کد خبر: ۱۳۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

آغاز اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در مساجد فارس

این طرح با محوریت دادگستری و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج حقوقدانان اجرا می شود. اولین مسجدی که در استان فارس این طرح در یازدهم آبان ماه در آن اجرایی شده،مسجد امام علی(ع) شهرک میانرود است.
 رئیس کل دادگستری فارس در مراسم افتتاح طرح هر مسجد یک حقوقدان که پس از دیدار چهره به چهره مردم و مسئولان قضایی استان درمنطقه میانرود شیراز کلید خورد، با اعلام این مطلب گفت:این طرح از جمله طرح‌های قوه قضائیه است که بامحوریت دادگستری وهمکاری سازمان تبلیغات اسلامی وسازمان بسیج حقوقدانان اجرا می شود.

موسوی افزود:آموزش‌ها و خدماتی که دراین طرح ارائه می‌شود شامل آشنایی مردم نسبت به قوانین و مقررات ، آموزش حقوق شهروندی
،حقوق کسب و کار ومسائل اقتصادی است که آگاهی مردم نسبت به مسائل قضایی را درجامعه به دنبال خواهد داشت.
وی گفت:درمرحله اول اجرای این طرح ۲۲۶ مسجد استان میزبان ۱۹۵ قاضی خواهد بود .

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق مهرابی نیز بیان کرد: طرح هر مسجد یک حقوق دان طرحی است که توسط وزارت دادگستری اجرایی شده و سازمان تبلیغات نیز در کنار سایر فعالیت ها نسبت به هماهنگی دستگاه ها در جهت حضور در این طرح اقدام کرده است.

وی با اشاره به استقبال مردم از طرح هر مسجد یک حقوقدان به مهر متذکر شد: اولین مسجدی که در استان فارس این طرح در یازدهم آبان ماه در آن اجرایی شده است مسجد امام علی (ع) شهرک میانرود است.

مهرابی افزود: این طرح در استان با حضور رئیس کل دادگستری فارس و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در فارس آغاز شد .

او با اشاره به محور قرار دادن مساجد تاکید کرد: حضور پرشور مردم در این گونه برنامه ها در کنار استقبال آنان از این طرح نسبت به طرح مشکلات اقدام کرده و در فضای صمیمی مسجد نسبت به حل مشکلات مطرح شده اقدام می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: حضور مدیران ارشد دستگاه های اجرایی در مساجد بیانگر حضور مسئولین در میان مردم است.

 همپنین تنگاب مسئول روابط عمومی دادگستری استان فارس در این باره اظهار کرد: شنبه ۱۱ آبان ماه و از ساعت ۱۶، به منظور تکریم ارباب رجوع، دیداری عمومی در مسجد امام علی (ع) میانرود با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان، آسیابی دادستان عمومی و انقلاب شیراز، معاونان دادگستری استان و مدیران کل سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان برگزار شد و مشکلات مردم منطقه میانرود و محلات اطراف بررسی و زمینه دیدار چهره به چهره مردم و مسئولان قضایی فراهم شد.

او ادامه داد: پس از این دیدار عمومی و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء نیز طرح «هر مسجد یک حقوقدان» با حضور مسئولان قضایی استان با معرفی حقوقدان مسجد امام علی (ع) میانرود با محوریت دادگستری و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج حقوقدانان استان رسماً اجرایی شد.

مسئول روابط عمومی دادگستری استان فارس تصریح کرد: در اجرای این طرح و حسب نظر رئیس قوه قضائیه و راهبرد‌های سند تحول دستگاه قضایی، موضوع توسعه و در دسترس قرار دادن خدمات مشاوره حقوقی برای عموم جامعه با رویکرد کاهش مشکلات قضایی مردم و پرونده‌های دستگاه قضایی در اولویت برنامه‌های فرهنگی دستگاه قرار گرفت.

تنگاب اضافه کرد: در این طرح حقوقدانان با حضور در مساجد به آگاهی بخشی و پاسخ گویی به سوالات قضایی و حقوقی شهروندان می‌پردازند.

نظرات بینندگان