا مانند عربستان که باید بدانند آمریکایی که خود به وجود آورنده ابوبکر بغدادی است و چندین سال میان مردم عراق، سوریه، لبنان و افغانستان اختلاف انداخته حال خودش قاتل فرمانده ساختگی داعش می‌شود. 

 امام‌جمعه فیروزآباد گفت: منطقه و جهان بدانند آمریکا خود در رأس تروریست و به وجود آورنده گروهک‌هایی مانند ابوبکر بغدادی است.  هاشمی زاده در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به گام چهارم برجام افزود: ۱۶ آبان سومین فرصت دوماهه ایران به اروپایی‌ها پایان می‌پذیرد و چنانچه اروپایی‌ها اقدام نکنند ایران اسلامی محکم‌تر از گام اول، دوم و سوم گام چهارم را بر خواهند داشت.

  وی در پایان با اشاره به اقدامات گام چهارم ادامه داد: فعال‌سازی سایت راهبردی فردو در قم، راه‌اندازی خط اورانیوم غنی‌سازی شده ۲۰ درصد برای نیازهای فوری دارویی راکتور تهران، راه‌اندازی خط تولید سوخت هسته‌ای ۲۰ درصد، تولید ماشین‌های سانتریفیوژ نسل جدید و بازگرداندن راکتور ۴۰ مگاواتی اراک به حالت قبل از تعطیلی ازجمله اقداماتی خواهد بود که در گام چهارم باید برداشته شود.
نظرات بینندگان