کد خبر: ۱۳۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

مرگ و میر مادران باردار در آباده به صفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس گزارش‌های موجود با انجام اقدامات پیشگیرانه و افزایش مراقبت‌های دوران بارداری، از سال ۹۱ تا کنون مرگ و میر مادران باردار در شهرستان آباده به صفر رسیده است.

علی بهادر، شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) آباده بیان داشت: خدمات رسانی در حوزه سلامت شهرستان آباده با تلاش‌های رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، همکاری متخصصان و کارکنان، بهبود یافته است و اعلام سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) مبنی بر رضایت‌مندی بیش از ۹۷ مردم درصداز خدمات سلامت، موید این مطلب است.

وی، راه‌اندازی اورژانس هوایی در شهرستان آباده را گامی به سوی جلب اطمینان خاطر مردم در حوزه سلامت شهرستان آباده و مناطق شمال استان فارس دانست و گفت: پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی بخش‌های آنژیوگرافی و جراحی قلب ظرف ماه‌های آینده در این شهرستان در حال انجام است.

بهادر ادامه داد: همچنین تربیت نیروهای متخصص، پرستاران و تکنسین‌های آموزش دیده و مجرب برای بخش‌های نام برده نیز در دست اقدام است تا خدمات باکیفیت و مناسبی به مردم این شهرستان ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در ادامه سفر امروز (یازدهم آبان) به شهرستان آباده، از مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۲ حضرت سیدالشهدا (ع) این شهرستان، به عنوان یکی از مراکز ارائه خدمات طرح تحول نظام سلامت بازدید کرد.

این مرکز از سال ۱۳۷۴ به صورت مرکز بهداشتی درمانی شهری فعال است و ساختمان جدید آن در سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

بهادر همچنین در نشست با مسئولان شبکه بهداشت و درمان آباده، حضور پزشکان و متخصصان را در این شهرستان در بهبود روند خدمت رسانی و افزایش رضایتمندی مردم موثر دانست و گفت: چشم امید مردم به مسئولان و مدیران است تا خدماتی که در حوزه درمان ارائه می‌شود در بهترین و بالاترین سطح آن باشد.

وی از معاونان درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه خواست به سبب همپوشانی برخی خدمات مربوط به شبکه‌های بهداشت و درمان در حوزه این ۲ معاونت، مسائل و مشکلات موجود را با تشکیل نشست‌های مشترک با روسای شبکه‌ها، حل و فصل کنند.

برخورداری ۹۵ درصد مردم آباده از خدمات بهداشتی درمانی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این بازدید با اشاره به تکمیل مراحل عمرانی چهار پروژه بهداشت و درمان در شهرستان آباده شامل، مراکز خدمات جامع سلامت سیدالشهدا (ع) و بهمن، پانسیون پزشکان بهمن و خانه بهداشت نجف آباد، گفت: بهره برداری از این مراکز موجب ارتقای خدمات رسانی در این شهرستان شده است.

عبداالرسول همتی افزود: بر اساس آمار سامانه یکپارچه سلامت (سیب) هم اینک ۹۵درصد مردم شهرستان آباده از خدمات بهداشتی درمانی برخوردارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده نیز اظهار داشت: با پوشش کامل ارائه خدمات مراقبتی به مادران باردار در این شهرستان، مرگ و میر این دسته از مادران به صفر رسیده است و هم اکنون ۶۴۳ مادر باردار و ۸۲ مادر باردار پُرخطر، تحت مراقبت قرار دارند.

کامران مهدوی اضافه کرد: جمعیت ۱۰۵ هزار نفری شهرستان آباده زیر پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار دارند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر متعلق به مناطق روستایی است.

وی به برخی از خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده اشاره کرد و گفت: ارائه بسته‌های خدمات سلامت به ۱۴ هزار سالمند، غربالگری بیماری های فشارخون بالا و دیابت، از جمله این خدمات است./ ایرنا
نظرات بینندگان