کد خبر: ۱۳۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸

ورود بیش از ۳۰ هزار گردشگر سلامت به شیراز/سبقت یزد و مشهد در گردشگری سلامت از شیراز

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که امروز و به دلیل رفتار اداری برخی مدیران، شیراز در حوزه گردشگری سلامت هم از برخی شهرها نظیر مشهد و یزد، عقب افتاده است.
به گزارش شیرازه، مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: شهر تاریخی و فرهنگی شیراز با ظرفیت‌های عظیم پزشکی، پایتخت گردشگری پزشکی ایران محسوب می‌شود و می‌تواند درآمد ارزی بالایی را وارد استان و کشور کند.

او افزود: طی ۶ ماه نخست سال ۹۸ بیش از ۳۰ هزار گردشگر سلامت به شیراز سفرکرده اند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر صرفا از کشور عمان بوده اند.

به گفته امیری، بیمارستان‌های تخصصی- فوق تخصصی پیوند اعضای ابوعلی سینا، اردیبهشت، خدادوست، دنا، کوثر، مرکزی شیراز، فرهمندفر، مادر و کودک غدیر جز بیمارستان‌های بین الملل شیراز هستند.

سبقت یزد و مشهد در گردشگری سلامت از شیراز

به گزارش ایسنا، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از رفتار دافعه‌ای سیستم اداری در استان فارس انتقاد و خاطرنشان کرد: دافعه‌ای بودن رفتار اداری سیستم اداری و مدیران و پاسخگو نبودن آنان یکی از مشکلات در مسیر توسعه مناسب فارس است.

مسعود رضایی گفت: در حالی که استان فارس و شیراز علاوه بر حوزه‌های مختلف گردشگری، در موضوع گردشگری سلامت نیز حرف اول را در کشور می‌زند، اما به دلیل رفتار دافعه‌ای سیستم اداری و برخی مدیران، شاهد سبقت گرفتن استان‌های یزد و خراسان رضوی و حرکت جدی شهرهای نظیر یزد و مشهد در این بخش نسبت به شیراز هستیم.

رضایی با تاکید براینکه رشد و توسعه‌ای که شایسته منطقه فارس بوده ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: در مسیر رشد و اعتلای شایسته استان فارس و شهر شیراز خلایی وجود دارد که باید با ایجاد زیرساخت و بسترهای لازم آن را رفع و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.

او عنوان کرد: اگرچه حکومت‌ها امروز به صورت دموکراسی اداره شده و در این مسیر کمتر به مسائل جغرافیایی توجه می‌شود اما باز هم منطقه‌ای تاریخی به مثال فارس و شیراز هویتی است که از درجه اهمیت آن در گذر تاریخ کاسته نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: داشته‌های تاریخی، ادبی، فرهنگی و ...فارسی‌ها به گونه‌ای است که حتی دشمنان نمی‌توانند از آن چشم پوشی کنند، لذا باید برای پررنگ شدن این مهم تلاش مضاعف کرد.

رضایی همچنین با اعلام نارضایتی از توسعه گردشگری استان فارس و شهر شیراز، وجود چهار فصل در هر زمان از سال، مناظر زیبایی گردشگری، توریسم درمانی، وجود پزشکان حاذق و برجسته دنیا در کلانشهر شیراز و ...را از مصداق‌هایی نام برد که مجموع آنها در کنار هم فارس و شیراز را به مثابه یک برند پرظرفیت تبدیل کرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، استقبال افرادی از کشورهای اروپایی و آسیایی برای حضور در شیراز و استفاده از خدمات درمانی را از مواردی عنوان کرد که باید با برنامه ریزی مدون و جامع، علاوه بر معرفی بیشتر فارس و شیراز به رونق اقتصادی و اشتغال هم بینجامد.

انتهای پیام


نظرات بینندگان