کد خبر: ۱۳۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸
با حضور 450 دانش آموز دختر؛

اعزام اولین کاروان راهیان نور دانش آموزی از جهرم

اولین گروه از کاروانیان راهیان نور دانش آموزی استان فارس از شهرستان جهرم به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
به گزارش شیرازه، صبح امروز اولین کاروان راهیان نور دانش آموزی مدارس استان فارس از شهرستان جهرم با بدرقه ی خانواده ها و مسئولین به کربلای جنوب ایران عازم شدند.

سردار یدالله بوعلی جانشین سپاه فجر استان فارس در آیین بدرقه دانش آموزان با اشاره به جنگ های مختلف در طول تاریخ بشریت گفت: هیچ کدام از آن جنگ ها با وجود تعداد بسیار بالای کشته های آن و وسعت جغرافیایی منطقه ی جنگ همچون قیام امام حسین (ع) در سرزمین کربلا در تاریخ ماندگار نشد.

وی با بیان اینکه آنچه از کربلا با به امروز جاودان شده است فرهنگ عاشورا ست که همچون خونی جاری در رگ های شیعیان جریان دارد اظهار کرد : آنچه اتفاق افتاد یک تحول در فکر بشر بود که امروزه آزاده های بسیاری با همین تفکر و فرهنگ در دفاع از حریم آل الله و دوران دفاع مقدس حاضر می شوند.

سردار بوعلی تفاوت در باور و اعتقادت ما نسبت به سایر دنیا را عامل ماندگاری نهضت عاشورا عنوان کرد و افزود: ما بر این باوریم که شهیدانمان در مسیر شهدای عاشورا گام بداشتند و در دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام و میهن عزیزمان جان فشانی کردند.

جانشین سپاه فجر استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه اولین اعزام کاروانیان راهیان نور استان فارس از شهرستان جهرم آغاز شده است ابراز داشت: شهرستان جهرم به عنوان دارالمؤمنین همواره در فرهنگ سازی و اقدامات فرهنگی پیشتاز و الگو بوده است و آغاز این حرکت عظیم از این شهرستان می تواند بسیار پر برکت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مسئولین قرارگاه راهیان نور از مدیران کاروان خواست تا تمام تلاش خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این سفر معنوی بکار گیرند تا دانش آموزان بتوانند از این فرصت بوجود آمده حداکثر استفاده را ببرند.

به گفته ی جانشین سپاه فجر استان فارس در این اعزام 450 نفر از دانش آموزان دختر مدارس جهرم و خفر به مدت سه روز از یادمان ها و مناطق عملیاتی جنوب کشور در هشت سال دفاع مقدس همچون یادمان علقمه ، شلمچه و شهدای عملیات والفجر 8 بازدید خواهند کرد.
نظرات بینندگان